Literatura najnowsza
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-PS1-2LNN |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Literatura najnowsza |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii polskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia polska 2 rok sem.letni 1 stopień Filologia polska 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Na ćwiczeniach zostaną postawione pytania, dotyczące tematów podejmowanych przez współczesnych autorów, właściwości stylu poszczególnych pisarzy, charakterystycznych dla nich form i strategii pisarskich, wreszcie kontekstów kulturowych, a także publikacji teoretycznych, które można przywołać rozmawiając o wybranych tekstach. |
Skrócony opis: |
Przedmiot poświęcony jest historii literatury polskiej po roku 1989. Obejmuje opis rozwijających się obecnie tendencji w obrębie beletrystyki, literatury faktu, eseistyki, które powstały po przełomowym 1989 roku. Prezentuje współczesne zjawiska historyczne i społeczne, kulturowe, wpływające na literaturę oraz zmieniające jej kształt i sposoby rozumienia tego, co stanowi współczesną literaturę. Przybliża problematykę współczesnego życia literackiego i drogi rozwoju literatury najnowszej. |
Pełny opis: |
1. Profil studiów: Ogólnoakademicki. 2. Forma studiów: Stacjonarne. 3.Poziom kształceni: studia pierwszego stopnia. 4. Rok III, semestr V, VI. 5. Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo. 6. Rodzaj przedmiotu: Literatura Najnowsza (moduł 14). 7. Wymagania wstępne: brak 8. Liczba godzin:15 h razy 2. 10. Metody dydaktyczne: heureza, dyskusja. 11. Zaliczenie zajęć: ustne, ocena wystawiana jest głównie na postawie aktywności i prezentacji o tematyce uzgodnionej wcześniej z prowadzącym. Dopuszczalna jest nieusprawiedliwiona nieobecność na 1 spotkaniu (2 godzinnym) w semestrze. 12. Punkty ECTS: 2. Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: 15 h razy 2 (w tym zaliczenie ustne). Przygotowanie do zajęć: 30 h Razem: 60 h. Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i studentów: 30 h - 1 punkt ECTS; o charakterze praktycznym:30 h - 1 punkt ECTS. |
Literatura: |
Literatura przedmiotu (ogólna): 1. P. Czapliński, Nowa proza i rytuały inicjacji, w: „Kresy” 1996, nr 1. 2. P. Czapliński, Poruszona mapa: wyobraźnia geograficzno-kulturowa polskiej literatury przełomu XX i XXI wieku, Kraków 2016. 3. T. Drewnowski, Literatura polska 1944-1989 – próba scalenia: obiegi, wzorce, style, Kraków 2004. 4. Nowe dwudziestolecie. Szkice o wartościach i poetykach prozy i poezji lat 1989-2009, red. P. Śliwiński, Poznań 2011. Tematy przewidziane do realizacji w r. ak. 2022/2023: 1. Zajęcia organizacyjne. 2. Świetlicki M., Jeden, Kraków 2013. E. Antoniak, Zapomniany depozyt. Inaczej o wierszu „Dla Jana Polkowskiego”, „Teksty Drugie” 2007, nr 3, s.185-191. 3. Szczygieł M., Nie ma, Warszawa 2018. Frukacz K., W uniwersum „nie ma”: transmedialne prawdy Mariusza Szczygła wobec przemian poetyki reportażu literackiego, „Postscriptum Polonistyczne: pismo krajowych i zagranicznych polonistów poświęcone zagadnieniom związanym z nauczaniem kultury polskiej i języka polskiego jako obcego” 2020, nr 1, s. 217-233. 4. Łazarewicz C., Żeby nie było śladów, Wołowiec 2016. T. Sobolewski, Nike za anatomię kłamstwa, „Gazeta Wyborcza” 2017, nr 229, s. 10. M. Urbanek, Ślady pozostały, „Odra” 2018, nr 1, s. 105-106. 