Marketing miast i regionów europejskich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 400-US1-3MMR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing miast i regionów europejskich |
Jednostka: | Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia europeistyki - przedmioty fakultatywne - WILNO Wilno - Europeistyka 3 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Ze względu na konkurencyjny charakter relacji zachodzących pomiędzy regionami europejskimi, a w szczególności miastami istnieje potrzeba rozwijania wiedzy i umiejętności związanych z kreowaniem wizerunku budującego przewagę w pozyskiwaniu niezbędnych zasobów dla rozwoju jednostek terytorialnych. Celem przedmiotu jest więc nabycie i uporządkowanie podstawowej wiedzy związanej z marketingiem miasta i regionu, a także nabycie umiejętności diagnozowania potrzeb interesariuszy jednostki terytorialnej oraz profesjonalnego przygotowania materiałów promocyjnych i spójnej strategii komunikacji ukierunkowanej na założone cele wizerunkowe. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Praktyczny Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy, M_30 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 5 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje Formy zaliczenia przedmiotu: wykłady: egzamin pisemny, ćwiczenia: aktywność na zajęciach i projekt końcowy grupowy Punkty ECTS 6 Bilans nakładu pracy studenta - Przygotowanie do wykładów - 15 godz. - Udział w wykładach - 30 godz. - Studia literaturowe - 20 godz. - Przygotowanie do egzaminu - 10 godz. - Konsultacje - 15 godz. - Przygotowanie do ćwiczeń - 20 godz. - Udział w ćwiczeniach - 30 godz. - Przygotowanie projektu - 10 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 75 punkty ECTS 3 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 40 punkty ECTS 1,6 |
Literatura: |
1. Pogorzelski, J., Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012 2. Szromnik, A. T. (red.), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Kluwer Wolters Kluwer Business, Kraków, 2010 3. Florek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, Best Place, Warszawa 2011 |
Efekty uczenia się: |
UMIEJĘTNOŚCI K1A_U02 potrafi w sposób prawidłowy aplikować zdobytą wiedzę w zakresie podstaw ekonomii do rozwiązywania problemów praktycznych, również w wymiarze działalności zawodowej K1A_U04 potrafi prawidłowo ocenić przebieg określonych procesów politycznych i gospodarczych, rozumie ich istotę i dostrzega ich przyczyny, efekty i znaczenie oraz wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1A_K05 umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne K1A_K07 potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny składający się z części testowej oraz opisowej (zalicza uzyskanie 51 % maksymalnej liczby punktów). Zaliczenie na podstawie uzyskanych wyników z aktywności przewidzianych na zajęcia (ok 20 pkt.) oraz projektu końcowego (10 pkt.) - zaliczenie uzyskuje student, który uzyska minimum (10 pkt. aktywność i min. 5 pkt. projekt). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 30 miejsc
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kruk | |
Prowadzący grup: | Marek Kruk, Stanislav Pilžys | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.