(in Polish) 3L stac. studia I stopnia kognitywistyka - przedm. obowiązkowe (course group defined by Faculty of History and Sociology)
Key
If course is offered then a registration cart will be displayed.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Use one of the "i" icons below for additional information.
2023 - Academic year 2023/2024 2024 - Academic year 2024/2025 2025 - Academic year 2025/2026 (there could be semester, trimester or one-year classes) |
Actions | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||||
460-KS1-3ANM6 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-KS1-3ANM6 | n/a |
![]() |
n/a |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
The history of animal cognition research and its current state. |
|
||||
500-KS1-2AK | n/a | n/a |
![]() |
Classes
Academic year 2025/2026
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
460-KS1-3BIN6 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem przedmiotu jest refleksja nad wybranymi zagadnieniami bioetyki z uwzględnieniem ustaleń neuroetyki. W szczególności refleksji poddane będą źródła moralności - z perspektywy interdyscyplinarnej, zagadnienia etyki i medycyny oraz etyki ekologicznej. |
|
||||
500-KS1-3BIN6 | n/a |
![]() |
n/a |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
(in Polish) Celem przedmiotu jest refleksja nad wybranymi zagadnieniami bioetyki z uwzględnieniem ustaleń neuroetyki. W szczególności refleksji poddane będą źródła moralności - z perspektywy interdyscyplinarnej, zagadnienia etyki i medycyny oraz etyki ekologicznej. |
|
||||
460-FS2-2CSWS4 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) W pewnym momencie intelektualnego życia student, który chce rozumieć świat polityki współczesnej, ale też tej najdawniejszej, powinien zdecydować, z kim chce myśleć, w jakim kierunku się udać, z kim będzie mu po drodze. Będę go przekonywał, że kategorię polityczności gruntownie przemyśleli filozofowie wywodzący się z tradycji konserwatywnej. Punktem wyjścia będzie Carl Schmitt. |
|
||||
460-KS1-3CSS5 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-KS1-3CSS5 | n/a |
![]() |
n/a |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
460-KS1-3EIS5 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem przedmiotu jest analiza procesów afektywnych jako zjawiska o interdyscyplinarnym charakterze.Podczas kursu będziemy podejmować analizy związane z neurobiologią emocji i empatii oraz zastanawiać się będziemy nad ewolucyjnym rodowodem tych zjawisk. Następnie podejmiemy rozważania dotyczące umysłu ucieleśnionego, koncepcji markera somatycznego, inteligencji emocjonalnej i altruizmu. W dalszej części kursu zajmiemy się emocjami w kontekście interakcji społecznych, omówimy koncepcje dotyczące: wpływu procesów emocjonalnych na powstawanie systemów kulturowych. |
|
||||
500-KS1-3EIS5 | n/a |
![]() |
n/a |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
(in Polish) Celem przedmiotu jest analiza procesów afektywnych jako zjawiska o interdyscyplinarnym charakterze.Podczas kursu będziemy podejmować analizy związane z neurobiologią emocji i empatii oraz zastanawiać się będziemy nad ewolucyjnym rodowodem tych zjawisk. Następnie podejmiemy rozważania dotyczące umysłu ucieleśnionego, koncepcji markera somatycznego, inteligencji emocjonalnej i altruizmu. W dalszej części kursu zajmiemy się emocjami w kontekście interakcji społecznych, omówimy koncepcje dotyczące: wpływu procesów emocjonalnych na powstawanie systemów kulturowych. |
|
||||
500-KS1-2EPI | n/a | n/a |
![]() |
Classes
Academic year 2025/2026
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-KS1-2EPK | n/a | n/a |
![]() |
Classes
Academic year 2025/2026
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
460-FS2-2FNEWS3 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-KS1-2FNU | n/a | n/a |
![]() |
Classes
Academic year 2025/2026
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
460-KS1-3FIK5 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-KS1-3FIK5 | n/a |
![]() |
n/a |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
