Specjalistyczny warsztat językowy - realizowany w języku angielskim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-S2-2YHDTA |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Specjalistyczny warsztat językowy - realizowany w języku angielskim |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
2 rok 2st. AKzA stac. sem zimowy 2 rok 2st. KRES stac. sem zimowy 2 rok 2st. POW stac. sem. zimowy 2 rok 2st. PW stac. sem. zimowy Moduł ogólnouczelniany - stac. II stop. Pedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem warsztatów jest poznanie specjalistycznego słownictwa pedagogicznego w języku angielskim oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się nim. W trakcie trwania zajęć rozwijana jest umiejętność analizy tekstu, prezentacji wiedzy specjalistycznej z zakresu pedagogiki oraz podejmowania dyskusji naukowej poprzez wyrażanie i uzasadnianie własnych opinii. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł MK_1, przedmioty kształcenia ogólnego Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne Rok studiów/semestr: II rok, studia drugiego stopnia, semestr letni Wymagania wstępne: wiedza, jaką student uzyskał na zajęciach z języka angielskiego na studiach pierwszego stopnia Liczba godzin: 30 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: warsztaty, ćwiczenia, konsultacje Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach: 30h Przygotowanie do ćwiczeń: 15h Udział w konsultacjach: 5h Razem: 50h (2 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 35h (1,1 ECTS) - o charakterze praktycznym - 50h (1,5 ECTS) |
Literatura: |
Cottrell S. (2013).The Study Skills Handbook, Palgrave Macmillan. Gammidge M. (2004). Speaking Extra. A Resource Book of Multi-level Skills Activities, Cambridge University Press. Harmer J., Rossner R. (1992). More than Words. Vocabulary for Upper-intermediate to Advanced Students Book, Essex: Longman. Keizer K., Lindenberg S., Steg L. (2008). The Spreading of Disorder, Science, Vol. 322 (5908), pp. 1681-1685. [doi: 10.1126/science.1161405] May P. (2015). First Trainer. Six Practice Tests with Answers, Cambridge University Press. McCarthy M., O’Dell F. (2016). Academic Vocabulary in Use. Vocabulary reference and practice, Cambridge University Press. McCarthy M., O’Dell F. (2017). English Vocabulary in Use, Upper-intermediate, Cambridge University Press. Vince M. (2014). Language Practice for First. English Grammar and Vocabulary, Macmillan. Vince M. (1998). Intermediate Language Practice, Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching. Wyatt R. (2002). First Certificate. Games and Activities, Pearson Education Limited. |
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył przedmiot: 1. Zna terminologię pedagogiczną w języku angielskim i umie się nią posłużyć. K_W07 2. Ma umiejętności językowe pozwalające na przetłumaczenie z języka polskiego na język angielski tekstu pedagogicznego. K_U15 3. Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych lub prezentacji multimedialnych w języku angielskim, z wykorzystaniem różnych, samodzielnie dobranych ujęć teoretycznych i różnych źródeł. K_U17 4. Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności językowych oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. K_K01 5. Potrafi pracować w grupie przyjmując w niej różne role oraz krytycznie ocenić pracę zespołową. Posiada umiejętność prowadzenia dyskusji oraz potrafi dokonać jej podsumowania. K_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
- analiza literatury - analiza źródeł wtórnych (desk research) - metody aktywizujące - prezentacja - dyskusja |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Żyłkiewicz-Płońska | |
Prowadzący grup: | Emilia Żyłkiewicz-Płońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem warsztatów jest poznanie specjalistycznego słownictwa pedagogicznego w języku angielskim oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się nim. W trakcie trwania zajęć rozwijana jest umiejętność analizy tekstu, prezentacji wiedzy specjalistycznej z zakresu pedagogiki oraz podejmowania dyskusji naukowej poprzez wyrażanie i uzasadnianie własnych opinii. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł MK_1, przedmioty kształcenia ogólnego Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: I rok, studia drugiego stopnia, semestr letni Wymagania wstępne: wiedza, jaką student uzyskał na zajęciach z języka angielskiego na studiach pierwszego stopnia Liczba godzin: 30 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: warsztaty, ćwiczenia, konsultacje Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach: 30h Przygotowanie do ćwiczeń: 15h Udział w konsultacjach: 5h Razem: 50h (2 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 35h (1,1 ECTS) - o charakterze praktycznym - 50h (1,5 ECTS) |
|
Literatura: |
