Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 520-KS1-3SEML7 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Studiów Kulturowych |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. obowiązkowe Kulturoznawstwo 3 rok sem. letni 1 stopień Kulturoznawstwo 3 rok sem. zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
22.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Prace licencjackie mogą mieć postać jakościowej analizy źródeł, studiów przypadków i analizy danych (deskresearch), mających na celu wyodrębnienie i interpretację zjawisk i tendencji we współczesnej kulturze i sztuce dotyczących zastosowań nowych mediów cyfrowych oraz ich kulturowych konsekwencji. Wskazana znajomość języka angielskiego - stopień podstawowy lub średnio zaawansowany. Znajomość innych języków mile widziana. Wskazane zainteresowania i doświadczenia w zakresie wybranego obszaru sztuki, kultury, antropologii kultury, historii kultury . |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
W trakcie seminarium student pod kierunkiem promotora pracuje nad przygotowaniem pracy licencjackiej stanowiącej opracowanie zagadnienia z zakresu zjawisk kulturowych odpowiadającego profilowi i tematyce wybranego seminarium. Celem zajęć seminaryjnych jest przygotowanie bibliografii oraz stworzenie warsztatu metodologicznego umożliwiającego przeprowadzenie analizy wybranych problemów i przygotowanie prac licencjackich. W trakcie zajęć student formułuje problem badawczy, pytania badawcze, określa metodę badawczą oraz opracowuje strukturę pracy licencjackiej. Efektem końcowym seminarium jest napisanie pracy licencjackiej pozytywnie ocenionej przez promotora i dopuszczenie jej do obrony. Praca zostaje zredagowana zgodnie ze standardami projektowania uniwersalnego. |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek - Instytut Studiów Kulturowych UwB Nazwa kierunku studiów - Kulturoznawstwo Poziom kształcenia - Studia pierwszego stopnia Profil studiów - Ogólnoakademicki Forma studiów - Stacjonarne Kod przedmiotu - 430-KS1-3SEML3 Język przedmiotu - Język polski Rodzaj przedmiotu/Status przedmiotu – obowiązkowy, MODUŁ 6 Przedmioty dyplomowe Dziedzina i dyscyplina nauki - Dziedzina nauk humanistycznych, Kulturoznawstwo Rok studiów/semestr - Rok 3 / semestr 5-6 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) - Antropologiczne podstawy kulturoznawstwa - Teoria kultury - Metodologia badań kulturoznawczych - Metody badań kulturoznawczych - Teoria kultury współczesnej Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 60 godzin seminarium Punkty ECTS - 22 Bilans nakładu pracy studenta udział w ćwiczeniach – 60 godzin przygotowanie do zajęć – 35 godzin udział w konsultacjach – 30 godzin przygotowanie prezentacji – 5 godzin przygotowanie materiału źródłowego, bibliografii specjalistycznej, opracowanie planu tekstu – 165 godzin pisanie pracy – 260 godzin Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 255 / 10,2 ECTS - o charakterze praktycznym - 300 / 12 ECTS |
Literatura: |
J. Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, Kraków 2003. R. Barthes, Przyjemność tekstu, tł. A. Lewańska, Warszawa 1997, J. Łotman, B. Uspienski, O semiotycznym mechanizmie kultury, tł. J. Faryno, [w:] Semiotyka kultury..., s S. Żółkiewski, Teksty kultury. Studia, Warszawa 1988. M. Bal, Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych, tł. M. Bucholc, Warszawa 2012, M. Rygielska, O "tekście kultury".(Nie) modny tekst kultryhttp://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pd Obserwatorium żywej kultury: hasło: tekst kultury Czytanie tekstów kultury. Metodologia, badania, metodyka, red. B. Myrdzik i I. Morawska, Lublin 2007. Tradycja w tekstach kultury, pod red. J. Adamowskiego, J. Styka, Lublin 2009. http://ozkultura.pl/wpisy/1945 Teksty kultury : oblicza komunikacji XXI wieku. pod red. J. Mazura, M. Rzeszutko-Iwan, t. 1-2, Lublin 2006. M. Wołoszyn, Czy memy są tekstami kultury? file:///C:/Users/m.wierel/Downloads/mjarocki,+%7B$userGroup%7D,+wo%C5%82oszyn%20(1).pdf Twórczość słowna/literatura, performance, tekst, hipertekst / red. tomu: Grzegorz Godlewski, Instytut Kultury Polskiej. Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2017 G. Godlewski, Luneta i radar, 2016 - Katarzyna Cichocka-Segiet, Piotr Mostowski, Paweł Rutkowski, "Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych" - Ewa Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: Oblicza życia. Księga jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, absolwent zna i rozumie...: KA6_WK2 główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze KA6_WG3 podstawową terminologię kulturoznawczą i antropologiczną w języku polskim i w wybranym języku obcym UMIEJĘTNOŚCI, absolwent potrafi: KA6_UW1 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.) KA6_UW3 formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia, opracowywać i prezentować wyniki pracy KA6_UK1 komunikować się z wykorzystaniem poznanej terminologii kulturoznawczej KA6_UU1 samodzielnie zdobywać wiedzę i umiejętności badawcze na poziomie podstawowym KOMPETENCJE SPOŁECZNE, absolwent jest gotów do: KA6_KK1 wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego KA6_KR3 przestrzegania zasad etycznych związanych z odpowiedzialnością za podejmowane działania o charakterze tworzenia, upowszechniania i oceny wytworów i tekstów kultury |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: 1. Ocena ciągła (formative assessment) - Aktywność na seminarium: Regularne uczestnictwo i aktywny udział w dyskusjach, prezentacjach oraz warsztatach. - Postępy w pracy nad tematem:** Regularne prezentacje postępów w pracy licencjackiej, zgłaszanie problemów oraz sugestii. - Konsultacje z promotorem: Udział w ustalonych konsultacjach i ich efektywność. 2. Ocena sumująca (summative assessment): - Złożenie gotowej pracy licencjackiej: Jakość i zgodność pracy z wymaganiami formalnymi oraz merytorycznymi. - Prezentacja pracy licencjackiej: Publiczna obrona pracy przed komisją, umiejętność przedstawienia wyników badań oraz odpowiedzi na pytania. -Recenzja pracy licencjackiej: Ocena dokonana przez promotora oraz recenzenta zewnętrznego. Kryteria oceniania: 1. Aktywność na seminarium: - Udział w zajęciach (10%): Obecność na minimum 80% zajęć. - Aktywność podczas zajęć (10%):Zaangażowanie w dyskusje, zadawanie pytań, udział w warsztatach. 2. Postępy w pracy nad tematem: - Przedstawienie konspektu pracy (10%):Jakość i klarowność przedstawionego planu pracy. - Etapowe raporty z postępów (10%): Regularne i szczegółowe raporty, zgodność z harmonogramem 3. Konsultacje z promotorem: - Frekwencja na konsultacjach (10%): Regularne spotkania z promotorem i efektywne wykorzystanie czasu konsultacji. - Zaangażowanie i przygotowanie (10%): Przygotowanie do konsultacji, zgłaszanie problemów i proponowanie rozwiązań. 4. Złożenie gotowej pracy licencjackiej: - Jakość merytoryczna pracy (20%): Oryginalność badań, wnikliwość analizy, trafność wniosków. - Zgodność z wymogami formalnymi (10%): Poprawność językowa, zgodność z wytycznymi dotyczącymi formatowania. 5. Prezentacja pracy licencjackiej: - Umiejętność prezentacji (10%): Klarowność, struktura, sposób prezentacji. - Odpowiedzi na pytania (10%): Trafność i rzeczowość odpowiedzi na pytania komisji. Przykładowa skala ocen: - Bardzo dobry (5.0):** 91-100% - Dobry plus (4.5):** 81-90% - Dobry (4.0):** 71-80% - Dostateczny plus (3.5):** 61-70% - Dostateczny (3.0):** 51-60% - Niedostateczny (2.0):** 0-50% Wprowadzenie powyższych metod i kryteriów oceniania do sylabusa seminarium licencjackiego pozwoli na jasne i przejrzyste określenie oczekiwań wobec studentów. Zwiększy to również ich zaangażowanie oraz umożliwi bieżącą kontrolę nad postępami w pracy nad pracą licencjacką. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Wierel | |
