PKEL – Integrated Skills 1
General data
Course ID: | 340-ON2-1PJS1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | PKEL – Integrated Skills 1 |
Name in Polish: | PZJA - umiejętności łączone 1 |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: |
(in Polish) 2L stac. II st. studia filologii obcej nauczycielskiej - przedmioty obowiązkowe (in Polish) Filologia obca nauczycielska 1 rok sem letni 2 stopień (in Polish) Filologia obca nauczycielska 1 rok sem zimowy 2 stopień |
ECTS credit allocation (and other scores): |
8.00
|
Language: | English |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Przedmiot obowiązkowy, łączący różne umiejętności związane z nauką języka angielskiego, głównie pisanie, naukę słownictwa, naukę gramatyki, rozumienie ze słuchu. |
Mode: | (in Polish) w sali |
Short description: |
(in Polish) Praktyczna Znajomość Języka Angielskiego jest blokiem przedmiotów, w skład którego wchodzą następujące kursy: Umiejętności łączone Pisanie akademickie Przedmioty wchodzące w skład PZJA mają na celu podniesienie kompetencji językowej studenta, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju umiejętności pozwalających mu na samodzielnie przygotowanie dłuższych wypowiedzi akademickich (w odniesieniu do przyszłej pracy magisterskiej) oraz wykorzystanie informacji zawartych w innych tekstach, w poszanowaniu praw autorskich, a także rozwoju umiejętności przedstawienia uporządkowanej argumentacji i kontrargumentacji dobierając odpowiednie przykłady. |
Full description: |
(in Polish) Kurs przygotowuje do pisemnego testu kompetencji językowej na poziomie C2. Test ma na celu sprawdzenie wiedzy leksykalnej i gramatycznej oraz receptywnych umiejętności językowych (rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego). Wymagania wstępne : zaliczenie PNJA 1 Punkty ECTS 10 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć-120godz. ćwiczenia Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach / konwersatoriach / lektoratach / seminariach / zajęciach terenowych i.in.). 120h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.). 70h Dokończenie lub opracowanie (w domu) sprawozdań z zajęć (ćwiczeń / laboratoriów / konwersatoriów / lektoratów / seminariów / zajęć terenowych i.in.) 25h Udział w konsultacjach związanych z zajęciami (ćwiczeniami / laboratoriami / konwersatoriami / lektoratami / seminariami i.in.).10 x 1h=10h Realizacja zadań projektowych.10h Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia i obecności na nim.20h + 5h=25h Razem:260h (odpowiada 10 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Liczba godzin Punkty ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 120 + 10+5h = 135h odpowiada 5 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 120+70 + 25 + 10h+20 = 245h odpowiada 9,25 pkt. ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) Douglas-Kozłowska, Ch. and Dzierżanowska, H. (1988). Selected English Collocations. Wydawnictwo Naukowe PWN.• Gethin, H. (1992). Grammar in Context. Longman.• Gude, K. and Duckworth, M. (1994). Proficiency Masterclass. OUP.• Haines, S. and May, P. (2006). IELTS Mastercalss. OUP.• Harrison, M. (1994). Proficiency Testbuilder. Heinemann.• Lawley, J. (1996). Vocabulary Builders: Book 5. Collins Cobuild.• Side, R. and Wellman, G. (1999). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.• Swan, M. (1980). Practical English Usage. OUP.• Willim, E. and Mańczak-Wohlfeld, E. (1997). A Contrastive Approach to Problems with English. Wydawnictwo Naukowe PWN.• www.britishcouncil.org/podcasts • www.teachingenglish.org.uk. |
Learning outcomes: |
(in Polish) EK - wiedza 1. Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu słownictwa i gramatyki języka z tematyki objętej kursem. K_W13 K_W04 K_W02 EK – umiejętności 1. Student potrafi posługiwać się samodzielnie i płynnie językiem angielskim na poziomie C1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ), używając różnorodnych struktur leksykalnych zróżnicowanych gramatycznie i poprawnych pod względem fonetycznym. K_U08 K_U09 2. Student rozumie większość treści języka mówionego dot. różnych obszarów życia. Rozumie w zasadzie każdego rozmówcę, chociaż może prosić o potwierdzenie rozumienia szczegółów, szczególnie gdy interlokutor posługuje się niestandardowym akcentem, lub nieznanym dialektem. K_U08 3. Student potrafi samodzielnie przygotować dłuższe wypowiedzi akademickie (w odniesieniu do przyszłej pracy dyplomowej). K_U02 K_U11 K_U13 4. Student potrafi wykorzystać informacje zawarte w innych tekstach w poszanowaniu praw autorskich i zachowując wszelkie wymagania techniczne. K_U01 K_U03 K_U07 K_U10 EK – kompetencje 1. Posiada wykształconą postawę systematyczności i organizacji pracy w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności. K_K01 K_K04 weryfikacja we wszystkich przypadkach: testy pisemne i wypowiedź ustna (K_W, K_U, K_K) Po ukończeniu kursu student: • zaznajomił się ze słownictwem obejmującym następujący zakres: słownictwo tematyczne, synonimy, antonimy, kolokacje, czasowniki frazowe, wyrażenia idiomatyczne; • swobodnie posługuje się strukturami zdaniowymi języka angielskiego; • rozwinął techniki czytania takich jak np.: czytanie w celu znalezienia szczegółowych informacji - poznał techniki efektywnego uczenia się słownictwa oraz sposobów monitorowania aktualnych trendów rozwoju słownictwa angielskiego |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Przedmioty w ramach PZJA- zaliczenie na ocenę (zgodnie z informacjami w sylabusie B) cykl PZJA - egzamin pisemny w formie testu kompetencji. Testy kompetencji językowych w formie pisemnej, ocena ciągła pracy studenta na zajęciach. Warunkiem otrzymania zaliczenia z przedmiotu (ocena) jest uzyskanie przez studenta min.60% ze wszystkich testów łącznie. Nie przewiduje się terminów poprawkowych. Studenci, którzy nie uzyskają wymaganego minimum mają prawo do jednego testu poprawkowego w przedostatnim tygodniu przed sesją egzaminacyjną, który obejmie materiał całego kursu pod warunkiem, że uczęszczali na zajęcia. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 60% z tego testu. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w testach będą rozpatrywane indywidualnie. Oceny: 5= 91%-100% 4+=81%-90% 4= 71%- 80% 3+=61%-70% 3= 51%-60% 2= 0%-50% Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. |
Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO LAB
TU W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 60 hours
|
|
Coordinators: | Peter Foulds | |
Group instructors: | Peter Foulds | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Laboratory - Grading |
|
Type of course: | obligatory courses |
|
Mode: | (in Polish) w sali |
Classes in period "Academic year 2024/2025" (in progress)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU LAB
W TH LAB
FR |
Type of class: |
Laboratory, 60 hours
|
|
Coordinators: | Diana Ebelashvili, Peter Foulds, Grażyna Gorbacz-Dailida | |
Group instructors: | Diana Ebelashvili, Peter Foulds, Grażyna Gorbacz-Dailida | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Laboratory - Grading |
|
Type of course: | obligatory courses |
|
Mode: | (in Polish) w sali |
Copyright by University of Bialystok.