Literatura: |
Babicka – Wyrkus A., Uczeń (nie) biega i (nie) krzyczy. Rytuały oporu jako przejaw autoekspresji młodzieży, Kraków 2015.
Błajet P., (Nie)przypadkowa edukacja, Toruń 2016.
Christopher C.J., Nauczyciel – rodzic: skuteczne porozumiewanie się, Gdańsk 2004.
Cichocka-Segiet K., Mostowski P., Rutkowski P., Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych, w: Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole, red. I. Chrzanowska, G. Szumski, Wydawnictwo FRSE, Warszawa 2019.
Domagała-Zyśk E., Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: Oblicza życia. Księga Jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli, red. E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk, K. Martynowska, Lublin 2021, s. 858-870.
Domalewski J., Mikiewicz P., Młodzież w zreformowanym systemie szkolnym, Warszawa 2004.
Galkienė A. (red.), Uniwersalne Projektowanie w Edukacji - doświadczenia nauczycieli: Austria, Litwa, Polska, Finlandia. Litwa, Uniwersytet Witolda Wielkiego w Kownie. Erasmus + 2021
https://sp128.krakow.pl/wp-content/uploads/2021/10/Uniwersalne-Projektowanie-w-Edukacji.pdf
Giddens A., Socjologia, Warszawa 2004.
Janowski A., Pedagogika praktyczna, Warszawa 2002.
Janowski A., Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa 1995.
Jędrzejewski M., Młodzież a subkultury, Warszawa 1999.
Karkowska M., Socjologia wychowania, wybrane elementy, Łódź 2007.
Karkowska M., Uczeń i nauczyciel. Interakcje i wartości w klasie szkolnej, Kraków 2005.
Karkowska M, Skalski T., Kultura –socjalizacja - tożsamość, Kraków 2010.
Knopik T., Papuda-Dolińska Beata., Wiejak K., Krasowicz-Kupis G., Projektowanie uniwersalne jako perspektywa metodyczna edukacji włączającej, "Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej", Nr 42/2021. file:///C:/Users/BEATA~1.ROL/AppData/Local/Temp/akranich,+%7B$userGroup%7D,+niepelnosprawnosc42_2+(4).pdf
Lewowicki T., Szczurek – Boruta A., Grabowska B., Przemiany społeczno – cywilizacyjne i edukacja szkolna – problemy rozwoju indywidualnego i kształtowania się tożsamości, Kraków 2005.
Meighan R., Socjologia Edukacji, Toruń 1993.
Mikiewicz P., Socjologia edukacji, Warszawa 2016.
Moczydłowska J., Pełszyńska I., Profilaktyka w szkole dla młodzieży niedostosowanej społecznie, Rzeszów 2004.
Piotrowski P., Subkultury młodzieżowe: aspekty psychospołeczne, Warszawa 2003.
Rynio A., Stępień K. (red.), Bogactwo młodości wyzwaniem dla wychowawców XXI wieku, Lublin 2010.
Surzykiewicz J., Kulesza M. (red.), Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej – społeczne i wychowawcze obszary napięć, Łódź 2010.
Szlendak T., Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie, Warszawa 2011.
Szymański M. J., Studia i szkice z socjologii edukacji, Warszawa 2015.
Tillmann K.J., Teorie socjalizacji. Społeczność, instytucja, upodmiotowienie, Warszawa 2005.
Znaniecki F., Socjologia wychowania. t.I, Wychowujące społeczeństwo, Warszawa 1973.
|