Zarządzanie IT usługami
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 400-IS1-3ITU | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0688) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje obejmujące technologie informacyjno-komunikacyjne
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie IT usługami | ||
Jednostka: | Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny | ||
Grupy: |
3L stac. I st. studia informatyki - przedmioty obowiązkowe - WILNO Wilno - informatyka 3 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe specjalistyczne |
||
Założenia (lista przedmiotów): | Język angielski 1000-IS1-1ANG |
||
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
||
Skrócony opis: |
Celem teoretycznej części kursu jest ogólne zapoznanie z zakresem biblioteki ITIL®, pozwalające na zrozumienie istoty najlepszych praktyk oraz korzyści, które może przynieść ich zaadoptowanie w organizacji IT. Celem praktycznej części kursu jest szkolenie • zdefiniowania procesów dla obszarów świadczących usługi informatyczne, • budowy katalogu usług informatycznych i treści umów gwarantujących uzgodniony poziom świadczenia usług informatycznych, • w zakresie organizacji Service Desk, budowy umów SLA, OLA oraz modelowania procesów ITIL. |
||
Pełny opis: |
Profil studiów: praktyczny Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowe Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych - informatyka Rok studiów/semestr: 3 / 5 Wymagania wstępne: Zakłada się, że student posiada wiedzę z zakresów: • Język angielski Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 wykładów, 15 laboratorium, 15 projekt Metody dydaktyczne: Wykład, analiza przypadków biznesowych, dyskusja, rozwiązanie przykładów, praca laboratoryjna, projekt, analiza przypadków, Punkty ECTS: 4 1. wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i studentów - 1.7 ECTS - udział w wykładach - 15 godz. - udział w zajęciach laboratoryjnych - 15 godz. - udział w zajęciach projektowych - 15 godz. - czas trwania zaliczenia - 4 godz. Udział w konsultacjach: - 1 godz. 2. o charakterze praktycznym - 2.3 ECTS - Przygotowanie do zajęć, zaliczenia - 35 godz. - Przygotowanie sprawozdań, projektu - 25 godz. - Samodzielne studiowanie tematyki zajęć 10 godz. |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. ITIL v.4: https://wiki.en.it-processmaps.com/index.php/ITIL_4 2. Joanna Wróbel. Zarządzanie procesami biznesowymi w IT przez Altiris Management Suite według najlepszych praktyk ITIL. Warszawa, 29.01.2009, GigaCon 3. Opis oprogramowania Service Desk. https://www.manageengine.com/products/service-desk/ Literatura pomocnicza 1. IT Service Management. https://en.wikipedia.org/wiki/IT_service_management https://www.atlassian.com/itsm |
||
Efekty uczenia się: |
KP6_WK2 Ma podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej KP6_UW16 Umie praktycznie stosować podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej KP6_UK1 Posługuje się terminologią informatyczną w języku angielskim. KP6_UK2 Potrafi przygotować opracowanie zagadnień informatycznych w języku polskim oraz zaprezentować je. KP6_UK3 Potrafi samodzielnie opracować rozwiązanie zadanego zagadnienia informatycznego z pogranicza teorii i praktyki oraz przedstawić rozwiązanie i wnioski. KP6_UO1 Potrafi pracować w zespole programistycznym przy kompleksowym rozwiązaniu zadanego problemu. KP6_KK1 Starannie określa priorytety i kolejność swoich działań KP6_KO1 Wykazuje postawę kreatywności i innowacyjności niezbędną do podjęcia praktycznej aktywności w społeczeństwie informacyjnym KP6_KR1 Rozumie konieczność przestrzegania zasad etycznych i prawnych związanych z aktywnością w środowisku informatycznym Sposób weryfikacji efektów - zaliczenie przedmiotu |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu - zaliczenie. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin ![]() Projekt, 15 godzin ![]() Wykład, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Germanas Budnikas | |
Prowadzący grup: | Germanas Budnikas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe specjalistyczne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem teoretycznej części kursu jest ogólne zapoznanie z zakresem biblioteki ITIL®, pozwalające na zrozumienie istoty najlepszych praktyk oraz korzyści, które może przynieść ich zaadoptowanie w organizacji IT. Celem praktycznej części kursu jest szkolenie • zdefiniowania procesów dla obszarów świadczących usługi informatyczne, • budowy katalogu usług informatycznych i treści umów gwarantujących uzgodniony poziom świadczenia usług informatycznych, • w zakresie organizacji Service Desk, budowy umów SLA, OLA oraz modelowania procesów ITIL. | |
Pełny opis: |
Profil studiów: praktyczny Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowe Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych - informatyka Rok studiów/semestr: 3 / 5 Wymagania wstępne: Zakłada się, że student posiada wiedzę z zakresów: • Język angielski Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 wykładów, 15 laboratorium, 15 projekt Metody dydaktyczne: Wykład, analiza przypadków biznesowych, dyskusja, rozwiązanie przykładów, praca laboratoryjna, projekt, analiza przypadków, Punkty ECTS: 4 1. wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego i studentów - 1.7 ECTS - udział w wykładach - 15 godz. - udział w zajęciach laboratoryjnych - 15 godz. - udział w zajęciach projektowych - 15 godz. - czas trwania zaliczenia - 4 godz. Udział w konsultacjach: - 1 godz. 2. o charakterze praktycznym - 2.3 ECTS - Przygotowanie do zajęć, zaliczenia - 35 godz. - Przygotowanie sprawozdań, projektu - 25 godz. - Samodzielne studiowanie tematyki zajęć 10 godz. | |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. ITIL v.4: https://wiki.en.it-processmaps.com/index.php/ITIL_4 2. Joanna Wróbel. Zarządzanie procesami biznesowymi w IT przez Altiris Management Suite według najlepszych praktyk ITIL. Warszawa, 29.01.2009, GigaCon 3. Opis oprogramowania Service Desk. https://www.manageengine.com/products/service-desk/ Literatura pomocnicza 1. IT Service Management. https://en.wikipedia.org/wiki/IT_service_management https://www.atlassian.com/itsm |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.