Specjalistyczne warsztaty językowe (w j. obcym)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 370-AN2-1SWJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Specjalistyczne warsztaty językowe (w j. obcym) |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: |
2L niestac.II st. studia administracji-przedmioty obowiązkowe Administracja Niestacjonarna 1 rok 2 stopnia sem. Zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Przedmiot ma na celu udoskonalenie umiejętności językowych, przydatnych w przyszłej karierze zawodowej. Program zajęć zawiera praktyczne słownictwo i naukę korzystania z anglojęzycznych tekstów źródłowych. Konwersatorium przygotowane jest z myślą o studentach administracji. Szczególny nacisk kładziony jest na słownictwo związane z prawem administracyjnym i samorządem terytorialnym. W czasie zajęć nastąpi przygotowanie do samodzielnego korzystania z obcojęzycznych źródeł literatury fachowej, wprowadzenie słownictwa specjalistycznego i struktur gramatycznych występujących w oficjalnych dokumentach, przygotowanie do samodzielnego tłumaczeniu tekstów z zakresu prawa administracyjnego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Założeniem przedmiotu jest przygotowanie przyszłych absolwentów do pracy ze źródłami obcojęzycznymi (w języku angielskim) właściwymi dla problematyki administracji publicznej. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok I/sem. I. Wymagania wstępne - brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin konwersatorium (w tym 7 godz. e-learningu). Metody dydaktyczne - konwersatorium, dyskusja moderowana, uzupełniana prezentacjami komputerowymi, warsztaty grupowe, praca indywidualna studentów, konsultacje Punkty ECTS - 2. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godz. (w tym 7 godz. e-learningu), udział w konsultacjach związanych z zajęciami 35 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Taylor J., Dooley J., Career Paths – Police, Express Publishing, 2011, 2. Boyle C., Chersan I., Campaign – English for Law Enforcement, Macmillan, 3. Brown G.D., Rice S., Professional English in Use, Law, Cambridge, 2007. Literatura uzupełniająca: 1. Supernat J., Administracja i prawo administracyjne. Słownik polsko-angielski, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2020. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent , absolwent zna i rozumie: - uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu prawa administracyjnego (materialnego, ustrojowego i procesowego) - KA7_WG3; UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: - posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz terminologią prawniczą - KA7_UK3; - wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez: – właściwy dobór źródeł prawa administracyjnego (aktów normatywnych, poglądów doktryny, orzecznictwa sądowoadministracyjnego) i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji -KA7_UW1; - prowadzić debatę w zakresie kwestii związanych z prawem administracyjnym (materialnym, ustrojowym i procesowym) - KA7_UK2; KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: - zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu z zakresu prawa administracji publicznej - KA7_KK3. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obserwacja ciągła podczas zajęć, praca w grupach, ocena aktywności na zajęciach e-learningowych; zaliczenie pisemne/ustne. W zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia zaliczenia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Daniluk | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Daniluk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Założeniem przedmiotu jest przygotowanie przyszłych absolwentów do pracy ze źródłami obcojęzycznymi (w języku angielskim) właściwymi dla problematyki administracji publicznej. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok I/sem. I. Wymagania wstępne - brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin konwersatorium (w tym 7 godz. e-learningu). Metody dydaktyczne - wykład, dyskusja moderowana, uzupełniana prezentacjami komputerowymi, warsztaty grupowe, praca indywidualna studentów, konsultacje Punkty ECTS - 2. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godz. (w tym 7 godz. e-learningu), udział w konsultacjach związanych z zajęciami 35 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Taylor J., Dooley J., Career Paths – Police, Express Publishing, 2011, 2. Boyle C., Chersan I., Campaign – English for Law Enforcement, Macmillan, 3. Brown G.D., Rice S., Professional English in Use, Law, Cambridge, 2007. Literatura uzupełniająca: 1. Supernat J., Administracja i prawo administracyjne. Słownik polsko-angielski, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2020. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Radwanowicz-Wanczewska | |
Prowadzący grup: | Joanna Radwanowicz-Wanczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Założeniem przedmiotu jest przygotowanie przyszłych absolwentów do pracy ze źródłami obcojęzycznymi (w języku angielskim) właściwymi dla problematyki administracji publicznej. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów - niestacjonarne. Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy. Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne. Rok studiów/sem. - rok I/sem. I. Wymagania wstępne - brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin konwersatorium (w tym 7 godz. e-learningu). Metody dydaktyczne - wykład, dyskusja moderowana, uzupełniana prezentacjami komputerowymi, warsztaty grupowe, praca indywidualna studentów, konsultacje Punkty ECTS - 2. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godz. (w tym 7 godz. e-learningu), udział w konsultacjach związanych z zajęciami 35 godz. Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Taylor J., Dooley J., Career Paths – Police, Express Publishing, 2011, 2. Boyle C., Chersan I., Campaign – English for Law Enforcement, Macmillan, 3. Brown G.D., Rice S., Professional English in Use, Law, Cambridge, 2007. Literatura uzupełniająca: 1. Supernat J., Administracja i prawo administracyjne. Słownik polsko-angielski, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2020. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.