5. Tokarczuk O., Bieguni [wydanie dowolne]. Nowacki D., Podróżowanie jest koniecznością: Olga Tokarczuk – powrót do formy, „Tygodnik Powszechny” 2007, nr 41, s. 20. Trygar B., Post-fenomenologiczna narracja w powieści Bieguni Olgi Tokarczuk, „Tematy i Konteksty” 2015, nr 5(10), s. 18-29. 6. Wicha M., Rzeczy, których nie wyrzuciłem, Kraków 2017. J. Nowak, Rzeczy, których nie wyrzuciłem – recenzja, „Ruch Filozoficzny: poświęcony wszelkiego rodzaju informacjom o ruchu filozoficznym w kraju i zagranicą” 2018, t. 74, nr 2, s. 165-168. 7. Karpowicz I., Miłość, Kraków 2017. K. Szkaradnik, Z motyką na Miłość?, „Twórczość: miesięcznik literacko-krytyczny” 2018, R. 74, nr 4, s. 112-115. I. Karpowicz, Jak napisałem powieść o miłości pod tytułem „Miłość”, "Książki" 2017, nr 4, s. 38-42. 8. Marcisz M., Książka o przyjaźni, Warszawa 2021. Kurkiewicz J., Książka o przyjaźni – recenzja, „Książki” 2021, nr 6, s. 128-130. 9. Hund O., Psy ras drobnych, Kraków 2018. Hund O., Masz depresję? Zaznacz tak lub nie. Chory siada przed babą w kitlu i wypełnia test. Olga Hund o upupianiu w szpitalu psychiatrycznym, rozm. J. Bińczycki, „Gazeta Wyborcza” 2018, nr 45 [dodatek „Duży Format”, s. 16-17]. 10. Marcinów M., Bezmatek, Wołowiec 2020. M. Libich, O matce i córce, „Nowe Książki” 2020, nr 9, s. 13-14. A. Jakubowska-Ożóg, „Matka – substancja silnie uzależniająca” – o książce Miry Marcinów i nie tylko, „Fraza: poezja – proza – esej” 2021, nr 4, s. 306. 11. Fiedorczuk N., Jak pokochać centra handlowe, Warszawa 2016. P. Bratkowski, Nieznośny ciężar niebytu, „Newsweek” 2016, nr 46, s. 96-98. 12. Zbroja A., Mireczek: patoopowieść o moim ojcu, Warszawa 2021. D. Zmijewa, Życie w zbroi, „Fraza: poezja – proza – esej” 2021, nr 3, s. 279. 13. Słowik D., Samosiejki, Kraków 2021. I. Klimek, Wyobraźnia na czas kryzysu, „Znak” 2021, nr 11, s. 115. 14. Słobodzianek T., Nasza klasa [wydanie dowolne]. 15. Szczerek Z., Przyjdzie Mordor i nas zje, czyli tajna historia Słowian, Kraków 2013. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Absolwent: - definiuje podstawowe pojęcia z zakresu historii i teorii literatury oraz historii, teorii języka i teorii kultury (potrafi zdefiniować pojęcia „postmodernizm”, „homotekst”, „mikrolog”, „nie-miejsce”, „literanet”, „hipertekst”, „trauma” itp.) – FP1_W03 – H1A_W03 - ma wiedzę o procesie historycznoliterackim, zna głównych twórców, tematy oraz prądy literatury polskiej (w tym najnowszej) oraz wybrane zagadnienia literatury powszechnej (wymienia nazwiska najważniejszych twórców po roku 1989, wiąże ich nazwiska z określonymi stylistykami i nutami, dostrzega rolę z jednej strony Holocaustu i jego następstw, z drugiej – procesów globalizacji i nowych technologii w kształtowaniu życia literackiego po 1989 roku) – FP1_W05 – H1A_W04 - opisuje budowę, sposób istnienia i funkcjonowania dzieła literackiego (zna tytuły i tematykę ważniejszych dzieł omawianych na zajęciach oraz ich najważniejsze cechy, wiąże pojęcia: Holokaust, hipertekst, liternet oraz problematykę wykluczenia i kwestie Genderowe z poszczególnymi tekstami, rozumie funkcje pewnych motywów i technik stosowanych przez danego autora/daną autorkę) – FP1_W06 – H1A_W04 - zna zasady, metody, narzędzia interpretacji i analizy komunikatów językowych, tekstów artystycznych i naukowych oraz zjawisk kultury (wskazuje ważniejszych autorów i autorki studiów nt. miejsca i znaczenia nauki dla literatury XX i XXI wieku, rekonstruuje ich sposób myślenia i interpretacji