460-FS1-2FNAD3 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) ilozofia nadprzyrodzoności to zajęcia poświęcone filozoficznej refleksji nad pojęciem nadprzyrodzoności, zarówno w kontekście istnienia Boga, jak i innych zjawisk wykraczających poza naturalny porządek rzeczywistości. Obejmują one analizę klasycznych argumentów za istnieniem Boga, takich jak dowody ontologiczne, kosmologiczne i teleologiczne, ale także krytyczne spojrzenie na ich współczesne interpretacje. W ramach zajęć poruszane są również zagadnienia związane z cudami, objawieniami, doświadczeniami mistycznymi oraz ich filozoficznymi i epistemologicznymi podstawami. Studenci będą zgłębiać różne podejścia do nadprzyrodzoności, w tym realistyczne, symboliczne i sceptyczne, oraz analizować ich konsekwencje dla zrozumienia rzeczywistości, religii i ludzkiej duchowości. Celem zajęć jest rozwinięcie umiejętności krytycznego myślenia oraz refleksji nad granicami ludzkiego poznania w kontekście nadprzyrodzonych aspektów rzeczywistości. |
|
||||
460-KS1-3FIP6 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-KS1-3FIP6 | n/a |
![]() |
n/a |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
(in Polish) Zajęcia z filozofii psychiatrii mają na celu wprowadzenie studentów kognitywistyki w kluczowe zagadnienia filozoficzne związane z psychiatrią. Podczas kursu omówione zostaną podstawowe pojęcia, takie jak natura zaburzeń psychicznych, kryteria diagnozy, etyczne aspekty leczenia oraz relacja między umysłem a ciałem. Studenci będą mieli okazję analizować różne modele teoretyczne i podejścia do zdrowia psychicznego, a także dyskutować nad kontrowersjami i dylematami moralnymi w psychiatrii. W trakcie zajęć poruszone zostaną takie tematy jak definicja i klasyfikacja zaburzeń psychicznych, filozoficzne podstawy diagnozy psychiatrycznej, etyka w psychiatrii, w tym prawa pacjenta i obowiązki lekarza, oraz modele umysłu i ich implikacje dla psychiatrii. Studenci będą również analizować kontrowersje wokół leczenia farmakologicznego i terapii psychologicznych. |
|
||||
460-KS1-3FSI5 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem przedmiotu jest wprowadzenie do współczesnej problematyki filozofii sztucznej inteligencji obejmującej takie zagadnienia szczegółowe, jak: nadzieje i zagrożenia związane z rozwojem SI, aspekty prawno-etyczne SI, człowiek a SI, transhumanizm i jego krytyka, rola artefaktów kognitywnych w rozwoju poznawczym człowieka, interfejsy człowiek-maszyna, rola nowych technologii informacyjnych w funkcjonowaniu współczesnego człowieka, przyszłość SI. W wypadku tego przedmiotu nie chodzi o opanowanie nowych technik informatycznych, lecz o rozwinięcie zdolności do rozumienia i krytycznej analizy problemów filozoficznych implikowanych przez spektakularny rozwój sztucznej inteligencji w XXI wieku. |
|
||||
500-KS1-3FSI5 | n/a |
![]() |
n/a |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
(in Polish) Celem przedmiotu jest wprowadzenie do współczesnej problematyki sztucznej inteligencji obejmującej takie zagadnienia szczegółowe jak: nadzieje i zagrożenia związane z rozwojem SI, relacja w jakiej człowiek pozostaje do systemów SI oraz przyszłość SI. W wypadu filozofii SI nie chodzi o zapoznanie studenta z nowymi technologiami informacyjnymi, lecz o krytyczny namysł nad problemami filozoficznymi (w tym etycznymi) implikowanymi przez spektakularny rozwój systemów SI w XXI wieku. |
|
||||
500-FPGS1-1HFN | n/a | n/a |
![]() |
Classes
Academic year 2025/2026
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-FPGS1-1HFS | n/a | n/a |
![]() |
Classes
Academic year 2025/2026
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-FPGS1-1HGO | n/a | n/a |
![]() |
Classes
Academic year 2025/2026
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
460-KS1-2IMK4 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-KS1-2IMK | n/a | n/a |
![]() |
Classes
Academic year 2025/2026
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-KS1-2IMK4 | n/a |
![]() |
n/a |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
(in Polish) Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów/sem.: Rok 2/Semestr 3 |
|
||||
500-FPGS1-1JANG1 | n/a | n/a |
![]() |
Classes
Academic year 2025/2026
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-FPGS1-1JANG2 | n/a | n/a |
![]() |
Classes
Academic year 2025/2026
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
460-KS1-2JA4 |
![]() |
n/a | n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
MK_2 Linguistic module learning content in the field of a foreign (English) language enabling communication on specialist topics with diverse audiences at the B2 level of the Common European Framework of Reference for Languages. |
|
||||