Programowanie w środowiskach graficznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 510-IS1-2PWSG-23 |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.302
|
Nazwa przedmiotu: | Programowanie w środowiskach graficznych |
Jednostka: | Wydział Informatyki |
Grupy: |
2 rok 1 stopnia sem. letni Informatyka 3L stac. I st. studia informatyki - przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Podstawy programowania strukturalnego 0600-IS1-1PPS |
Założenia (opisowo): | Przedmiot zaznajamia z programowaniem współczesnego interfejsu użytkownika do komputerów desktopowych. W ograniczonym stopniu porusza też problematykę systemów mobilnych oraz serwisów internetowych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | lektura monograficzna |
Skrócony opis: |
Programowanie współczesnego interfejsu użytkownika do aplikacji okienkowych komputerów desktopowych, w szczególności pod system operacyjny Windows. Problematyka systemów mobilnych oraz dostępnych zdalnie przez witrynę internetową. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina: nauki ścisłe i przyrodnicze, dyscyplina: informatyka Rok studiów / semestr: 2 / 4 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak Wykład: 30 , laboratorium 30 Metody dydaktyczne: wykład, laboratorium Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: - wykład: 30h - laboratorium: 30h Przygotowanie do zajęć: - wykład 15h - laboratorium 30h Zapoznanie z literaturą: 5h Przygotowanie do kolokwium: 10h Przygotowanie do egzaminu: 15h Czas trwania egzaminu: 2h Udział w konsultacjach: 3h Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: : 65h, 2,6 ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 75h, 1,4 ECTS |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Lars Powers, Mike Snell - Microsoft Visual Studio 2008. Ksiega eksperta. Helion, 2009. 2. Andrew Thoelsen - Jezyk C# i platforma .NET. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. Uzupełniająca: 3. John Sharp, Jon Jagger - Microsoft Visual C# .NET. Wydawnictwo RM, 2002. 4. Allen Jones - C# Księga przykładów. Promise, 2005. 5. Jose Mojica - C# i ASP.net. Szybki start. Helion, 2004. 6. Joe Mayo - C# 3.0 dla .NET 3.5 Księga eksperta. Helion, 2010. |
Efekty uczenia się: |
Zna w stopniu zaawansowanym język C#, ze szczególnym uwzględnieniem stosowania w nim mechanizmów programowania obiektowego. KP6_WG1, KP6_WG3, KP6_WG5, KP6_WG10, KP6_WG11 Zna podstawowe pojęcia, zagadnienia oraz zasady tworzenia graficznego interfejsu użytkownika (GUI), w szczególności podstawy interfejsu okienkowego, Windows API, Windows Forms, GDI, GDI+, WPF oraz XAML. KP6_WG3, KP6_WG4, KP6_WG5, KP6_WG10, KP6_WG11 Zna wybrane zaawansowane mechanizmy systemu operacyjnego Windows związanych ze środowiskiem graficznym (m.in. schowek, rejestr, pamięć, procesy i wątki, biblioteki DLL, COM, ActiveX, regionalizacja, lokalizacja interfejsu). KP6_WG1, KP6_WG3, KP6_WG4, KP6_WG5, KP6_WG10, KP6_WG11, KP6_UW6, KP6_UW7, KP6_UW8, KP6_UK3, KP6_UO2 Potrafi tworzyć poprawne aplikacje w paradygmacie obiektowym w C# z uwzględnieniem zaawansowanych mechanizmów obiektowych. KP6_WG1, KP6_WG3, KP6_WG4, KP6_WG5, KP6_WG10, KP6_WG11 Potrafi wykorzystać funkcjonalności różnych technik programowania w środowisku graficznym, m.in.: Windows API, biblioteki Windows Forms zawartej w .NET Framework oraz silnika WPF. Potrafi tworzyć graficzny interfejs użytkownika z uwzględnieniem ergonomii oraz analizy potrzeb potencjalnych użytkowników. KP6_UW6, KP6_UW7, KP6_UW8, KP6_UW15, KP6_UK3, KP6_UO2, KP6_UU1, KP6_KK1 Potrafi stosować w praktyce wybrane zaawansowane mechanizmy systemu operacyjnego Windows związane ze środowiskiem graficznym (m.in. schowek, rejestr, pamięć, procesy i wątki, biblioteki DLL, COM, ActiveX, regionalizacja, lokalizacja interfejsu). KP6_UW6, KP6_UW7, KP6_UW8, KP6_UW15, KP6_UK3, KP6_UO2 Potrafi przejąć kompetencje programisty interfejsu użytkownika oraz stosować techniki programistyczne umożliwiające i ułatwiające współpracę programistów na różnych poziomach współdziałania. KP6_UK3, KP6_UO2, KP6_UU1, KP6_KK1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólna forma zaliczenia: kolokwium zaliczeniowe |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
LAB
CZ LAB
PT WYK
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Rybnik | |
Prowadzący grup: | Mariusz Rybnik, Łukasz Szeremeta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Rybnik | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.