poszczególnych tekstów) – FP1_W09 – H1A_W07 UMIEJĘTNOŚCI Absolwent: - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł (poza klasycznymi zasobami bibliotecznymi korzysta z rozmaitych źródeł internetowych, zwłaszcza bibliotek cyfrowych i portali specjalistycznych) – FP1_U03 – H1A_U01 - analizuje tekst artystyczny na płaszczyźnie historycznoliterackiej, stylistycznej, gatunkowej, kompozycyjnej, językowej i kulturowej (wskazuje zjawiska, technologie i postaci kluczowe dla formowania się najnowszej literatury polskiej, charakteryzuje główne tematy i dzieła im poświęcone z perspektywy historii nauki, historii mentalności oraz psychoanalizy, określa rolę nowych mediów i nowych typów komunikowania się w kształtowaniu tekstów powstałych po 1989 roku) – FP1_U02 – H1A_U02 - planuje i konstruuje dłuższe wypowiedzi sproblematyzowane interpretacyjnie (odnosi się, używając języka dyscypliny, do istniejących studiów, wskazuje ich mocne strony oraz słabości, dostrzega również luki badawcze i proponuje, jak je wypełnić) – FP1_U04 – H1A_U03 - potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla nauk filologicznych w obszarze nauk humanistycznych w typowych sytuacjach profesjonalnych (wiąże poszczególne terminy/pojęcia z danymi kierunkami i szkołami badawczymi, odróżnia cele i metody literaturoznawstwa od metod stosowanych w naukach społecznych i psychologii, wykorzystuje jednak również te ostatnie dla wzbogacenia własnej interpretacji danego utworu/zjawiska literackiego) – FP1_U06 – H1A_U04 - posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów, oraz formułowania wniosków (potrafi scharakteryzować dany utwór i ustosunkować się krytycznie do istniejących opracować, wskazując własną perspektywę) – FP1_U08 – H1A_U06, H1A_U02 KOMPETENCJE SPOŁECZNE Absolwent: - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (przyjmuje rolę adwokata i/lub krytyka poszczególnych tekstów/ koncepcji/autorów, udziela krytycznego feedbacku pozostałym słuchaczkom i słuchaczom) – FP1_K02 – H1A_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę z obu semestrów składa się na jedną ocenę końcową z przedmiotu. Podstawą dopuszczenia do zaliczenia jest obecność studenta na zajęciach, jego aktywność w formie ustnej, a dodatkowo ocena z prezentacji przedstawionej podczas zajęć. Można opuścić bez usprawiedliwienia 1 zajęcia (2-godzinne) w każdym semestrze. W przypadku większej liczby nieobecności student powinien udokumentować istotny powód nieobecności i zaliczyć materiał z danych zajęć na konsultacjach lub w inny sposób, uzgodniony z prowadzącym, potwierdzić znajomość problematyki zajęć i samodzielną pracę. Zwolnienie lekarskie, stanowiące podstawę do usprawiedliwienia nieobecności, student powinien przesłać/ przedstawić w ciągu dwóch tygodni od jego uzyskania. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Gardocki | |
Prowadzący grup: | Wiktor Gardocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot poświęcony jest historii literatury polskiej po roku 1989. Obejmuje opis rozwijających się obecnie tendencji w obrębie beletrystyki, literatury faktu, eseistyki, które powstały po przełomowym 1989 roku. Prezentuje współczesne zjawiska historyczne i społeczne, kulturowe, wpływające na literaturę oraz zmieniające jej kształt i sposoby rozumienia tego, co stanowi współczesną literaturę. Przybliża problematykę współczesnego życia literackiego i drogi rozwoju literatury najnowszej. Na ćwiczeniach zostaną postawione pytania, dotyczące tematów podejmowanych przez współczesnych autorów, właściwości stylu poszczególnych pisarzy, charakterystycznych dla nich form i strategii pisarskich, wreszcie kontekstów kulturowych, a także publikacji teoretycznych, które można przywołać rozmawiając o wybranych tekstach |
