Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PZJA - umiejętności łączone 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-ON2-1PJS1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PZJA - umiejętności łączone 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 2L stac. II st. studia filologii obcej nauczycielskiej - przedmioty obowiązkowe
Filologia obca nauczycielska 1 rok sem letni 2 stopień
Filologia obca nauczycielska 1 rok sem zimowy 2 stopień
Punkty ECTS i inne: 8.00 LUB 9.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Przedmiot obowiązkowy, łączący różne umiejętności związane z nauką języka angielskiego, głównie pisanie, naukę słownictwa, naukę gramatyki, rozumienie ze słuchu.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Znajomość Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Umiejętności łączone 1

Umiejętności łączone 2

Przedmioty wchodzące w skład PZJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich, a także rozwoju umiejętności przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji dobierając odpowiednie przykłady.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, Grupa Zajęć_ 4 PRAKTYCZNA ZNAJOMOŚĆ JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Dziedzina nauki: nauki humanistyczne

Rok studiów /semestr: I rok studiów stacjonarnych II stopnia, semestr 1 i 2

Wymagania wstępne: student powinien posiadać opanowany i zaliczony materiał z I, II i III roku studiów licencjackich na kierunku: filologia

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 120 godz., ćwiczenia

Metody dydaktyczne: Proces dydaktyczny realizowany jest z wykorzystaniem metody aktywizującej. Z uwagi na specyfikę kierunku i fakt, iż zajęcia prowadzone są w języku angielskim, istotna rolę w dydaktyce odgrywają metody związane z nauczaniem języków obcych, takie jak: metoda bezpośrednia, podejście komunikacyjne, metoda kognitywna, metoda gramatyczno-tłumaczeniowa oraz inne metody aktywizujące.

Punkty ECTS: 9 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta:

Rodzaj aktywności:

Udział w ćwiczeniach 60h

Przygotowanie do zajęć 60h

Przygotowanie do testów kontrolnych 30h

Przygotowanie pisemnych prac domowych 20h

Udział w konsultacjach 50h

Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim 45+5=50h

Razem: 270h (co odpowiada 9 ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 60+50+5=115h (3,8 ECTS), nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 60+30+20+45=155h (5,2 ECTS)

Literatura:

Aish F., Mansur. E., and Norris R. (2024). Ready for C2 Proficiency. Macmillan.

Dooley, J. (2023). Grammar and Vocabulary Booster C2. Express Publishing.

Evans. V. (2020). CPE Use of English. Express Publishing.

Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.

Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.

Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder.

Latham-Koenig, C., Oxenden, C. and HudsonJ. (2018). English File 4th edition. Advanced Plus. OUP.

Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

Inne materiały dydaktyczne przygotowane przez prowadzącego (w sylabusie B).

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia się:

KP7_WG9 - student zna pogłębiony aparat pojęciowy służący do opisu zjawisk

kulturowych istotnych dla analizy języka i procesu komunikacji;

KP7_WG11 - student zna współczesne uwarunkowania społeczno-kulturowe

danego obszaru językowego;

KP7_UK4 - student potrafi prowadzić w debatę w języku obcym, przedstawiać

i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich;

KP7_UW4 - przeprowadzać krytyczna analizę i interpretację różnych wytworów kultury z zastosowaniem metod filologicznych pozwalających oceniać ich znaczenie w procesie historyczno-kulturowym;

KP7_KO4 - student jest gotowy do tworzenia płaszczyzn tolerancji i współpracy

w warunkach komunikacji wielokulturowej i zróżnicowanego religijnie społeczeństwa;

KP7_KK1 - student potrafi krytycznie oceniać odbierane treści;

KP7_KK2 - student jest gotowy do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.

Metody i kryteria oceniania:

Formy pracy: praca indywidualna, w parach i grupach

Zaliczenie przedmiotu na ocenę po obu semestrach - ocena końcowa jest wystawiana na podstawie ocen z prac pisemnych (testy) i ustnych (prezentacje, wypowiedzi ustne) z uwzględnieniem regularnego uczestnictwa w zajęciach oraz aktywności w trakcie zajęć.

Egzamin z grupy przedmiotów PZJA w semestrze letnim: warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z zajęć.

