Język angielski cz. IV
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 370-PS5-2LJA4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski cz. IV |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: |
5L stac.jednolite magisterskie studia prawnicze - lektoraty PR.Stacj. 2 rok sem. Letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Kurs ma za zadanie znaczące rozwinięcie umiejętności posługiwania się terminologią prawniczą w języku obcym oraz umiejętności wyszukiwania, rozumienia i analizy informacji z różnych źródeł związanych z dziedziną prawa w języku obcym, w tym szersze rozwinięcie umiejętności rozumienia obcojęzycznych tekstów pisanych i mówionych oraz przygotowywania wystąpień ustnych i prac pisemnych, w tym przygotowanie studentów do funkcjonowania na rynku pracy pod kątem umiejętności językowych i komunikacyjnych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Znaczące rozwinięcie umiejętności posługiwania się terminologią prawniczą w języku obcym, a także szersze rozwinięcie umiejętności rozumienia tekstów obcojęzycznych oraz przygotowywania wystąpień ustnych i prac pisemnych w języku obcym, w tym również przygotowanie do funkcjonowania na rynku pracy pod kątem umiejętności językowych i komunikacyjnych. |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek Wydział Prawa UwB Nazwa kierunku studiów prawo Poziom kształcenia studia jednolite magisterskie Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Kod przedmiotu 370-PS5-2LJA4 Język przedmiotu j. obcy / polski Rodzaj przedmiotu obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki dziedzina nauk humanistycznych, językoznawstwo Rok studiów /semestr II rok / semestr letni Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą kontynuację lektoratu na poziomie B2 według ESKJO. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 30 godz. (w tym do 14 godz. e-learningu) – lektorat Założenia i cele przedmiotu Znaczące rozwinięcie umiejętności posługiwania się terminologią prawniczą w języku obcym oraz umiejętności wyszukiwania, rozumienia i analizy informacji z różnych źródeł związanych z dziedziną prawa w języku obcym, w tym szersze rozwinięcie umiejętności rozumienia obcojęzycznych tekstów pisanych i mówionych oraz przygotowywania wystąpień ustnych i prac pisemnych, w tym przygotowanie studentów do funkcjonowania na rynku pracy pod kątem umiejętności językowych i komunikacyjnych. Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu Lektorat prowadzony jest w formie stacjonarnej oraz e-learningowej poprzez ćwiczenie wszystkich sprawności językowych (prezentacje ustne, prace pisemne, zadania rozwijające zasób słownictwa specjalistycznego w języku obcym, rozumienie autentycznych materiałów audiowizualnych oraz tekstów specjalistycznych). Formy i warunki zaliczenia przedmiotu: zaliczenie semestru poprzez: - aktywny udział w zajęciach - regularne przygotowanie do zajęć - przedłożenie prac pisemnych (np. streszczenia, listy formalne, itp.); - przedstawienie prezentacji ustnej z uwzględnieniem treści i terminologii kierunkowej, - zdanie na min. 51% testów kontrolnych - wykonanie ma min. 51% zadań na platformie EduPortal Egzamin (pisemny i ustny) na koniec semestru IV (obejmujący zagadnienia specjalistyczne). Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń zgodnie z informacjami powyżej. Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych (względy medyczne lub uzasadnione sytuacje losowe). Punkty ECTS 3 pkt ECTS Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 30 godz. (w tym do 14 godz. e-learningu), przygotowanie do zajęć i zaliczenia 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami 22,5 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS. |
Literatura: |
Literatura podstawowa - zagadnienia specjalistyczne: Legal English: niezbędnik przyszłego prawnika; Sierocka H.; Beck; 2014 The Lawyer's English Language Coursebook (Second Edition); Mason C., Atkins R.; Global Legal English, 2016 Legal English Basics; Cyganik M.; Beck, 2018 Practical English for Lawyers. Handbook. Język angielski dla prawników; Konieczna-Purchała A.; Beck; 2014 Introduction to International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2014 International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011 Career Paths: Law, Taylor J., Zeter J., Express Publishing, 2011 Literatura uzupełniająca (zagadnienia specjalistyczne): English for Legal Professionals; Frost A.; Oxford; 2009 Test Your Professional English: Law; Brieger N.; Penguin English Guides, 2002 Key Legal