Językoznawstwo diachroniczne [340-AS2-2DS]
Rok akademicki 2024/25
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Językoznawstwo diachroniczne [340-AS2-2DS] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2024/25 [2024]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (parzyste), 15:00 - 16:30
sala 47 Budynek Wydziału Filologicznego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Rozumko | ||||||||||||||||||
Literatura: |
-Beekes, R. 1995. Comparative Indo-European Linguistics. An Introduction. Amsterdam/Philadelphia. John Benjamins. -Campbell Lyle. 1998. Historical Linguistics. An Introduction. Edinburgh University Press. -Malkiel. Y. 1993. Etymology. CUP. -Mallory J.P. and Adams D.Q. 2007. The Oxford Introduction to Proto-Indo-European and the Proto-Indo-European World. OUP. -Moessner Lilo. 2003. Diachronic English Linguistics. Gunter Narr Verlag. -Ringe Don & Joseph F. Esle. 2013. Historical Linguistics. Towards a Twenty-First Century Reintegration. CUP. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tendencje w językoznawstwie diachronicznym: - Językoznawstwo porównawcze końca XVIII i XIX wieku - Wpływ Neogramatyków (XIX wiek) - Wpływ językoznawstwa strukturalnego (od lat 50. XX wieku) - Wpływ gramatyki generatywnej (lata 60. XX wieku) - Wpływ językoznawstwa kognitywnego i pragmatyki: pragmatyka historyczna (od końca XX wieku) - Rodziny językowe, rodzina indoeuropejska, język praindoeuropejski - Zmiany językowe, rodzaje i mechanizmy zmian językowych - Etymologia, analiza etymologiczna - Onomastyka (rodzaje nazw własnych, nazwy własne jako źródło informacji o historii i kulturze miejsc oraz wspólnot językowych) |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład z elementami dyskusji |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną Sprawdzian pisemny Do zaliczenia dopuszczone są osoby, które mają nie więcej niż 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Większa liczba nieobecności wymaga odrobienia na zasadach ustalonych z prowadzącym. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.