University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

Marketing

General data

Course ID: 530-ZS1-1MAR
Erasmus code / ISCED: 04.701 The subject classification code consists of three to five digits, where the first three represent the classification of the discipline according to the Discipline code list applicable to the Socrates/Erasmus program, the fourth (usually 0) - possible further specification of discipline information, the fifth - the degree of subject determined based on the year of study for which the subject is intended. / (unknown)
Course title: Marketing
Name in Polish: Marketing
Organizational unit: Faculty of Management
Course groups: (in Polish) Zarządzanie 1 stopień 1 rok Stacjonarne zima
ECTS credit allocation (and other scores): 6.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) w sali

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat.

Full description: (in Polish)

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4

Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1

Wymagania wstępne: Brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz.

Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe

Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe

Punkty ECTS 6

Bilans nakładu pracy studenta

- udział w wykładach 30 godz.

- przygotowanie się do wykładu 20 godz.

- przygotowanie do zaliczenia końcowego i kolokwium 20 godz.

- udział w ćwiczeniach 30 godz.

- przygotowanie do ćwiczeń 30 godz.

- przygotowanie prac domowych i pisemnych 10 godz.

- udział w konsultacjach 4 godz.

- studiowanie literatury - 6h

Łączny nakład pracy studenta: 150 h

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 64, punkty ECTS 2,56

- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 76, punkty ECTS 3,44

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012

2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011

3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003

4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl

5.https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs

6. https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012

2. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006

Learning outcomes: (in Polish)

1MAR__WG01 ma zawansowaną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych (KA6_WG1)

1MAR__WG02 ma podstawową wiedzę w zakresie nauk o zarządzaniu, ich miejscu w systemie nauk ekonomicznych i relacjach do innych nauk (KA6_WK1)

1MAR__WG03 posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami w skali krajowej, międzynarodowej, międzykulturowej (KA6_WK4)

1MAR__WG04 posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o człowieku jako twórcy i uczestniku struktur społecznych i zasad ich funkcjonowania (KA6_WK5)

1MAR__ UW01 potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu bazując na zdobytej wiedzy (KA6_UW1)

1MAR__ UW02 potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) oraz do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dyscypliny nauk o zarządzanium.in. poprzez zastosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, statystycznych (KA6_UW2)

1MAR__ UW03 potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów w pracy zawodowej (KA6_UW3 )

1MAR__ UW04 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych do analizy i rozstrzygania złożonych i nietypowych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania (KA6_UW4)

1MAR__ UW05 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu (KA6_U8W5)

1MAR__ UW06 potrafi przygotować prace pisemne i prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu dyscypliny nauk o zarządzania i dyscyplin komplementarnych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowywania prac i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów (KA6_UK1)

1MAR__ UW07 potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu zagadnieniu z zakresu dyscypliny nauk o zarządzaniu i dyscyplin komplementarnych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych z użyciem specjalistycznej terminologii (KA6_UK2)

1MAR__ UW08 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (KA6_U01)

1MAR__ KK01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę stałego uczenia się, ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie (KA6_KK1)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne:

- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu,

- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w formie pracy grupowej, prezentacje multimedialne.

Formy zaliczenia przedmiotu:

- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz zaliczenia końcowego

- egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń

Punktacja na zaliczenia:

91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra

81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus

71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra

61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus

51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna

Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Class, 30 hours more information
Lecture, 30 hours more information
Coordinators: Anna Śleszyńska
Group instructors: Julita Augustyńczyk, Damian Sówka, Anna Śleszyńska
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Examination
Class - Grading
Mode:

(in Polish) w sali

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat.

Full description: (in Polish)

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4

Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1

Wymagania wstępne: Brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz.

Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe

Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe

Punkty ECTS 6

Bilans nakładu pracy studenta

- udział w wykładach 30 godz.

- przygotowanie się do wykładu 20 godz.

- przygotowanie do zaliczenia końcowego i kolokwium 20 godz.

- udział w ćwiczeniach 30 godz.

- przygotowanie do ćwiczeń 30 godz.

- przygotowanie prac domowych i pisemnych 10 godz.

- udział w konsultacjach 4 godz.

- studiowanie literatury - 6h

Łączny nakład pracy studenta: 150 h

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 64, punkty ECTS 2,56

- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 76, punkty ECTS 3,44

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012

2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011

3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003

4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl

5.https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs

6. https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012

2. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006

Classes in period "Academic year 2024/2025" (past)

Time span: 2024-10-01 - 2025-06-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Class, 30 hours more information
Lecture, 30 hours more information
Coordinators: Anna Śleszyńska
Group instructors: Damian Sówka, Anna Śleszyńska
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Class - Grading
Mode:

(in Polish) w sali

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat.

Full description: (in Polish)

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4

Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1

Wymagania wstępne: Brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz.

Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe

Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe

Punkty ECTS 6

Bilans nakładu pracy studenta

- udział w wykładach 30 godz.

- przygotowanie się do wykładu 20 godz.

- przygotowanie do zaliczenia końcowego i kolokwium 20 godz.

- udział w ćwiczeniach 30 godz.

- przygotowanie do ćwiczeń 30 godz.

- przygotowanie prac domowych i pisemnych 10 godz.

- udział w konsultacjach 4 godz.

- studiowanie literatury - 6h

Łączny nakład pracy studenta: 150 h

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 64, punkty ECTS 2,56

- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 76, punkty ECTS 3,44

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012

2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011

3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003

4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl

5.https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs

6. https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012

2. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006

Classes in period "Academic year 2025/2026" (future)

Time span: 2025-10-01 - 2026-06-30
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Class, 30 hours more information
Lecture, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Class - Grading
Mode:

(in Polish) w sali

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat.

Full description: (in Polish)

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4

Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości

Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1

Wymagania wstępne: Brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz.

Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe

Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe

Punkty ECTS 6

Bilans nakładu pracy studenta

- udział w wykładach 30 godz.

- przygotowanie się do wykładu 20 godz.

- przygotowanie do zaliczenia końcowego i kolokwium 20 godz.

- udział w ćwiczeniach 30 godz.

- przygotowanie do ćwiczeń 30 godz.

- przygotowanie prac domowych i pisemnych 10 godz.

- udział w konsultacjach 4 godz.

- studiowanie literatury - 6h

Łączny nakład pracy studenta: 150 h

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 64, punkty ECTS 2,56

- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 76, punkty ECTS 3,44

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012

2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011

3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003

4. https://zarzgosp40.uwb.edu.pl

5.https://www.youtube.com/watch?v=X5w5bn6QkIs

6. https://www.youtube.com/watch?v=uWVNcnstQsQ

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012

2. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)