Prowadzący grup: | Karolina Wierel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | humanizujące |
|
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest napisanie pracy dyplomowej na I roku studiów z obszaru nauk o kulturze i religii. Praca będą miały charakter interdyscyplinarny, jak samo kulturoznawstwo. |
|
Pełny opis: |
Krajobrazy wyobraźni w tekstach kultury popularnej to temat seminarium licencjackiego skierowane do studentek i studentów III roku kulturoznawstwa którzy interesują się różnymi tekstami kultury popularnej i poszukują źródeł wyobraźni popkultury. Analiza szeroko rozumianych tekstów kultury łączy różnorodne obszary kulturoznawstwa z zakresu: historii kultury, antropologii kultury, mitologii, semiotyki kultury, antropologii słowa i antropologii mediów po problemy kultury popularnej. Jednym z zadań uczestników seminarium będzie dopracowanie i utrwalenie postawy konstruktywnej krytyki w recepcji tekstów kultury. Propozycje problemów badawczych: - sposoby reprezentacji światów fikcyjnych w tekstach kultury popularnej - cechy dystynktywne wyobraźni popkulturowej - przemiany sposobów kreowania wyobrażeń światów fabularnych - interseksualność - tematy humanistyki zaangażowanej i ich reprezentacja - analiza i interpretacja tekstów kultury popularnej w kontekście ich hybrydyczności - analiza fabuł tekstów kultury charakterystyczna dla obecnych czasów obecnych – ujęcie w perspektywie historii kultury (literatura, filmy, seriale, gry komputerowe, sztuki wizualne i performatywne, takie jak teatr, wystawy - konstrukowanie pracy licencjackiej (zasady, formatowanie, stawianie tez i argumentacji, aspekty merytoryczne, konstruowanie odsyłaczy, bibliografii, filomografii i netografii) Zagadnienia: - Definicja pojęcia teksty kultury - Teksty literackie i obrazowe - Różne poziomy odczytywania i rozumienia tekstów kultury - Interpretacja tekstów kultury oraz intencji ich twórców, sposobu przekazu - Teksty kultury jako część komunikacji społecznej - Konteksty tekstów kultury (określenie klimatu kulturowego) - Podstawowe teksty kultury europejskiej i polskiej - Biblia jako najpopularniejszy religijny tekst kultury - Świat tekstów literatury pięknej - Sztuki plastyczne i ich dzieła jako teksty kultury - Muzeum jako kolekcja tekstów kultury - Imagologia - obraz świata w podróży - Język treści i znaków symbolicznych - Zjawisko i znaczenie teatru - Teksty audiowizualne - mowa współczesności - Reklama - tekst kultury masowej |
|
Literatura: |
Małgorzata Rygielska, O „tekście kultury”, Zeszyty Etnologii Wrocławskiej nr 2015/1(22), Wrocław 2015 http://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pdf Magdalena Wołoszyn, Czy memy to teksty kultury?, TORUŃSKIE STUDIA BIBLIOLOGICZNE, 2019, nr 1 (22)2019, s. 9-28 https://sun.uwb.edu.pl/mail/?_task=mail&_action=get&_mbox=INBOX&_uid=5834&_part=2&_frame=1&_extwin=1 J. Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, Kraków 2003. Teksty kultury: oblicza komunikacji XXI wieku, t. 1-2, red. J. Mazur, M. Rzeszutko-Iwan, Lublin 2006. G. Rose, Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością, Warszawa 2010 Teksty kultury : oblicza komunikacji XXI wieku. pod red. J. Mazura, M. Rzeszutko-Iwan, t. 1-2, Lublin 2006. - Czytanie tekstów kultury. Metodologia, badania, metodyka, red. B. Myrdzik i I. Morawska, Lublin 2007. - Tradycja w tekstach kultury, pod red. J. Adamowskiego, J. Styka, Lublin 2009. - A. Gwóźdź, Obrazy i rzeczy. Film między mediami, Kraków 1997.1. - Tajemnica w tekstach kultury, pod red. A. Borkowskiego, E. Borkowskiej, M. Pliszki, siedlce 2011 J. Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, Kraków 2003. R. Barthes, Przyjemność tekstu, tł. A. Lewańska, Warszawa 1997, J. Łotman, B. Uspienski, O semiotycznym mechanizmie kultury, tł. J. Faryno, [w:] Semiotyka kultury..., s S. Żółkiewski, Teksty kultury. Studia, Warszawa 1988. M. Bal, Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych, tł. M. Bucholc, Warszawa 2012, M. Rygielska, O "tekście kultury".