University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

Marketing of European cities and regions

General data

Course ID: 400-US1-3MMR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Marketing of European cities and regions
Name in Polish: Marketing miast i regionów europejskich
Organizational unit: Branch of the University of Bialystok in Vilnius, Faculty of Economics and Computer Science
Course groups: (in Polish) 3L stac. I st. studia europeistyki - przedmioty fakultatywne - WILNO
(in Polish) Wilno - Europeistyka 3 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

(in Polish) specjalnościowe

Mode:

(in Polish) w sali

Short description: (in Polish)

Ze względu na konkurencyjny charakter relacji zachodzących pomiędzy regionami europejskimi, a w szczególności miastami istnieje potrzeba rozwijania wiedzy i umiejętności związanych z kreowaniem wizerunku budującego przewagę w pozyskiwaniu niezbędnych zasobów dla rozwoju jednostek terytorialnych. Celem przedmiotu jest więc nabycie i uporządkowanie podstawowej wiedzy związanej z marketingiem miasta i regionu, a także nabycie umiejętności diagnozowania potrzeb interesariuszy jednostki terytorialnej oraz profesjonalnego przygotowania materiałów promocyjnych i spójnej strategii komunikacji ukierunkowanej na założone cele wizerunkowe.

Full description: (in Polish)

Profil studiów: Praktyczny

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy, M_30

Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 5

Wymagania wstępne: Brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz.

Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje

Formy zaliczenia przedmiotu: wykłady: egzamin pisemny, ćwiczenia: aktywność na zajęciach i projekt końcowy grupowy

Punkty ECTS 6

Bilans nakładu pracy studenta

- Przygotowanie do wykładów - 15 godz.

- Udział w wykładach - 30 godz.

- Studia literaturowe - 20 godz.

- Przygotowanie do egzaminu - 10 godz.

- Konsultacje - 15 godz.

- Przygotowanie do ćwiczeń - 20 godz.

- Udział w ćwiczeniach - 30 godz.

- Przygotowanie projektu - 10 godz.

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 75 punkty ECTS 3

- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 40 punkty ECTS 1,6

Bibliography: (in Polish)

1. Pogorzelski, J., Praktyczny marketing miast i regionów, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012

2. Szromnik, A. T. (red.), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Kluwer Wolters Kluwer Business, Kraków, 2010

3. Florek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, Best Place, Warszawa 2011

Learning outcomes: (in Polish)

UMIEJĘTNOŚCI

K1A_U02 potrafi w sposób prawidłowy aplikować zdobytą wiedzę w zakresie podstaw ekonomii do rozwiązywania problemów praktycznych, również w wymiarze działalności zawodowej

K1A_U04 potrafi prawidłowo ocenić przebieg określonych procesów politycznych i gospodarczych, rozumie ich istotę i dostrzega ich przyczyny, efekty i znaczenie oraz wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K1A_K05 umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne

K1A_K07 potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Egzamin pisemny składający się z części testowej oraz opisowej (zalicza uzyskanie 51 % maksymalnej liczby punktów).

Zaliczenie na podstawie uzyskanych wyników z aktywności przewidzianych na zajęcia (ok 20 pkt.) oraz projektu końcowego (10 pkt.) - zaliczenie uzyskuje student, który uzyska minimum (10 pkt. aktywność i min. 5 pkt. projekt).

Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 30 hours, 30 places more information
Lecture, 30 hours, 30 places more information
Coordinators: Marek Kruk
Group instructors: Marek Kruk, Stanislav Pilžys
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Examination
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)