Język obcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 320-BS1-1JOBII |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy |
Jednostka: | Wydział Biologii |
Grupy: |
3L stac. I stopnia studia biologiczne-przedm.obowiązkowe I rok I st. Biologia - semestr letni I rok I st. Biologia - semestr letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe lektoraty |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest kształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym w sytuacjach codziennej komunikacji, a także umiejętności rozumienia i stosowania terminologii nauk ścisłych ze szczególnym uwzględnieniem nauk biologicznych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego ma za zadanie wprowadzenie w terminologię stosowaną w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych. |
Pełny opis: |
Lektorat języka obcego na kierunku biologia Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne 320-BS1-1JOBI / 320-BS1-1JOBII / 320-BS1-2JOBIII / 320-BS1-2JOBIV Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr Język obcy-dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo (7ECTS), dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki biologiczne (1ECTS) Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO. Liczba godzin: 30 godz. w semestrze. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym: 1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.; 2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz. Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT. Literatura uzupełniająca 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press. 2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press. 3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press. 4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press. 5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. 6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext. Język rosyjski: Paszkow E., Biologia : język rosyjski dla lektoratów, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1985. Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012. Глазунова О. И., Грамматика русского языка в упражнениях и комментриях, Санкт-Петербург "Златоуст" 2005. Aktualne materiały z Internetu. |
Efekty uczenia się: |
Umiejętności Absolwent potrafi dotrzeć do źródeł w języku ojczystym oraz obcym na poziomie B2 w celu pogłębiania, aktualizowania i syntetyzowania wiedzy fachowej, a także w celu planowania prostych zadań badawczych. KA6_UW7 Absolwent potrafi stosować podstawową terminologię fachową w języku ojczystym oraz w języku obcym na poziomie B2 w celu opisu zjawisk biologicznych oraz zagadnień dotyczących ochrony środowiska i edukacji środowiskowej, jak i prowadzenia dyskusji na różnych forach. KA6_UK8 Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową, a także pracować samodzielnie i w grupie. KA6_UO9 Kompetencje społeczne Absolwent jest gotów do krytycznej analizy informacji z różnych źródeł oceniając ich wiarygodność. KA6_KK1 Absolwent jest gotów do poszanowania pracy własnej i innych członków zespołu. KA6_KR3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: Zaliczenie na ocenę po każdym semestrze w formie testu pisemnego. Egzamin (pisemny i ustny) po IV semestrze. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie na ocenę pozytywną czterech semestrów lektoratu. W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia ćwiczeń , testów pisemnych , egzaminu pisemnego i ustnego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy EduPortal . Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodnie z kryteriami określonymi w §23 ust. 6 Regulaminu Studiów Uniwersytetu w Białymstoku Język rosyjski: Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypowiedzi pisemnych oraz ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kuzia, Gocha Kvantaliani | |
Prowadzący grup: | Anna Kuzia, Gocha Kvantaliani | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego ma za zadanie wprowadzenie w terminologię stosowaną w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych. |
|
Pełny opis: |
Lektorat języka obcego na kierunku biologia Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne 320-BS1-1JOBI / 320-BS1-1JOBII / 320-BS1-2JOBIII / 320-BS1-2JOBIV Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr Język obcy-dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo (7ECTS), dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki biologiczne (1ECTS) Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO. Liczba godzin: 30 godz. w semestrze. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym: 1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.; 2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz. Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT. Literatura uzupełniająca 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press. 2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press. 3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press. 4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press. 5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. 6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kuzia | |
Prowadzący grup: | Anna Kuzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Lektorat języka obcego ma za zadanie wprowadzenie w terminologię stosowaną w naukach biologicznych. Student uczy się poruszania w tematyce specjalistycznej, wyrabia umiejętność wyszukiwania, zrozumienia i analizy informacji w prasie naukowej i popularnonaukowej. W trakcie kursu student rozwija umiejętność przygotowania ustnej prezentacji oraz prac pisemnych jak streszczenia, raporty; uczy się swobodnej komunikacji samodzielnie stosując terminologię nauk ścisłych. |
|
Pełny opis: |
Lektorat języka obcego na kierunku biologia Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne 320-BS1-1JOBI / 320-BS1-1JOBII / 320-BS1-2JOBIII / 320-BS1-2JOBIV Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr Język obcy-dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo (7ECTS), dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki biologiczne (1ECTS) Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według ESKJO. Liczba godzin: 30 godz. w semestrze. Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym: 1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.; 2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz. Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT. Literatura uzupełniająca 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press. 2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press. 3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press. 4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press. 5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. 6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.