(Nie) modny tekst kultryhttp://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pd Obserwatorium żywej kultury: hasło: tekst kultury Czytanie tekstów kultury. Metodologia, badania, metodyka, red. B. Myrdzik i I. Morawska, Lublin 2007. Tradycja w tekstach kultury, pod red. J. Adamowskiego, J. Styka, Lublin 2009. http://ozkultura.pl/wpisy/1945 Teksty kultury : oblicza komunikacji XXI wieku. pod red. J. Mazura, M. Rzeszutko-Iwan, t. 1-2, Lublin 2006. M. Wołoszyn, Czy memy są tekstami kultury? file:///C:/Users/m.wierel/Downloads/mjarocki,+%7B$userGroup%7D,+wo%C5%82oszyn%20(1).pdf Twórczość słowna/literatura, performance, tekst, hipertekst / red. tomu: Grzegorz Godlewski, Instytut Kultury Polskiej. Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2017 G. Godlewski, Luneta i radar, 2016 - Katarzyna Cichocka-Segiet, Piotr Mostowski, Paweł Rutkowski, "Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych" - Ewa Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: Oblicza życia. Księga jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli |
|
Uwagi: |
tytuł seminarium: Krajobrazy wyobraźni w tekstach kultury popularnej (od narracji do supersystemów) oznacza zgodę na pracę według kalendarium: - połowa stycznia - ustalenie tematu pracy dyplomowej, - koniec stycznia - zatwierdzenie przez promotora planu pracy dyplowej i bibliografii - koniec semestru zimowego (luty/marzec)- przesłanie do sprawdzenia I rozdziału pracy dyplomowej - koniec marca - przesłanie do sprawdzenia II rozdziału - koniec kwietnia - przesłanie do sprawdzenia III rozdziału - koniec maja - przesłanie do promotora końcowej wersji pracy dyplomowej - do 15 czerwca - wgranie ostatecznej wersji pracy dyplomowej do systemu APD W porozumieniu z prowadzącą możliwe jest wprowadzenie "zasady elastyczności" dla osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 60 godzin, 9 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kępa | |
Prowadzący grup: | Ewa Kępa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | humanizujące |
|
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest napisanie pracy dyplomowej na I roku studiów z obszaru nauk o kulturze i religii. Praca będą miały charakter interdyscyplinarny, jak samo kulturoznawstwo. |
|
Pełny opis: |
Krajobrazy wyobraźni w tekstach kultury popularnej to temat seminarium licencjackiego skierowane do studentek i studentów III roku kulturoznawstwa którzy interesują się różnymi tekstami kultury popularnej i poszukują źródeł wyobraźni popkultury. Analiza szeroko rozumianych tekstów kultury łączy różnorodne obszary kulturoznawstwa z zakresu: historii kultury, antropologii kultury, mitologii, semiotyki kultury, antropologii słowa i antropologii mediów po problemy kultury popularnej. Jednym z zadań uczestników seminarium będzie dopracowanie i utrwalenie postawy konstruktywnej krytyki w recepcji tekstów kultury. Propozycje problemów badawczych: - sposoby reprezentacji światów fikcyjnych w tekstach kultury popularnej - cechy dystynktywne wyobraźni popkulturowej - przemiany sposobów kreowania wyobrażeń światów fabularnych - interseksualność - tematy humanistyki zaangażowanej i ich reprezentacja - analiza i interpretacja tekstów kultury popularnej w kontekście ich hybrydyczności - analiza fabuł tekstów kultury charakterystyczna dla obecnych czasów obecnych – ujęcie w perspektywie historii kultury (literatura, filmy, seriale, gry komputerowe, sztuki wizualne i performatywne, takie jak teatr, wystawy - konstrukowanie pracy licencjackiej (zasady, formatowanie, stawianie tez i argumentacji, aspekty merytoryczne, konstruowanie odsyłaczy, bibliografii, filomografii i netografii) Zagadnienia: - Definicja pojęcia teksty kultury - Teksty literackie i obrazowe - Różne poziomy odczytywania i rozumienia tekstów kultury - Interpretacja tekstów kultury oraz intencji ich twórców, sposobu przekazu - Teksty kultury jako część komunikacji społecznej - Konteksty tekstów kultury (określenie klimatu kulturowego) - Podstawowe teksty kultury europejskiej i polskiej - Biblia jako najpopularniejszy religijny tekst kultury - Świat tekstów literatury pięknej - Sztuki plastyczne i ich dzieła jako teksty kultury - Muzeum jako kolekcja tekstów kultury - Imagologia - obraz świata w podróży - Język treści i znaków symbolicznych - Zjawisko i znaczenie teatru - Teksty audiowizualne - mowa współczesności - Reklama - tekst kultury masowej |
