University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

PKEL – Integrated Skills 1

General data

Course ID: 340-ON2-1PJS1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: PKEL – Integrated Skills 1
Name in Polish: PZJA - umiejętności łączone 1
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) 2L stac. II st. studia filologii obcej nauczycielskiej - przedmioty obowiązkowe
(in Polish) Filologia obca nauczycielska 1 rok sem letni 2 stopień
(in Polish) Filologia obca nauczycielska 1 rok sem zimowy 2 stopień
ECTS credit allocation (and other scores): 8.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: English
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Przedmiot obowiązkowy, łączący różne umiejętności związane z nauką języka angielskiego, głównie pisanie, naukę słownictwa, naukę gramatyki, rozumienie ze słuchu.

Mode:

(in Polish) w sali

Short description: (in Polish)

Praktyczna Znajomość Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy:

Umiejętności łączone

Pisanie akademickie

Przedmioty wchodzące w skład PZJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich, a także rozwoju umiejętności przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji dobierając odpowiednie przykłady.

Full description: (in Polish)

Kurs przygotowuje do pisemnego testu kompetencji językowej na poziomie C2. Test ma na celu sprawdzenie wiedzy leksykalnej i gramatycznej oraz receptywnych umiejętności językowych (rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego).

Wymagania wstępne : zaliczenie PNJA 1

Punkty ECTS 10

Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć-120godz. ćwiczenia

Bilans nakładu pracy studenta

Liczba godzin

Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.).

120h

Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.).

70h

Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć

terenowych i.in.) 25h

Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).10 x 1h=10h

Realizacja zadań projektowych.10h

Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim.20h + 5h=25h

Razem:260h (odpowiada 10 pkt ECTS)

Wskaźniki ilościowe

Liczba godzin

Punkty ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela;

120 + 10+5h = 135h odpowiada 5 pkt. ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym.

120+70 + 25 + 10h+20 = 245h odpowiada 9,25 pkt. ECTS

Bibliography: (in Polish)

Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN.• Gethin, H. (1992).

Grammar in Context. Longman.• Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.• Haines, S. and May, P. (2006).

IELTS Mastercalss. OUP.• Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann.• Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5.

Collins Cobuild.• Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.• Swan,

M. (1980). Practical English Usage. OUP.• Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English.

Wydawnictwo Naukowe PWN.• www.britishcouncil.org/podcasts • www.teachingenglish.org.uk.

Learning outcomes: (in Polish)

EK - wiedza

1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki języka z tematyki objętej kursem. K_W13 K_W04 K_W02

EK – umiejętności

1. Student potrafi posługiwać się samodzielnie i płynnie językiem angielskim na poziomie C1 według Europejskiego Systemu Opisu

Kształcenia Językowego (ESOKJ), używając różnorodnych struktur leksykalnych zróżnicowanych gramatycznie i poprawnych pod

względem fonetycznym. K_U08 K_U09

2. Student rozumie większość treści języka mówionego dot. różnych obszarów życia. Rozumie w zasadzie każdego rozmówcę, chociaż

może prosić o potwierdzenie rozumienia szczegółów, szczególnie gdy interlokutor posługuje się niestandardowym akcentem, lub

nieznanym dialektem. K_U08

3. Student potrafi samodzielnie przygotować dłuższe wypowiedzi akademickie (w odniesieniu do przyszłej pracy dyplomowej). K_U02

K_U11 K_U13

4. Student potrafi wykorzystać informacje zawarte w innych tekstach w poszanowaniu praw autorskich i zachowując wszelkie wymagania

techniczne. K_U01 K_U03 K_U07 K_U10

EK – kompetencje

1. Posiada wykształconą postawę systematyczności i organizacji pracy w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności. K_K01 K_K04

weryfikacja we wszystkich przypadkach: testy pisemne i wypowiedź ustna (K_W, K_U, K_K)

Po ukończeniu kursu student:

• zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwo tematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki

frazowe, wyrażenia idiomatyczne;

• swobodnie posługuje się strukturami zdaniowymi języka angielskiego;

• rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych informacji

- poznał techniki efektywnego uczenia się słownictwa oraz sposobów monitorowania aktualnych trendów rozwoju słownictwa angielskiego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Przedmioty w ramach PZJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B)

cykl PZJA - egzamin pisemny w formie testu kompetencji.

Testy kompetencji językowych w formie pisemnej, ocena ciągła pracy studenta na zajęciach.

Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.60% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych.

Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w przedostatnim tygodniu przed sesją egzaminacyjną, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 60% z tego testu. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w testach będą rozpatrywane indywidualnie.

Oceny:

5= 91%-100%

4+=81%-90%

4= 71%- 80%

3+=61%-70%

3= 51%-60%

2= 0%-50%

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze.

Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 60 hours more information
Coordinators: Peter Foulds
Group instructors: Peter Foulds
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Laboratory - Grading
Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) w sali

Classes in period "Academic year 2024/2025" (in progress)

Time span: 2024-10-01 - 2025-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 60 hours more information
Coordinators: Diana Ebelashvili, Peter Foulds, Grażyna Gorbacz-Dailida
Group instructors: Diana Ebelashvili, Peter Foulds, Grażyna Gorbacz-Dailida
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Laboratory - Grading
Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) w sali

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)