Język angielski 4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 460-KS1-2JA4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.151
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski 4 |
Jednostka: | Wydział Filozofii |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kognitywistyka - przedm. obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Grupa zajęć 2 (lingwistyczna) treści kształcenia z zakresu języka obcego (angielskiego) umożliwiające komunikowanie się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Rok studiów: I ( semestr II ) Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą kontynuowanie lektoratu na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, metoda heurystyczna, metoda problemowa, dyskusja moderowana (w ramach ćwiczeń, również w ramach konsultacji), praca w zespole. Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 24 godz. zajęć w sali oraz 6 godz. zajęć zdalnych asynchronicznych Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, egzamin) : 25 godz., punkty ECTS 1 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia, zajęcia zdalne asynchroniczne): 25 godz. punkty ECTS 1 |
Literatura: |
https://www.mindtools.com/pages/article/newTCS_82.htm https://www.mindtools.com/avn893g/the-holmes-and-rahe-stress-scale https://www.youtube.com/watch?v=xvDuqW9SFT8 http://www.youtube.com/watch?v=mUCODUvKbzE&feature=related https://www.elllo.org/english/1351/T1360-Warren-Choices.htm http://www.elllo.org/english/1101/1126-Kat-Censorship.htm http://www.ediplomat.com/np/cultural_etiquette/cultural_etiquette.htm http://westsidetoastmasters.com/resources/book_of_body_language/chap5.html http://learnenglishteens.britishcouncil.org/study-break/video-zone/can-dogs-sense-emotion https://www.youtube.com/watch?v=QFk3e5PcK7s http://www.nytimes.com/2012/04/03/science/clothes-and-self-perception.html https://learning.blogs.nytimes.com/2012/04/04/its-not-all-in-your-head-designing-embodied-cognition-experiments/?_r=0 http://faculty.washington.edu/chudler/words.html#seffect http://faculty.washington.edu/chudler/colors3.html http://faculty.washington.edu/chudler/java/ready.html https://www.youtube.com/watch?v=0KoppOqOUWg https://www.youtube.com/watch?v=5pWXaPoKYHY&t=12s https://www.ted.com/talks/richard_e_cytowic_what_color_is_tuesday_exploring_synesthesia https://ed.ted.com/lessons/what-color-is-tuesday-exploring-synesthesia-richard-e-cytowic https://www.ted.com/talks/neil_harbisson_i_listen_to_color oraz materialy dydaktyczne ze stron: https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ http://study.com/ linguahouse.com breakingnewsenglish.com https://scholar.google.pl/ www.warsawvoice.pl www.bbc.com/news www.onestopenglish.com https://en.wikipedia.org/wiki/Index_of_cognitive_science_articles https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Nauki_społeczne https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Social_sciences http://www.englishclub.com https://www.ielts-exam.net/ielts_reading/ Bermúdez, J. L., 2014. Cognitive Science An Introduction to the Science of the Mind, Cambridge University Press, Cambridge |
Efekty uczenia się: |
Wiedza, absolwent zna i rozumie: KP6_WG1, podstawowe pojęcia dyscyplin składowych kognitywistyki i komunikacji KP6_WG7, rolę języka i innych systemów semiotycznych jako narzędzi poznania i komunikacji KP6_WG15- najważniejsze filozoficzne koncepcje umysłu, poznania i komunikacji Umiejętności, absolwent potrafi: KP6_UK9, posługiwać się językiem angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KP6_UW7, posługiwać się technologiami i narzędziami informatycznymi do pozyskiwania informacji oraz wspomagania procesów poznawczych i komunikacyjnych KP6_UW9, przeprowadzić analizę logiczną wypowiedzi językowej z uwagi na jej wartość poznawczą i komunikacyjną KP6_UK2, porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami dyscyplin kognitywistycznych – w języku polskim i angielskim Kompetencje społeczne absolwent jest gotów do: KP6_KK1, przyjmowania postawy krytycznej w dyskusjach naukowych i światopoglądowych oraz uznawania znaczenia wiedzy i racjonalnej argumentacji KP6_KK2, bycia otwartym na nowe tendencje we współczesnej nauce i w społeczeństwie oraz zasięgania opinii ekspertów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych KP6_KR1, podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji osobistych, w tym etycznych KP6_KO1- aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i kulturalnym z wykorzystaniem wiedzy z zakresu kognitywistyki i komunikacji KP6_KO2- wypełniania zobowiązań społecznych oraz współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę, egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Kubas | |
Prowadzący grup: | Iwona Kubas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.