Words, Kossakowska-Pisarek S., Niepytalska B.; WSP i Z. Koźmiński, 2004 Professional English in Use: Law; Brown G. D., Rice S.; Cambridge; 2007 Prove Your Point. Sztuka argumentacji w języku angielskim; Kurtyka A., Wydawnictwo EGIS; 2006 Język angielski powtórka przed egzaminem opracowania tematyczne; Matasek M., wyd. Handybooks; 2006 Interaktywne repetytorium leksykalne; Olejnik D.; Wydawnictwo LektorKlett; 2009 Academic Vocabulary in Use; McCarthy M., O'Dell F.; Cambridge University Press; 2008 A course in English for Academic Purposes; De Chazal E., McCarter S., Rogers L., Moore J.; Oxford EAP; 2012 Britain for Learners of English; O'Driscoll J.; Oxford; 2009 Absolute Legal English; Callanan H., Edwards L.; Delta Publishing; 2010 Market Leader Business Law; Smith T.; Longman; 2006 Legal English; McKay W.R., Charlton H.E.,; Pearson Longman, 2005 Literatura podstawowa (zagadnienia ogólne): Keynote B2, Helen Stephenson, Lewis Lansford, Paul Dummett (Nowa Era 2015) English File Upper-Intermediate (Third Edition), C.Oxenden, C.Latham-Koenig, OUP, 2014 English File Advanced (Third Edition), C.Oxenden, C.Latham-Koenig, J.Lambert, OUP, 2015 Literatura uzupełniająca (zagadnienia ogólne): English Vocabulary in Use; Redman S.; Cambridge University Press; 2003 Test Your English Vocabulary in Use; Redman S.; Gairns R., Cambridge University Press; 2003 First Certificate Language Practice; Vince M.; Macmillan; 2003 Networking in English; Barret B., Sharma P.; Macmillan; 2010 Destination B2; Mann M., Taylore-Knowles S.; Macmillan; 2006 Picture. Intercultural Communication in Europe. A Rough Guide; Libertas Publishing; 2005 Speakout advanced, Clare A., Wilson JJ, Pearson Longman, 2012 Life upper-intermediate; Dummett P., Hughes J., Stephenson H.; HEINLE CENGAGE Learning; 2012 bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.oup.com/elt (Oxford University Press) www.pearsonelt.com (Pearson Longman) quizlet.com, itp. czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, itp. serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net, www.ted.com, itp. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się 1. Student zna i rozumie podstawową terminologię prawniczą KP7_WK2 Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, testy kontrolne; prace pisemne; prezentacje ustne 2. Student zna język obcy na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego KP7_UK2 Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, testy kontrolne; prace pisemne; prezentacje ustne; ocena aktywności w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć 3. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób KP7_K01 Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, ocena aktywności w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć, ocena efektów pracy zespołowej 4. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role KP7_KR1 Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: ocena wykonania zadań w ramach e-learningu, ocena efektów pracy zespołowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy i warunki zaliczenia przedmiotu. Egzamin pisemny i ustny. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń poprzez: - aktywny udział w zajęciach - regularne przygotowanie do zajęć - przedłożenie prac pisemnych (np. streszczenia, listy formalne, itp.) - przedstawienie prezentacji z uwzględnieniem treści i terminologii kierunkowej - zdanie na min. 51% testów kontrolnych - zaliczenie na min. 51% modułów e-learningowych na platformie Eduportal - zaliczenie na min. 51% prac wysyłanych przez USOSmail Skala ocen: 100% - 91% - bardzo dobry (5.0) 90% - 81% - dobry plus (4.5) 80% - 71% - dobry (4.0) 70% - 61% - dostateczny plus (3.5) 60% - 51% - dostateczny (3.0) Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 lub 2 nieobecności w semestrze bez konieczności odpracowania - do decyzji lektora). W przypadku dodatkowej nieobecności na zajęciach, student zobowiązany jest do zaliczenia podczas konsultacji wszelkich zaległych prac i testów. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN LEK
LEK
WT ŚR LEK
LEK
LEK
LEK
LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Penza-Szachowicz, Halina Sierocka, Ewa Wyszczelska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Penza-Szachowicz, Halina Sierocka, Ewa Wyszczelska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kuzia, Małgorzata Penza-Szachowicz, Ewa Wyszczelska | |
Prowadzący grup: | Anna Kuzia, Małgorzata Penza-Szachowicz, Ewa Wyszczelska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.