Cottrell S. (2013).The Study Skills Handbook, Palgrave Macmillan. Gammidge M. (2004). Speaking Extra. A Resource Book of Multi-level Skills Activities, Cambridge University Press. Harmer J., Rossner R. (1992). More than Words. Vocabulary for Upper-intermediate to Advanced Students Book, Essex: Longman. Keizer K., Lindenberg S., Steg L. (2008). The Spreading of Disorder, Science, Vol. 322 (5908), pp. 1681-1685. [doi: 10.1126/science.1161405] May P. (2015). First Trainer. Six Practice Tests with Answers, Cambridge University Press. McCarthy M., O’Dell F. (2016). Academic Vocabulary in Use. Vocabulary reference and practice, Cambridge University Press. McCarthy M., O’Dell F. (2017). English Vocabulary in Use, Upper-intermediate, Cambridge University Press. Vince M. (2014). Language Practice for First. English Grammar and Vocabulary, Macmillan. Vince M. (1998). Intermediate Language Practice, Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching. Wyatt R. (2002). First Certificate. Games and Activities, Pearson Education Limited. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Butarewicz-Głowacka, Tomasz Kasprzak, Anna Młynarczuk-Sokołowska, Emilia Żyłkiewicz-Płońska | |
Prowadzący grup: | Agata Butarewicz-Głowacka, Tomasz Kasprzak, Anna Młynarczuk-Sokołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem warsztatów jest poznanie specjalistycznego słownictwa pedagogicznego w języku angielskim oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się nim. W trakcie trwania zajęć rozwijana jest umiejętność analizy tekstu, prezentacji wiedzy specjalistycznej z zakresu pedagogiki oraz podejmowania dyskusji naukowej poprzez wyrażanie i uzasadnianie własnych opinii. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł MK_1, przedmioty kształcenia ogólnego Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: I rok, studia drugiego stopnia, semestr letni Wymagania wstępne: wiedza, jaką student uzyskał na zajęciach z języka angielskiego na studiach pierwszego stopnia Liczba godzin: 30 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: warsztaty, ćwiczenia, konsultacje Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach: 30h Przygotowanie do ćwiczeń: 15h Udział w konsultacjach: 5h Razem: 50h (2 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 35h (1,1 ECTS) - o charakterze praktycznym - 50h (1,5 ECTS) |
|
Literatura: |
Cottrell S. (2013).The Study Skills Handbook, Palgrave Macmillan. Gammidge M. (2004). Speaking Extra. A Resource Book of Multi-level Skills Activities, Cambridge University Press. Harmer J., Rossner R. (1992). More than Words. Vocabulary for Upper-intermediate to Advanced Students Book, Essex: Longman. Keizer K., Lindenberg S., Steg L. (2008). The Spreading of Disorder, Science, Vol. 322 (5908), pp. 1681-1685. [doi: 10.1126/science.1161405] May P. (2015). First Trainer. Six Practice Tests with Answers, Cambridge University Press. McCarthy M., O’Dell F. (2016). Academic Vocabulary in Use. Vocabulary reference and practice, Cambridge University Press. McCarthy M., O’Dell F. (2017). English Vocabulary in Use, Upper-intermediate, Cambridge University Press. Vince M. (2014). Language Practice for First. English Grammar and Vocabulary, Macmillan. Vince M. (1998). Intermediate Language Practice, Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching. Wyatt R. (2002). First Certificate. Games and Activities, Pearson Education Limited. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Butarewicz-Głowacka, Anna Młynarczuk-Sokołowska | |
Prowadzący grup: | Agata Butarewicz-Głowacka, Anna Młynarczuk-Sokołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem warsztatów jest poznanie specjalistycznego słownictwa pedagogicznego w języku angielskim oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się nim. W trakcie trwania zajęć rozwijana jest umiejętność analizy tekstu, prezentacji wiedzy specjalistycznej z zakresu pedagogiki oraz podejmowania dyskusji naukowej poprzez wyrażanie i uzasadnianie własnych opinii. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł MK_1, przedmioty kształcenia ogólnego Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: I rok, studia drugiego stopnia, semestr letni Wymagania wstępne: wiedza, jaką student uzyskał na zajęciach z języka angielskiego na studiach pierwszego stopnia Liczba godzin: 30 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: warsztaty, ćwiczenia, konsultacje Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach: 30h Przygotowanie do ćwiczeń: 15h Udział w konsultacjach: 5h Razem: 50h (2 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 35h (1,1 ECTS) - o charakterze praktycznym - 50h (1,5 ECTS) |
|
Literatura: |
Cottrell S. (2013).The Study Skills Handbook, Palgrave Macmillan. Gammidge M. (2004). Speaking Extra. A Resource Book of Multi-level Skills Activities, Cambridge University Press. Harmer J., Rossner R. (1992). More than Words. Vocabulary for Upper-intermediate to Advanced Students Book, Essex: Longman. Keizer K., Lindenberg S., Steg L. (2008). The Spreading of Disorder, Science, Vol. 322 (5908), pp. 1681-1685. [doi: 10.1126/science.1161405] May P. (2015). First Trainer. Six Practice Tests with Answers, Cambridge University Press. McCarthy M., O’Dell F. (2016). Academic Vocabulary in Use. Vocabulary reference and practice, Cambridge University Press. McCarthy M., O’Dell F. (2017). English Vocabulary in Use, Upper-intermediate, Cambridge University Press. Vince M. (2014). Language Practice for First. English Grammar and Vocabulary, Macmillan. Vince M. (1998). Intermediate Language Practice, Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching. Wyatt R. (2002). First Certificate. Games and Activities, Pearson Education Limited. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.