|
Pełny opis: |
1. Profil studiów: Ogólnoakademicki. 2. Forma studiów: Stacjonarne. 3.Poziom kształceni: studia pierwszego stopnia. 4. Rok III, semestr V, VI. 5. Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo. 6. Rodzaj przedmiotu: Literatura Najnowsza (moduł 14). 7. Wymagania wstępne: brak 8. Liczba godzin:15 h razy 2. 10. Metody dydaktyczne: heureza, dyskusja. 11. Zaliczenie zajęć: ustne, ocena wystawiana jest głównie na postawie aktywności i prezentacji o tematyce uzgodnionej wcześniej z prowadzącym. Dopuszczalna jest nieusprawiedliwiona nieobecność na 1 spotkaniu (2 godzinnym) w semestrze. 12. Punkty ECTS: 2. Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: 15 h razy 2 (w tym zaliczenie ustne). Przygotowanie do zajęć: 30 h Razem: 60 h. Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i studentów: 30 h - 1 punkt ECTS; o charakterze praktycznym:30 h - 1 punkt ECTS. |
|
Literatura: |
1. Zajęcia organizacyjne. 2. Świetlicki M., Jeden, Kraków 2013. E. Antoniak, Zapomniany depozyt. Inaczej o wierszu „Dla Jana Polkowskiego”, „Teksty Drugie” 2007, nr 3, s.185-191. 3. Szczygieł M., Nie ma, Warszawa 2018. Frukacz K., W uniwersum „nie ma”: transmedialne prawdy Mariusza Szczygła wobec przemian poetyki reportażu literackiego, „Postscriptum Polonistyczne: pismo krajowych i zagranicznych polonistów poświęcone zagadnieniom związanym z nauczaniem kultury polskiej i języka polskiego jako obcego” 2020, nr 1, s. 217-233. 4. Łazarewicz C., Żeby nie było śladów, Wołowiec 2016. T. Sobolewski, Nike za anatomię kłamstwa, „Gazeta Wyborcza” 2017, nr 229, s. 10. M. Urbanek, Ślady pozostały, „Odra” 2018, nr 1, s. 105-106. 5. Tokarczuk O., Bieguni [wydanie dowolne]. Nowacki D., Podróżowanie jest koniecznością: Olga Tokarczuk – powrót do formy, „Tygodnik Powszechny” 2007, nr 41, s. 20. Trygar B., Post-fenomenologiczna narracja w powieści Bieguni Olgi Tokarczuk, „Tematy i Konteksty” 2015, nr 5(10), s. 18-29. 6. Wicha M., Rzeczy, których nie wyrzuciłem, Kraków 2017. J. Nowak, Rzeczy, których nie wyrzuciłem – recenzja, „Ruch Filozoficzny: poświęcony wszelkiego rodzaju informacjom o ruchu filozoficznym w kraju i zagranicą” 2018, t. 74, nr 2, s. 165-168. 7. Karpowicz I., Miłość, Kraków 2017. K. Szkaradnik, Z motyką na Miłość?, „Twórczość: miesięcznik literacko-krytyczny” 2018, R. 74, nr 4, s. 112-115. I. Karpowicz, Jak napisałem powieść o miłości pod tytułem „Miłość”, "Książki" 2017, nr 4, s. 38-42. 8. Marcisz M., Książka o przyjaźni, Warszawa 2021. Kurkiewicz J., Książka o przyjaźni – recenzja, „Książki” 2021, nr 6, s. 128-130. (20.04) 9. Hund O., Psy ras drobnych, Kraków 2018. Hund O., Masz depresję? Zaznacz tak lub nie. Chory siada przed babą w kitlu i wypełnia test. Olga Hund o upupianiu w szpitalu psychiatrycznym, rozm. J. Bińczycki, „Gazeta Wyborcza” 2018, nr 45 [dodatek „Duży Format”, s. 16-17]. (4.05) 10. Marcinów M., Bezmatek, Wołowiec 2020. M. Libich, O matce i córce, „Nowe Książki” 2020, nr 9, s. 13-14. A. Jakubowska-Ożóg, „Matka – substancja silnie uzależniająca” – o książce Miry Marcinów i nie tylko, „Fraza: poezja – proza – esej” 2021, nr 4, s. 306. (18.05) 11. Fiedorczuk N., Jak pokochać centra handlowe, Warszawa 2016. P. Bratkowski, Nieznośny ciężar niebytu, „Newsweek” 2016, nr 46, s. 96-98. (1.06) 12. Zbroja A., Mireczek: patoopowieść o moim ojcu, Warszawa 2021. D. Zmijewa, Życie w zbroi, „Fraza: poezja – proza – esej” 2021, nr 3, s. 279. (15.06) 13. Słowik D., Samosiejki, Kraków 2021. I. Klimek, Wyobraźnia na czas kryzysu, „Znak” 2021, nr 11, s. 115. 