(in Polish) II rok II stopień Chemia sem. zimowy (course group defined by Faculty of Chemistry)
Key
If course is offered then a registration cart will be displayed.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Use one of the "i" icons below for additional information.
2023 - Academic year 2023/2024 2024 - Academic year 2024/2025 2025 - Academic year 2025/2026 (there could be semester, trimester or one-year classes) |
Actions | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||||
310-CS2-2PCNO-3 |
![]() |
![]() |
n/a |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) W wyniku realizacji zajęć studenci zdobędą wiedzę dotyczącą współczesnych problemów chemii nieorganicznej. W ramach wykładu szczególny nacisk będzie położony na poznanie właściwości pierwiastków i ich wykorzystanie w analizie chemicznej oraz w medycynie. |
|
||||
310-CS2-2GKWN |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Głównym założeniem zapoznanie studenta z pakietem CorelDraw Graphic Suite oraz graficznym sposobem prezentowania wyników badań naukowych. Celem ma być przygotowanie w poznanym programie grafiki o tematyce chemicznej z wykorzystaniem elementów grafiki wektorowej i rastrowej. |
|
||||
310-CS2-2TEW |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Teoria wychowania jest przedmiotem, który pomoże studentom zrozumieć czym jest proces wychowania, jaka jest jego struktura oraz prawidłowości i uwarunkowania. Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę, która pozwoli im podjąć problematykę wychowania w zakresie kształtowania postaw wobec innych ludzi, norm i wartości, cech osobowych osób wychowywanych, zarówno w swojej pracy zawodowej, jak też w dalszych studiach. Zdobyta na ten wiedza umożliwi jej praktyczne zastosowanie w codzienności wychowawczej. Zakres tematyczny: podstawowe treści z zakresu metodologicznych i aksjologicznych zagadnień teorii wychowania oraz struktury i uwarunkowań procesu wychowania. |
|
||||
310-CS2-2PDWIV-2 |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
Basic level preparation for communication in English in an academic environment. Differences between colloquial and scientific language (selected examples of differences between Polish, English, and other languages). Problem areas (traditional and those pointed out by students). Characteristics of scientific communication in formal and informal environments |
|
||||
310-CS2-2DCH3 |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Studenci zostaną zapoznani z podstawami dydaktyki chemii oraz z tematem podziału, celów i zasad potrzebnych w nauczaniu chemii. Zapoznanie z warsztatem pracy nauczyciela, organizacją przestrzeni klasy szkolnej, kontrolą wiedzy i osiągnięć uczniów, zasadami i kryteriami analizy oraz oceny pracy nauczyciela. |
|
||||
310-CS2-2PDWIII-5 |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem zajęć jest przygotowanie studenta do zawodu nauczyciela. Podczas zajęć student zapoznaje się z rolą eksperymentów chemicznych w procesie kształcenia i zasadami prezentacji. Zapoznaje się z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, ze znaczeniem eksperymentów w rozwiązywaniu zadań laboratoryjnych i doskonali umiejętności projektowania i przeprowadzania eksperymentów chemicznych. Uatrakcyjnienie lekcji eksperymentem chemicznym powoduje przyspieszenie i ułatwienie procesu zapamiętywania i zwiększa aktywność uczniów na lekcji. |
|
||||
310-CS2-2PRD1 |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem przedmiotu jest wykonanie badań (prace eksperymentalne), przygotowanie i napisanie pracy dyplomowej. W trakcie realizacji przedmiotu, student pod opieką promotora lub opiekuna pracy, nabywa umiejętności wyszukiwania literatury naukowej dotyczącej tematyki pracy, analizuje prace źródłowe i dokonuje syntezy opublikowanych danych w celu napisania przeglądu literatury. W przypadku pracy eksperymentalnej student zapoznaje się z metodami pracy laboratoryjnej uczestnicząc w pracy zespołu badawczego, planuje i wykonuje eksperymenty, przygotowuje raporty z otrzymanych wyników i je interpretuje. |
|
||||
310-CS2-2SMD1 |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do samodzielnej pracy z naukowym tekstem chemicznym, wykształcenie umiejętności przygotowywania i przedstawiania referatów/prezentacji o specjalistycznej tematyce chemicznej, przygotowanie do redagowania prac o charakterze naukowym (w tym pracy dyplomowej), doskonalenie umiejętności doboru i wykorzystania piśmiennictwa naukowego oraz prowadzenia dyskusji naukowej. |
|
||||
310-CS2-2PSS |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Zajęcia łączą w sobie teoretyczne, metodologiczne i praktyczne zagadnienia psychologii społecznej i uwzględniają ich wartość praktyczną w obszarach edukacyjnych. Kurs obejmuje najważniejsze zagadnienia psychologii społecznej istotne w różnych obszarach i kontekstach, zwłaszcza kluczowych w zawodach związanych z edukacją i pracą między ludźmi. Studiowana jest ultraspołeczna natura człowieka w szeregu zagadnień szczegółowych, tak teoretycznych, jak i praktycznych. Na bazie teorii, badań z aktualnej literatury przedmiotu, studenci mają możliwość zdobycia umiejętności rozumienia zjawisk natury społecznej dotyczących człowieka i jego relacji z innymi. |
|
||||
310-CS2-2SOP |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem przedmiotu jest: 1) wprowadzenie podstawowych pojęć z zakresu prawa oświatowego; 2) przedstawienie założeń prawa oświatowego w Polsce; 3) prezentacja podstaw prawnych organizacji i funkcjonowania systemu edukacji w Polsce; 5) kształtowanie umiejętności analizy oraz interpretacji podstawowych zasad polityki oświatowej, także w ujęciu komparatywnym. System oświaty: organizacja i funkcjonowanie systemu oświaty, podstawowe zagadnienia prawa oświatowego, krajowe i międzynarodowe regulacje dotyczące praw człowieka, dziecka, ucznia oraz osób z niepełnosprawnościami, znaczenie pozycji szkoły jako instytucji edukacyjnej, funkcje i cele edukacji szkolnej, modele współczesnej szkoły, zagadnienie prawa wewnątrzszkolnego, podstawę programową w kontekście programu nauczania oraz działania wychowawczo-profilaktyczne, tematykę oceny jakości działalności szkoły lub placówki systemu oświaty. |
|
||||
310-CS2-2EMG |
![]() |
![]() |
![]() |
Classes
Academic year 2023/2024
Groups
Brief description
(in Polish) Celem zajęć jest poznanie zagadnień związanych z emisją głosu. Budowa, działanie i ochrona narządu mowy. Zasady emisji głosu, posługiwanie się aparatem emisji głosu zgodnie z zasadami. Skuteczne korygowanie błędów językowych i doskonalenie aparatu emisji głosu nauczyciela. Problematykę pracy z uczniami z ograniczoną znajomością języka polskiego lub zaburzeniami komunikacji językowej. Znaczenie języka jako narzędzia pracy nauczyciela: metody porozumiewania się w celach dydaktycznych – sztuka wykładania i zadawania pytań, sposoby zwiększania aktywności komunikacyjnej uczniów, praktyczne aspekty wystąpień publicznych – poprawność językową, etykę języka, etykietę korespondencji tradycyjnej i elektronicznej. Poprawne posługiwanie się językiem polskim. |
|
||||