Podstawą zaliczenia przedmiotu jest:

• Obecność i aktywny udział w zajęciach (dopuszczone są 2 nieobecności nieusprawiedliwiona)

• Ocena prac pisemnych (testy) oraz wypowiedzi ustnych

• Przygotowywania zadań́ domowych

Skala ocen końcowych:

5= 91%-100%

4+=81%-90%

4= 71%- 80%

3+=61%-70%

3= 51%-60%

2= 0%-50%

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Peter Foulds
Prowadzący grup: Peter Foulds
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Peter Foulds, Grażyna Gorbacz-Dailida
Prowadzący grup: Peter Foulds, Grażyna Gorbacz-Dailida
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Znajomość Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Umiejętności łączone 1

Umiejętności łączone 2

Przedmioty wchodzące w skład PZJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich, a także rozwoju umiejętności przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji dobierając odpowiednie przykłady.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy

Dziedzina nauki: nauki humanistyczne

Rok studiów /semestr: I rok studiów stacjonarnych II stopnia, semestr 1 i 2

Wymagania wstępne: student powinien posiadać opanowany i zaliczony materiał z I, II i III roku studiów licencjackich na kierunku: filologia

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 120 godz., ćwiczenia

Metody dydaktyczne: Proces dydaktyczny realizowany jest z wykorzystaniem metody aktywizującej. Z uwagi na specyfikę kierunku i fakt, iż zajęcia prowadzone są w języku angielskim, istotna rolę w dydaktyce odgrywają metody związane z nauczaniem języków obcych, takie jak: metoda bezpośrednia, podejście komunikacyjne, metoda kognitywna, metoda gramatyczno-tłumaczeniowa oraz inne metody aktywizujące.

Punkty ECTS: 19 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta:

Rodzaj aktywności:

Udział w ćwiczeniach 120h (4,8 ECTS)

Przygotowanie do zajęć 100h (4 ECTS)

Przygotowanie do testów kontrolnych 70h (2,8 ECTS)

Przygotowanie pisemnych prac domowych 65h (2,6 ECTS)

Udział w konsultacjach 70h (2,8 ECTS)

Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim 45+5=50h (4,8 +0,2 ECTS)

Razem: 475h (co odpowiada 19 ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 120+70+5=195h (7,8 ECTS), nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 100+70+65+45=280h (11,2 ECTS)

Literatura:

Aish F., Mansur. E., and Norris R. (2024). Ready for C2 Proficiency. Macmillan.

Dooley, J. (2023). Grammar and Vocabulary Booster C2. Express Publishing.

Evans. V. (2020). CPE Use of English. Express Publishing.

Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.

Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.

Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder.

Latham-Koenig, C., Oxenden, C. and HudsonJ. (2018). English File 4th edition. Advanced Plus. OUP.

Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

Inne materiały dydaktyczne przygotowane przez prowadzącego (w sylabusie B).

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczna Znajomość Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Umiejętności łączone 1

Umiejętności łączone 2

Przedmioty wchodzące w skład PZJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich, a także rozwoju umiejętności przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji dobierając odpowiednie przykłady.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy

Dziedzina nauki: nauki humanistyczne

Rok studiów /semestr: I rok studiów stacjonarnych II stopnia, semestr 1 i 2

Wymagania wstępne: student powinien posiadać opanowany i zaliczony materiał z I, II i III roku studiów licencjackich na kierunku: filologia

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 120 godz., ćwiczenia

Metody dydaktyczne: Proces dydaktyczny realizowany jest z wykorzystaniem metody aktywizującej. Z uwagi na specyfikę kierunku i fakt, iż zajęcia prowadzone są w języku angielskim, istotna rolę w dydaktyce odgrywają metody związane z nauczaniem języków obcych, takie jak: metoda bezpośrednia, podejście komunikacyjne, metoda kognitywna, metoda gramatyczno-tłumaczeniowa oraz inne metody aktywizujące.

Punkty ECTS: 19 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta:

Rodzaj aktywności:

Udział w ćwiczeniach 120h (4,8 ECTS)

Przygotowanie do zajęć 100h (4 ECTS)

Przygotowanie do testów kontrolnych 70h (2,8 ECTS)

Przygotowanie pisemnych prac domowych 65h (2,6 ECTS)

Udział w konsultacjach 70h (2,8 ECTS)

Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim 45+5=50h (4,8 +0,2 ECTS)

Razem: 475h (co odpowiada 19 ECTS)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 120+70+5=195h (7,8 ECTS), nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 100+70+65+45=280h (11,2 ECTS)

Literatura:

Aish F., Mansur. E., and Norris R. (2024). Ready for C2 Proficiency. Macmillan.

Dooley, J. (2023). Grammar and Vocabulary Booster C2. Express Publishing.

Evans. V. (2020). CPE Use of English. Express Publishing.

Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.

Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.

Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder.

Latham-Koenig, C., Oxenden, C. and HudsonJ. (2018). English File 4th edition. Advanced Plus. OUP.

Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

Inne materiały dydaktyczne przygotowane przez prowadzącego (w sylabusie B).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)