14. Słobodzianek T., Nasza klasa [wydanie dowolne]. 15. Szczerek Z., Przyjdzie Mordor i nas zje, czyli tajna historia Słowian, Kraków 2013. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiktor Gardocki, Dariusz Piechota | |
Prowadzący grup: | Wiktor Gardocki, Dariusz Piechota | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot poświęcony jest historii literatury polskiej po roku 1989. Obejmuje opis rozwijających się obecnie tendencji w obrębie beletrystyki, literatury faktu, eseistyki, które powstały po przełomowym 1989 roku. Prezentuje współczesne zjawiska historyczne i społeczne, kulturowe, wpływające na literaturę oraz zmieniające jej kształt i sposoby rozumienia tego, co stanowi współczesną literaturę. Przybliża problematykę współczesnego życia literackiego i drogi rozwoju literatury najnowszej. Na ćwiczeniach zostaną postawione pytania, dotyczące tematów podejmowanych przez współczesnych autorów, właściwości stylu poszczególnych pisarzy, charakterystycznych dla nich form i strategii pisarskich, wreszcie kontekstów kulturowych, a także publikacji teoretycznych, które można przywołać rozmawiając o wybranych tekstach |
|
Pełny opis: |
1. Profil studiów: Ogólnoakademicki. 2. Forma studiów: Stacjonarne. 3.Poziom kształceni: studia pierwszego stopnia. 4. Rok III, semestr V, VI. 5. Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo. 6. Rodzaj przedmiotu: Literatura Najnowsza (moduł 14). 7. Wymagania wstępne: brak 8. Liczba godzin:15 h razy 2. 10. Metody dydaktyczne: heureza, dyskusja. 11. Zaliczenie zajęć: ustne, ocena wystawiana jest głównie na postawie aktywności i prezentacji o tematyce uzgodnionej wcześniej z prowadzącym. Dopuszczalna jest nieusprawiedliwiona nieobecność na 1 spotkaniu (2 godzinnym) w semestrze. 12. Punkty ECTS: 2. Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: 15 h razy 2 (w tym zaliczenie ustne). Przygotowanie do zajęć: 30 h Razem: 60 h. Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i studentów: 30 h - 1 punkt ECTS; o charakterze praktycznym:30 h - 1 punkt ECTS. |
|
Literatura: |
1. Zajęcia organizacyjne. 2. Hund O., Psy ras drobnych, Kraków 2018. Hund O., Masz depresję? Zaznacz tak lub nie. Chory siada przed babą w kitlu i wypełnia test. Olga Hund o upupianiu w szpitalu psychiatrycznym, rozm. J. Bińczycki, „Gazeta Wyborcza” 2018, nr 45 [dodatek „Duży Format”, s. 16-17]. 3. Marcinów M., Bezmatek, Wołowiec 2020. M. Libich, O matce i córce, „Nowe Książki” 2020, nr 9, s. 13-14. A. Jakubowska-Ożóg, „Matka – substancja silnie uzależniająca” – o książce Miry Marcinów i nie tylko, „Fraza: poezja – proza – esej” 2021, nr 4, s. 306. 4. Zbroja A., Mireczek: patoopowieść o moim ojcu, Warszawa 2021. D. Zmijewa, Życie w zbroi, „Fraza: poezja – proza – esej” 2021, nr 3, s. 279. 5. Tokarczuk O., Bieguni [wydanie dowolne]. Nowacki D., Podróżowanie jest koniecznością: Olga Tokarczuk – powrót do formy, „Tygodnik Powszechny” 2007, nr 41, s. 20. Trygar B., Post-fenomenologiczna narracja w powieści Bieguni Olgi Tokarczuk, „Tematy i Konteksty” 2015, nr 5(10), s. 18-29. 