3L stac. studia I stopnia kognitywistyka - przedm. obowiązkowe (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Historyczno-Socjologiczny)
Plany zajęć grupy przedmiotów
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
460-KS1-3ANM6 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
500-KS1-3ANM6 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie studentów z historią badań nad zwierzęcymi umysłami i ich obecnym stanem. |
|
||
460-KS1-1AK1 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest omówienie podstawowych zagadnień związanych z antropologią kulturową. Studenci zapoznają się z podstawowymi kategoriami pojęciowymi tej dyscypliny wiedzy, jej zakresem problemowym, umiejscowieniem pośród innych nauk, metodami badawczymi. Porządek wykładu i ćwiczeń będzie raczej problemowy niż historyczny, ale poznanie dziejów dyscypliny będzie możliwe dzięki podręcznikowi. Zagadnienia łączące antropologie społeczno-kulturową z kognitywistyką będą tylko dotknięte, z uwagi na to, że te treści będą obecne podczas innych zajęć na tym kierunku studiów. |
|
||
500-KS1-2AK |
Antropologia kulturowa (od 2025-10-01)
|
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
460-KS1-2ARG4 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
500-KS1-1ARG | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Argumentacja i retoryka to praktyczny kurs wprowadzający w teorię argumentacji. |
|
||
500-KS1-2ARG4 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
460-KS1-1BHP |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
500-KS1-1BHP | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
460-KS1-3BIN6 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest refleksja nad wybranymi zagadnieniami bioetyki z uwzględnieniem ustaleń neuroetyki. W szczególności refleksji poddane będą źródła moralności - z perspektywy interdyscyplinarnej, zagadnienia etyki i medycyny oraz etyki ekologicznej. |
|
||
500-KS1-3BIN6 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest refleksja nad wybranymi zagadnieniami bioetyki z uwzględnieniem ustaleń neuroetyki. W szczególności refleksji poddane będą źródła moralności - z perspektywy interdyscyplinarnej, zagadnienia etyki i medycyny oraz etyki ekologicznej. |
|
||
460-FS2-2CSWS4 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W pewnym momencie intelektualnego życia student, który chce rozumieć świat polityki współczesnej, ale też tej najdawniejszej, powinien zdecydować, z kim chce myśleć, w jakim kierunku się udać, z kim będzie mu po drodze. Będę go przekonywał, że kategorię polityczności gruntownie przemyśleli filozofowie wywodzący się z tradycji konserwatywnej. Punktem wyjścia będzie Carl Schmitt. |
|
||
460-KS1-3CSS5 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
500-KS1-3CSS5 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
460-KS1-3EIS5 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest analiza procesów afektywnych jako zjawiska o interdyscyplinarnym charakterze.Podczas kursu będziemy podejmować analizy związane z neurobiologią emocji i empatii oraz zastanawiać się będziemy nad ewolucyjnym rodowodem tych zjawisk. Następnie podejmiemy rozważania dotyczące umysłu ucieleśnionego, koncepcji markera somatycznego, inteligencji emocjonalnej i altruizmu. W dalszej części kursu zajmiemy się emocjami w kontekście interakcji społecznych, omówimy koncepcje dotyczące: wpływu procesów emocjonalnych na powstawanie systemów kulturowych. |
|
||
500-KS1-3EIS5 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest analiza procesów afektywnych jako zjawiska o interdyscyplinarnym charakterze.Podczas kursu będziemy podejmować analizy związane z neurobiologią emocji i empatii oraz zastanawiać się będziemy nad ewolucyjnym rodowodem tych zjawisk. Następnie podejmiemy rozważania dotyczące umysłu ucieleśnionego, koncepcji markera somatycznego, inteligencji emocjonalnej i altruizmu. W dalszej części kursu zajmiemy się emocjami w kontekście interakcji społecznych, omówimy koncepcje dotyczące: wpływu procesów emocjonalnych na powstawanie systemów kulturowych. |
|
||
460-KS1-2EPI3 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
500-KS1-2EPI |
Epistemologia (od 2025-10-01)
|
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
500-KS1-2EPI3 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Epistemologia to wykład kursowy obejmujący podstawowe zagadnienia espitemologiczne, a także współczesne wątki ważne dla kognitywistyki. |
|
||
460-KS1-2EPK3 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
500-KS1-2EPK |
Ewolucja poznania i komunikacji (od 2025-10-01)
|
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
500-KS1-2EPK3 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
460-FS2-2FNEWS3 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
460-KS1-1FNU1 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nazwa przedmiotu: Fenomenologia umysłu Miejsce w procesie kształcenia: II semestr Forma: wykład, 15 g. Metoda dydaktyczna: wykład w sali z elementami dyskusji Forma zaliczenia: egzamin Szacowany nakład pracy studenta: 50 g = 2 ECTS |
|
||
500-KS1-2FNU |
Fenomenologia umysłu (od 2025-10-01)
|
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|
460-KS1-3FIK5 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
500-KS1-3FIK5 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
460-FS1-2FNAD3 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
ilozofia nadprzyrodzoności to zajęcia poświęcone filozoficznej refleksji nad pojęciem nadprzyrodzoności, zarówno w kontekście istnienia Boga, jak i innych zjawisk wykraczających poza naturalny porządek rzeczywistości. Obejmują one analizę klasycznych argumentów za istnieniem Boga, takich jak dowody ontologiczne, kosmologiczne i teleologiczne, ale także krytyczne spojrzenie na ich współczesne interpretacje. W ramach zajęć poruszane są również zagadnienia związane z cudami, objawieniami, doświadczeniami mistycznymi oraz ich filozoficznymi i epistemologicznymi podstawami. Studenci będą zgłębiać różne podejścia do nadprzyrodzoności, w tym realistyczne, symboliczne i sceptyczne, oraz analizować ich konsekwencje dla zrozumienia rzeczywistości, religii i ludzkiej duchowości. Celem zajęć jest rozwinięcie umiejętności krytycznego myślenia oraz refleksji nad granicami ludzkiego poznania w kontekście nadprzyrodzonych aspektów rzeczywistości. |
|
||
460-KS1-3FIP6 |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
500-KS1-3FIP6 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia z filozofii psychiatrii mają na celu wprowadzenie studentów kognitywistyki w kluczowe zagadnienia filozoficzne związane z psychiatrią. Podczas kursu omówione zostaną podstawowe pojęcia, takie jak natura zaburzeń psychicznych, kryteria diagnozy, etyczne aspekty leczenia oraz relacja między umysłem a ciałem. Studenci będą mieli okazję analizować różne modele teoretyczne i podejścia do zdrowia psychicznego, a także dyskutować nad kontrowersjami i dylematami moralnymi w psychiatrii. W trakcie zajęć poruszone zostaną takie tematy jak definicja i klasyfikacja zaburzeń psychicznych, filozoficzne podstawy diagnozy psychiatrycznej, etyka w psychiatrii, w tym prawa pacjenta i obowiązki lekarza, oraz modele umysłu i ich implikacje dla psychiatrii. Studenci będą również analizować kontrowersje wokół leczenia farmakologicznego i terapii psychologicznych. |
|
||