2L stac. studia II stopnia kulturoznawstwo - przedm. fakultatywne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Studiów Kulturowych)
|
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2023 | 2024 | 2025 | |||||
| 520-KS2-2KON13 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W kulturze współczesnej serial stał się jedną z najważniejszych form opowiadania o świecie i człowieku (Dukaj 2012; Sobota 2016). Na konwersatoriach przyjrzymy się neoserialom, które – w przeciwieństwie do tradycyjnych seriali, takich jak telenowele czy opery mydlane – są chętnie oglądane przez widzów młodych i w średnim wieku, głównie za pośrednictwem serwisów streamingowych. Neoseriale, nazywane także serialami nowej generacji lub serialami typu post-soap to produkcje, które mimo że wyrosły ze starszych form telewizyjnych, na ogół radykalnie z tym dziedzictwem zrywają (Filiciak, Giza, 2010: 7 –9; Kaja 2014: 65–66). Przedmiot przekazuje podstawowy zasób wiedzy dotyczący cech, treści oraz kontekstów wytwarzania produkcji neoserialowych. Interesować nas będą także kulturowe modele konsumpcji i recepcji neoseriali. Podstawowym celem zajęć jest wyposażenie studentek i studentów w narzędzia umożliwiające krytyczną analizę współczesnych produkcji (neo)serialowych. |
|
||
| 520-KS2-1KON6 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-2KON3 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON7 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON30 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON11 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON15 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON36 | brak |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This course explores the body as a living site of meaning. Beyond biological existence, the human body becomes a place where life’s deepest questions arise – about vulnerability, health, desire, and creativity. When something touches us – pain, illness, joy – it is the body that first responds. Students are invited to interpret these experiences and to understand the body as a space of openness to others, to joy, and to suffering. Vulnerability is not a weakness but a condition of being human – a reminder that our fractures are signs of life. Through philosophical, literary, and artistic perspectives, we examine embodiment as a mode of being-in-the-world. The course moves from classical phenomenology and existential thought to contemporary reflections on gender, technology, and posthumanism. Philosophy, art, and culture will serve as our companions on this hermeneutic journey toward understanding what it means to live and interpret through the body. |
|
||
| 520-KS2-1KON26 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON18 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON17 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON22 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON27 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON4 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON12 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON25 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-2KON6 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON29 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON3 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-2KON14 | brak |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach konwersatorium poruszone zostaną elementarne problemy związane z zapośredniczoną formą walki o podmiotowość. Widzialność jest potraktowana jako wartość kluczowa dla środowisk opozycyjnych, ale też dla władzy, która realizuje politykę kulturową umożliwiającą osiągnięcie dominacji w sferze (audio)wizualnej. Media odgrywają kluczową rolę w walce o widzialność dla różnych grup społecznych, szczególnie tych, które czują się wykluczone z dyskursu publicznego lub ich obraz jest deformowany w oficjalnych tekstach kultury i przekazach audiowizualnych. Na szczególną uwagę zasługują polskie niezależne instytucje medialne, których intensywny rozwój przypadł na lata 80. XX wieku, takie jak Video Kontakt z Paryża czy Studio Video Gdańsk. Jednak program konwersatorium umożliwia uzyskanie szerszego oglądu fenomenu mediów alternatywnych/opozycyjnych, jako zjawiska o charterze technicznych, kulturowym i politycznym. |
|
||
| 520-KS2-1KON28 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-2KON8 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON13 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-2KON11 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na zajęciach studenci podejmują dyskusję nad różnorodnymi problemami świata współczesnego, związanymi z zagrożeniami związanymi z dehumanizacją i depersonalizacją kultury, degradacją środowiska, konfliktami zbrojnymi i wojnami, upadkiem tradycyjnych wartości i przemianami sfery aksjologicznej, totalitaryzmem, globalnymi kryzysami gospodarczymi i finansowymi, pandemiami, migracjami dużych skupisk ludności - w oparciu o przygotowane przez studentów prezentacje multimedialne i prowadzoną prez nich dyskusję. |
|
||
| 520-KS2-1KON1 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-2KON2 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON24 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON32 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium ma pomóc zrozumieć przyczyny, z powodu których w XX wieku Żydzi opuszczali Polskę i wyjeżdżali do Izraela. Celem zajęć jest pokazanie bogatego polskojęzycznego życia literackiego i kulturalnego w Izraelu (stowarzyszenia, pisma, księgarnie, antykwariaty, wydawane książki). W ramach zajęć przybliżone zostaną sylwetki najwybitniejszych twórców (m.in. Idy Fink, Leo Lipskiego, Jozefa Baua, Łucji Gliksman, Marii Lewińskiej, Irit Amiel, Ryszarda Löwa, Natana Grossa, Etgara Kereta). |
|
||
| 520-KS2-2KON9 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
| 520-KS2-1KON31 |
|
|
|
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium ma zapoznać studentów z wybranymi zagadnieniami z życia duchowego człowieka ze szczególnym uwzględnieniem duchowości w prawosławnym chrześcijaństwie i pogłębić refleksję nad stanem życia duchowego człowieka żyjącego we współczesnym zmodernizowanym i sekularnym społeczeństwie. |
|
||
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować) 