I rok I st. Biologia - semestr letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Biologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020 - Rok akademicki 2020/21 2021 - Rok akademicki 2021/22 2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |||||
320-BS1-1EDU |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest pogłębienie przez studentów rozumienia związków między potrzebami człowieka a możliwościami ich zaspokajania wynikającymi ze środowiskowych uwarunkowań (przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych). Scharakteryzowane zostaną najważniejsze wyzwania środowiskowe oraz rolę człowieka w powstawaniu zagrożeń wraz ze sposobami ich przeciwdziałania. Podczas realizacji przedmiotu student pozna cele i zadania nieformalnej edukacji środowiskowej, zapozna się z działalnością instytucji i organizacji zajmujących się edukacją środowiskową, pogłębi rozumienie idei zrównoważonego rozwoju oraz wynikające z tej idei style życia. Student będzie nabywał umiejętność planowania działań służących propagowaniu i upowszechnianiu wiedzy o środowisku wśród różnych grup wiekowych. |
|
||
320-BS1-1FEB |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w podstawowe zagadnienia z zakresu fizyki i biofizyki. Podczas realizacji przedmiotu student poznaje fizyczne i biofizyczne podstawy procesów biologicznych zachodzących w organizmach żywych. Ponadto dowiaduje się jak prawa fizyki wpływają na układy biologiczne i w jaki sposób procesy biologiczne i organizmy żywe są od nich uzależnione. Student zapoznaje się z również z podstawami działania aparatury stosowanej w badaniach biofizycznych. |
|
||
320-BS1-1JOBII |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lektorat języka obcego ma za zadanie wprowadzenie w terminologię stosowaną w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych. |
|
||
320-BS1-1MYK |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład ma zadanie przybliżyć zagadnienia jak: filogeneza grzybów, biologia i ekologia grzybów, formy troficzne, specyfika i różnorodności form rozmnażania grzybów, przegląd systematyczny grzybopodobnych, cykle rozwojowe, rola grzybów w przyrodzie i gospodarce człowieka, mikoryza, ochrona grzybów, budowa anatomiczna, morfologiczna, biochemia porostów oraz ich zróżnicowanie siedliskowe, rozmnażanie porostów, znaczenie porostów w przyrodzie i gospodarce człowieka, zagrożenia i ochrona porostów. Laboratoria poświęcone są przeglądowi filogenetycznemu grzybów, obserwacji makro- i mikroskopowej, wskazywania cech charakterystycznych dla poszczególnych grup grzybów, porównania rozmnażania bezpłciowego i płciowego, typów mikoryz. Obserwacje porostów pod względem różnorodności form morfologicznych Zajęcia terenowe obejmują rozpoznawanie grzybów jadalnych i trujących oraz określanie przynależności do grup ekologicznych grzybów. Rozpoznawanie porostów w terenie. |
|
||
320-BS1-1RSR2 |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w podstawowe zagadnienia z zakresu botaniki roślin nasiennych. W trakcie realizacji przedmiotu student poznaje budowę morfologiczną roślin nasiennych, ich formy ekologiczne oraz podstawowe procesy związane z rozmnażaniem. Student zapoznaje się z przeglądem systematycznym i charakterystyką różnych grup w obrębie roślin nasiennych oraz z problemami związanymi z ich zagrożeniami i ochroną. |
|
||
320-BS1-1RSZ1II |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie zajęć zostanie przedstawiona różnorodność zwierząt bezkręgowych w ich naturalnych środowiskach. Student pozna faunę charakterystyczną dla różnych środowisk, cechy charakterystyczne i zależności biologiczne spotkanych zwierząt oraz zapozna się z metodami pracy terenowej i taksonomicznej. |
|
||
320-BS1-1RSZ2 |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w podstawowe zagadnienia z zakresu zoologii kręgowców. Podczas realizacji przedmiotu student poznaje budowę przedstrunowców i strunowców oraz ich różnorodność i cechy wspólne. Przedmiot ukazuje studentowi ewolucję kręgowców, jako proces stochastyczny, zachodzący w oparciu o uzyskiwanie coraz bardziej złożonych przystosowań w budowie i funkcjonowaniu zwierząt. Student zapoznaje się z najnowszym podziałem systematycznym tej grupy zwierząt. Na zajęciach terenowych uczy się rozpoznawać krajowe gatunki kręgowców. |
|
||
320-BS1-1WFII |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
320-BS1-1ZOK | brak | brak |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studenta w podstawowe zagadnienia z zakresu zoologii kręgowców. Podczas realizacji przedmiotu student poznaje budowę przedstrunowców i strunowców oraz ich różnorodność i cechy wspólne. Przedmiot ukazuje studentowi ewolucję kręgowców, jako proces stochastyczny, zachodzący w oparciu o uzyskiwanie coraz bardziej złożonych przystosowań w budowie i funkcjonowaniu zwierząt. Student zapoznaje się z najnowszym podziałem systematycznym tej grupy zwierząt. Na zajęciach terenowych uczy się rozpoznawać krajowe gatunki kręgowców. |
|
||