Literatura podstawowa:
1. Bałachowicz J. (2009), Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie.
2. Czaja-Chudyba I. (2020), Myślenie krytyczne w edukacji, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
3. Filipek E. (2008) (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy, Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
4. Filipek E. (2011), Z Wygotskim i Braunerem w tle. Słownik pojęć kluczowych, Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
5. Filipiak E. (2015) (red.), Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Od teorii do zmiany w praktyce, Bydgoszcz: Agencja Reklamowo – Wydawnicza ArtStudio.
6. Filipiak E., Lemańska – Lewandowska E. (2015) (red.), Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego. Gotowość studentów i nauczycieli. Możliwości aplikacji, Bydgoszcz: Agencja Reklamowo – Wydawnicza ArtStudio.
7. Helm J., Katz L. G. (2003), Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej, Warszawa: Wydawnictwa CODN, Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży.
8. Jaszczyszyn E., Szada – Borzyszkowska J. (2010) (red.), Edukacja dziecka – mity i fakty, Białystok: Trans Humana.
9. Laskowska A. (2023), Wartości w wieku przedszkolnym. Czyli o rzeczach ważnych dla dzieci, "Kultura i Edukacja" 3(141), s. 76-90.
10. Laskowska A. (2024), Family as a Value in the Lives of Six-year-old Children, "Polish Journal of Educational Studies" 1(76), s. 36-4.
11. Leksicka K. (1997), Próba spełniania marzeń, Wrocław: Fundacja Wolne Inicjatywy Edukacyjne.
12. Lutomski G. (1994) (red.), Uczyć inaczej, Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
13. Michalak R. (2002), Metody wyzwalające aktywność dziecka, [w:] H. Sowińska, E. Misiorna, R. Michalak (red.), Konteksty edukacji zintegrowanej, Poznań: Wydawnictwo Eruditus.
14. Muchacka B., Kurcz J. (2006) (red.), Wspieranie dziecięcej kreatywności, Nowy Sącz: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa.
15. Płóciennik E. (2016), Rozwijanie mądrości dziecka, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
16. Płóciennik E. (2016), Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
17. Sternberg R. J., Jarvin L., Grigorenko E. L. (2018), Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
18. Sternberg R. J., Spear-Swerling L. (2003), Jak nauczyć dzieci myślenia, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
19. Uszyńska – Jarmoc J. (2009), O potrzebie budowania koncepcji uczenia się, jak się uczyć, [w:] L. Hurmo, D. Klus – Stańska, M. Łojko (red.), Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls".
20. Uszyńska – Jarmoc J., Dudel B., Głoskowska – Sołdatow M. (2013) (red.), Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej, Kraków – Białystok: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
|