|
Literatura: |
Małgorzata Rygielska, O „tekście kultury”, Zeszyty Etnologii Wrocławskiej nr 2015/1(22), Wrocław 2015 http://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pdf Magdalena Wołoszyn, Czy memy to teksty kultury?, TORUŃSKIE STUDIA BIBLIOLOGICZNE, 2019, nr 1 (22)2019, s. 9-28 https://sun.uwb.edu.pl/mail/?_task=mail&_action=get&_mbox=INBOX&_uid=5834&_part=2&_frame=1&_extwin=1 J. Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, Kraków 2003. Teksty kultury: oblicza komunikacji XXI wieku, t. 1-2, red. J. Mazur, M. Rzeszutko-Iwan, Lublin 2006. G. Rose, Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością, Warszawa 2010 Teksty kultury : oblicza komunikacji XXI wieku. pod red. J. Mazura, M. Rzeszutko-Iwan, t. 1-2, Lublin 2006. - Czytanie tekstów kultury. Metodologia, badania, metodyka, red. B. Myrdzik i I. Morawska, Lublin 2007. - Tradycja w tekstach kultury, pod red. J. Adamowskiego, J. Styka, Lublin 2009. - A. Gwóźdź, Obrazy i rzeczy. Film między mediami, Kraków 1997.1. - Tajemnica w tekstach kultury, pod red. A. Borkowskiego, E. Borkowskiej, M. Pliszki, siedlce 2011 J. Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, Kraków 2003. R. Barthes, Przyjemność tekstu, tł. A. Lewańska, Warszawa 1997, J. Łotman, B. Uspienski, O semiotycznym mechanizmie kultury, tł. J. Faryno, [w:] Semiotyka kultury..., s S. Żółkiewski, Teksty kultury. Studia, Warszawa 1988. M. Bal, Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych, tł. M. Bucholc, Warszawa 2012, M. Rygielska, O "tekście kultury".(Nie) modny tekst kultryhttp://www.zew.uni.wroc.pl/files/zew22_rygielska.pd Obserwatorium żywej kultury: hasło: tekst kultury Czytanie tekstów kultury. Metodologia, badania, metodyka, red. B. Myrdzik i I. Morawska, Lublin 2007. Tradycja w tekstach kultury, pod red. J. Adamowskiego, J. Styka, Lublin 2009. http://ozkultura.pl/wpisy/1945 Teksty kultury : oblicza komunikacji XXI wieku. pod red. J. Mazura, M. Rzeszutko-Iwan, t. 1-2, Lublin 2006. M. Wołoszyn, Czy memy są tekstami kultury? file:///C:/Users/m.wierel/Downloads/mjarocki,+%7B$userGroup%7D,+wo%C5%82oszyn%20(1).pdf Twórczość słowna/literatura, performance, tekst, hipertekst / red. tomu: Grzegorz Godlewski, Instytut Kultury Polskiej. Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2017 G. Godlewski, Luneta i radar, 2016 - Katarzyna Cichocka-Segiet, Piotr Mostowski, Paweł Rutkowski, "Uniwersalne projektowanie zajęć jako droga do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych" - Ewa Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: Oblicza życia. Księga jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli |
|
Uwagi: |
tytuł seminarium: Krajobrazy wyobraźni w tekstach kultury popularnej (od narracji do supersystemów) oznacza zgodę na pracę według kalendarium: - połowa stycznia - ustalenie tematu pracy dyplomowej, - koniec stycznia - zatwierdzenie przez promotora planu pracy dyplowej i bibliografii - koniec semestru zimowego (luty/marzec)- przesłanie do sprawdzenia I rozdziału pracy dyplomowej - koniec marca - przesłanie do sprawdzenia II rozdziału - koniec kwietnia - przesłanie do sprawdzenia III rozdziału - koniec maja - przesłanie do promotora końcowej wersji pracy dyplomowej - do 15 czerwca - wgranie ostatecznej wersji pracy dyplomowej do systemu APD W porozumieniu z prowadzącą możliwe jest wprowadzenie "zasady elastyczności" dla osób ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.