Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZS2-2MMN |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.002
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 2 stopień 2 rok Stacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Treści wykładu obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu międzynarodowego w biznesie międzynarodowym przedsiębiorstwa. Omawiane są zagadnienia globalizacji i jej wpływu na teorię i praktykę budowania strategii międzynarodowych i elementów marketingu mix w biznesie międzynarodowym, strategie wejścia na rynek obcy, zagadnienia konkurencyjności międzynarodowej i udział marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku globalnym. |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki forma studiów stacjonarne, rodzaj przedmiotu kierunkowy, dziedzina i dyscyplina nauki nauki społeczne, nauki o zarządzaniu i jakości rok studiów 2, semestr 3, wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin wykładu i 30 godzin ćwiczeń, Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, studia przypadku Liczba godzin: Udział w wykładach 15 Udział w egzaminie 2 Przygotowanie do egzaminu końcowego 15 Udział w ćwiczeniach 30 Przygotowanie do ćwiczeń 30 Udział w konsultacjach 8 Punkty ECTS: 4 (100 h) Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela 55h (2,2 ECTS) |
Literatura: |
1. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. 2. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. 3. M. J. Rakesh, International marketing, University Press, Oxford 2014. 4. E. Horská, International marketing: within and beyond, Wydawnictwo Episteme, Krakow 2014. 5. M. R. Czinkota, A. Ronkainen, G. Zvobgo, International marketing, 2nd edition, University Press, Oxford 2014. 6. A. Wąsowska, Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych: mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy, Wydanie I, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2019. 7. W. Grzegorczyk, Marketing na rynkach międzynarodowych: badania, decyzje, organizacja, Wydanie I, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020 [https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grzegorczyk_Marketing-na-rynkach-oa.pdf]. 8. J. Pyka, Zarządzanie i marketing na globalnym rynku. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Arterior, Katowice 2021 [https://www.gwsh.pl/content/biblioteka/org/pdf/Pyka_zarzadzanie_e-book.pdf] 9. K. Szymanska, The best practice of marketing management in Polish and international enterprises: the marriage of science and business: case studies, First edition, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022. |
Efekty uczenia się: |
ZMMN_W01 ma wiedzę na temat różnych rodzajów więzi społecznych istniejących w ramach organizacji oraz o występujących między nimi prawidłowościach w kontekście aktywności marketingowej, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych na rynkach międzynarodowych KA7_WG4 ZMMN_U01 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów w ujęciu międzynarodowym KA7_UW6 ZMMN_K01 wykazuje postawę kreatywności w podejmowanej aktywności rynkowej w ujęciu międzynarodowym KA7_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu. Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, dyskusji, prezentacje multimedialne. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Zalesko | |
Prowadzący grup: | Damian Sówka, Elżbieta Zalesko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Literatura: |
1. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. 2. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. 3. M. J. Rakesh, International marketing, University Press, Oxford 2014. 4. E. Horská, International marketing: within and beyond, Wydawnictwo Episteme, Krakow 2014. 5. M. R. Czinkota, A. Ronkainen, G. Zvobgo, International marketing, 2nd edition, University Press, Oxford 2014. 6. A. Wąsowska, Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych: mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy, Wydanie I, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2019. 7. W. Grzegorczyk, Marketing na rynkach międzynarodowych: badania, decyzje, organizacja, Wydanie I, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020 [https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grzegorczyk_Marketing-na-rynkach-oa.pdf]. 8. J. Pyka, Zarządzanie i marketing na globalnym rynku. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Arterior, Katowice 2021 [https://www.gwsh.pl/content/biblioteka/org/pdf/Pyka_zarzadzanie_e-book.pdf] 9. K. Szymanska, The best practice of marketing management in Polish and international enterprises: the marriage of science and business: case studies, First edition, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Zalesko | |
Prowadzący grup: | Agata Kilon, Elżbieta Zalesko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Literatura: |
1. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. 2. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. 3. M. J. Rakesh, International marketing, University Press, Oxford 2014. 4. E. Horská, International marketing: within and beyond, Wydawnictwo Episteme, Krakow 2014. 5. M. R. Czinkota, A. Ronkainen, G. Zvobgo, International marketing, 2nd edition, University Press, Oxford 2014. 6. A. Wąsowska, Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych: mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy, Wydanie I, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2019. 7. W. Grzegorczyk, Marketing na rynkach międzynarodowych: badania, decyzje, organizacja, Wydanie I, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020 [https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grzegorczyk_Marketing-na-rynkach-oa.pdf]. 8. J. Pyka, Zarządzanie i marketing na globalnym rynku. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Arterior, Katowice 2021 [https://www.gwsh.pl/content/biblioteka/org/pdf/Pyka_zarzadzanie_e-book.pdf] 9. K. Szymanska, The best practice of marketing management in Polish and international enterprises: the marriage of science and business: case studies, First edition, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.