Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski cz. I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 370-WN1-1LJA
Kod Erasmus / ISCED: 10.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0421) Prawo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język angielski cz. I
Jednostka: Wydział Prawa
Grupy: 3L niestac.I st.studia bezpieczeństwa i prawa- przedmioty lektoratowe
Bezpieczeństwo i Prawo Niestacjonarne 1 rok 1 stopnia sem. Letni
Bezpieczeństwo i Prawo Niestacjonarne 1 rok 1 stopnia sem. Zimowy
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego.

Założeniem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jak również wymagających znajomości języka zawodowego.

Pełny opis:

Profil kształcenia: ogólnoakademicki

Forma studiów: niestacjonarne

Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia

Moduł: ogólnouczelniany

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo.

Rok studiów/ semestr: rok I/ sem. I, sem. II

Wymagania wstępne - Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według CEFR

Liczba godzin: 60

liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć : 60 godzin lektoratu (w tym 18 godz. zdalnych synchronicznych i 12 godz. zdalnych asynchronicznych).

Metody dydaktyczne :ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w grupie.

Punkty ECTS: 4

Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 60 godzin ( w tym 18 godz.zdalnych synchronicznych i 12 godz.zdalnych asynchronicznych ), przygotowanie do zajęć i zaliczenia 25 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 27 godz. Razem 100 godzin, co odpowiada 4 pkt. ECTS.

Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 75 godz. co odpowiada 3 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz, co odpowiada 1 pkt ECTS.

Literatura:

Literatura podstawowa

Latham - Koenig Ch., Oxenden C., English File upper - intermediate, OUP, 2020.

Boyle Ch., Chersan I., Campaign, English for Law Enforcement, Macmillan, 2009.

Sendur A.M. , English for Safety, Security and Law Enformcement, Oficyna Wydawnicza AFM. Kraków, 2012.

Taylor J. Dooley J. Career Paths, Police, Express Publishing, 2011.

Literatura uzupełniająca:

deChazal E. Rogers L., Oxford EAP, Intermediate, OUP, 2015.

Taylor J. Zeter J. Command and Control, Expresss Publishing, 2011.

Filak M., Radej F., Sytuacje, Preston Publishing, 2019.

Brown G.D., Rice S., Professional English in Use, Law, CUP, 2007.

Evans V., Dooley J., Smith D.J., Carer Paths ; Law, Express Publishing, 2011.

Artykuły z czasopism:

The Times, Zoom in on America, itp.

artykuły ze stron internetowych serwisów informacyjnych oraz Wydawców:

www.un.org ( UN News), www.reuters.com ( Reuters), www.apnews.com( Associated Press News), www.voanews,com ( Voice of America), www.bbc,co,uk ( BBC News) , www.polskieradio.pl/395 ( Radio Poland), www.oup.com ( Oxford University Press), www.macmillan.com ( Macmillan),

https://learnenglish.britishcouncil.org ( British Council) pracuj.pl, itp.

Efekty uczenia się:

WIEDZA, absolwent:

- zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, instrumenty

i terminologię nauk prawnych, w szczególności w obszarze

prawa związanego z bezpieczeństwem (materialnego,

ustrojowego i procesowego) oraz funkcjonowania

podmiotów związanych z zapewnieniem i ochrony bezpieczeństwa - KA6_WG2

UMIEJĘTNOŚCI, absolwent:

- potrafi: brać udział w debacie w obszarach tematycznych związanych z bezpieczeństwem i regulowanych przez prawo związane z tym obszarem - przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich - KA6_UK2

- potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2

Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego - KA6_UK2

KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent:

- jest gotów do: zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności

z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa

związanego z obszarem bezpieczeństwo (materialnego,

ustrojowego i procesowego) oraz przedmiotu działania

podmiotów (organów i sadów) realizujących kompetencje

z obszaru bezpieczeństwo - KA6_KK3

Metody i kryteria oceniania:

1. Regularna obecność na zajęciach – bez usprawiedliwienia można opuścić 2 zajęcia w semestrze

2. Aktywność na zajęciach.

3. Praca własna studenta:

- przygotowanie do zajęć i prac/zadań sprawdzających opanowanie realizowanego materiału,

- przedstawienie prezentacji ustnej na temat związany z kierunkiem studiów i zainteresowaniami studenta oraz przeprowadzenie dyskusji z grupą i lektorem na tematy przedstawione w prezentacji.

4. Zaliczenie na minimum 51% modułów e-learningowych.

5. Zaliczenie na minimum 51% pracy nad projektem realizowanym w grupach w ramach metody projektowej PBL (problem based learning).

Część I lektoratu kończy się zaliczeniem na ocenę (po II semestrze) na podstawie pisemnego zaliczenia lub średniej ocen uzyskanych przez studenta w obu semestrach (do decyzji lektora prowadzącego).

Uwaga: W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach (więcej niż 2) student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji lektora materiału zrealizowanego na opuszczonych zajęciach oraz dodatkowo do ustnego streszczenia artykułu o tematyce kierunkowej (jedna strona formatu A4 za każdą nieusprawiedliwioną nieobecność).

Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe), regularne przygotowanie do zajęć, aktywne uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie ustnej prezentacji i przeprowadzenie dyskusji z grupą i lektorem na jej temat. .

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Waluk, Ewa Wyszczelska
Prowadzący grup: Joanna Waluk, Ewa Wyszczelska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego.

Założeniem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jak również wymagających znajomości języka zawodowego.

Literatura:

Literatura podstawowa

Latham - Koenig Ch., Oxenden C., English File upper - intermediate, OUP, 2020.

Boyle Ch., Chersan I., Campaign, English for Law Enforcement, Macmillan, 2009.

Sendur A.M. , English for Safety, Security and Law Enformcement, Oficyna Wydawnicza AFM. Kraków, 2012.

Taylor J. Dooley J. Career Paths, Police, Express Publishing, 2011.

Literatura uzupełniająca:

deChazal E. Rogers L., Oxford EAP, Intermediate, OUP, 2015.

Taylor J. Zeter J. Command and Control, Expresss Publishing, 2011.

Filak M., Radej F., Sytuacje, Preston Publishing, 2019.

Brown G.D., Rice S., Professional English in Use, CUP,2007

Evans V., Dooley J., Smith D.J., Carer Paths ; Law, Express Publishing, 2011.

Artykuły z czasopism:

The Times, Zoom in on America, itp.

artykuły ze stron internetowych serwisów informacyjnych oraz wydawców:

www.un.org ( UN News), www.reuters.com ( Reuters), www.apnews.com( Associated Press News), www.voanews,com ( Voice of America), www.bbc,co,uk ( BBC News) , www.polskieradio.pl/395 ( Radio Poland), www.thefirstnews.com ( The First News, PAP, Polska Agencja Prasowa), www.oup.com ( Oxford University Press), www.macmillan.com ( Macmillan),

British Council, pracuj.pl, itp.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Waluk, Ewa Wyszczelska
Prowadzący grup: Joanna Waluk, Ewa Wyszczelska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego.

Założeniem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jak również wymagających znajomości języka zawodowego.

Literatura:

Literatura podstawowa

Latham - Koenig Ch., Oxenden C., English File upper - intermediate, OUP, 2020.

Boyle Ch., Chersan I., Campaign, English for Law Enforcement, Macmillan, 2009.

Sendur A.M. , English for Safety, Security and Law Enformcement, Oficyna Wydawnicza AFM. Kraków, 2012.

Taylor J. Dooley J. Career Paths, Police, Express Publishing, 2011.

Literatura uzupełniająca:

deChazal E. Rogers L., Oxford EAP, Intermediate, OUP, 2015.

Taylor J. Zeter J. Command and Control, Expresss Publishing, 2011.

Filak M., Radej F., Sytuacje, Preston Publishing, 2019.

Brown G.D., Rice S., Professional English in Use, CUP,2007

Evans V., Dooley J., Smith D.J., Carer Paths ; Law, Express Publishing, 2011.

Artykuły z czasopism:

The Times, Zoom in on America, itp.

artykuły ze stron internetowych serwisów informacyjnych oraz wydawców:

www.un.org ( UN News), www.reuters.com ( Reuters), www.apnews.com( Associated Press News), www.voanews,com ( Voice of America), www.bbc,co,uk ( BBC News) , www.polskieradio.pl/395 ( Radio Poland),, www.oup.com ( Oxford University Press), www.macmillan.com ( Macmillan),

British Council, pracuj.pl, itp.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Waluk, Ewa Wyszczelska
Prowadzący grup: Joanna Waluk, Ewa Wyszczelska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe lektoraty

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, rozumienie tekstu pisanego i mówionego.

Założeniem przedmiotu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennych, jak również wymagających znajomości języka zawodowego.

Literatura:

Literatura podstawowa

Latham - Koenig Ch., Oxenden C., English File upper - intermediate, OUP, 2020.

Boyle Ch., Chersan I., Campaign, English for Law Enforcement, Macmillan, 2009.

Sendur A.M. , English for Safety, Security and Law Enformcement, Oficyna Wydawnicza AFM. Kraków, 2012.

Taylor J. Dooley J. Career Paths, Police, Express Publishing, 2011.

Literatura uzupełniająca:

deChazal E. Rogers L., Oxford EAP, Intermediate, OUP, 2015.

Taylor J. Zeter J. Command and Control, Expresss Publishing, 2011.

Filak M., Radej F., Sytuacje, Preston Publishing, 2019.

Brown G.D., Rice S., Professional English in Use, CUP,2007

Evans V., Dooley J., Smith D.J., Carer Paths ; Law, Express Publishing, 2011.

Artykuły z czasopism:

The Times, Zoom in on America, itp.

artykuły ze stron internetowych serwisów informacyjnych oraz wydawców:

www.un.org ( UN News), www.reuters.com ( Reuters), www.apnews.com( Associated Press News), www.voanews,com ( Voice of America), www.bbc,co,uk ( BBC News) , www.polskieradio.pl/395 ( Radio Poland),, www.oup.com ( Oxford University Press), www.macmillan.com ( Macmillan),

British Council, pracuj.pl, itp.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)