6. Wicha M., Rzeczy, których nie wyrzuciłem, Kraków 2017. J. Nowak, Rzeczy, których nie wyrzuciłem – recenzja, „Ruch Filozoficzny: poświęcony wszelkiego rodzaju informacjom o ruchu filozoficznym w kraju i zagranicą” 2018, t. 74, nr 2, s. 165-168. 7. Karpowicz I., Miłość, Kraków 2017. K. Szkaradnik, Z motyką na Miłość?, „Twórczość: miesięcznik literacko-krytyczny” 2018, R. 74, nr 4, s. 112-115. I. Karpowicz, Jak napisałem powieść o miłości pod tytułem „Miłość”, "Książki" 2017, nr 4, s. 38-42. 8. Świetlicki M., Jeden, Kraków 2013. E. Antoniak, Zapomniany depozyt. Inaczej o wierszu „Dla Jana Polkowskiego”, „Teksty Drugie” 2007, nr 3, s.185-191. 9. Łazarewicz C., Żeby nie było śladów, Wołowiec 2016. T. Sobolewski, Nike za anatomię kłamstwa, „Gazeta Wyborcza” 2017, nr 229, s. 10. M. Urbanek, Ślady pozostały, „Odra” 2018, nr 1, s. 105-106. 10. Szczygieł M., Nie ma, Warszawa 2018. Frukacz K., W uniwersum „nie ma”: transmedialne prawdy Mariusza Szczygła wobec przemian poetyki reportażu literackiego, „Postscriptum Polonistyczne: pismo krajowych i zagranicznych polonistów poświęcone zagadnieniom związanym z nauczaniem kultury polskiej i języka polskiego jako obcego” 2020, nr 1, s. 217-233. 11. Marcisz M., Książka o przyjaźni, Warszawa 2021. Kurkiewicz J., Książka o przyjaźni – recenzja, „Książki” 2021, nr 6, s. 128-130. 12. Fiedorczuk N., Jak pokochać centra handlowe, Warszawa 2016. P. Bratkowski, Nieznośny ciężar niebytu, „Newsweek” 2016, nr 46, s. 96-98. 13. Słobodzianek T., Nasza klasa [wydanie dowolne]. 14. Słowik D., Samosiejki, Kraków 2021. I. Klimek, Wyobraźnia na czas kryzysu, „Znak” 2021, nr 11, s. 115. 15. Szczerek Z., Przyjdzie Mordor i nas zje, czyli tajna historia Słowian, Kraków 2013. |
|
Uwagi: |
Semestr letni 2023/2024: Tematy przewidziane do realizacji w r. ak. 2022/2023: 1. Zajęcia organizacyjne. 2. Świetlicki M., Jeden, Kraków 2013. E. Antoniak, Zapomniany depozyt. Inaczej o wierszu „Dla Jana Polkowskiego”, „Teksty Drugie” 2007, nr 3, s.185-191. 3. Szczygieł M., Nie ma, Warszawa 2018. Frukacz K., W uniwersum „nie ma”: transmedialne prawdy Mariusza Szczygła wobec przemian poetyki reportażu literackiego, „Postscriptum Polonistyczne: pismo krajowych i zagranicznych polonistów poświęcone zagadnieniom związanym z nauczaniem kultury polskiej i języka polskiego jako obcego” 2020, nr 1, s. 217-233. 4. Łazarewicz C., Żeby nie było śladów, Wołowiec 2016. T. Sobolewski, Nike za anatomię kłamstwa, „Gazeta Wyborcza” 2017, nr 229, s. 10. M. Urbanek, Ślady pozostały, „Odra” 2018, nr 1, s. 105-106. 5. Wicha M., Rzeczy, których nie wyrzuciłem, Kraków 2017. J. Nowak, Rzeczy, których nie wyrzuciłem – recenzja, „Ruch Filozoficzny: poświęcony wszelkiego rodzaju informacjom o ruchu filozoficznym w kraju i zagranicą” 2018, t. 74, nr 2, s. 165-168. 6. Marcisz M., Książka o przyjaźni, Warszawa 2021. Kurkiewicz J., Książka o przyjaźni – recenzja, „Książki” 2021, nr 6, s. 128-130. 7. Karpowicz I., Miłość, Kraków 2017. K. Szkaradnik, Z motyką na Miłość?, „Twórczość: miesięcznik literacko-krytyczny” 2018, R. 74, nr 4, s. 112-115. I. Karpowicz, Jak napisałem powieść o miłości pod tytułem „Miłość”, "Książki" 2017, nr 4, s. 38-42.8. 8. Fiedorczuk N., Jak pokochać centra handlowe, Warszawa 2016. P. Bratkowski, Nieznośny ciężar niebytu, „Newsweek” 2016, nr 46, s. 96-98. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.