Ćwiczenia specjalizacyjne (językoznawstwo/językoznawstwo stosowane) 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-ON2-1SJR1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia specjalizacyjne (językoznawstwo/językoznawstwo stosowane) 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
2L stac. II st. studia filologii obcej nauczycielskiej - przedmioty obowiązkowe Filologia obca nauczycielska 1 rok sem letni 2 stopień Filologia obca nauczycielska 1 rok sem zimowy 2 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Ogólne założenia zajęć to: (1) umiejętność definiowania i rozpoznawania oraz analizowania pojęć i zagadnień językoznawczych; (2) poszerzenie wiedzy studentów w zakresie procesów psycholingwistycznych; (3) wzbogacenie warsztatu dydaktycznego studentów pod kątem nauczania języka rosyjskiego jako obcego |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia poświęcone poszerzeniu wiedzy z zakresu różnych dziedzin językoznawstwa w ujęciu teoretycznym i praktycznym. W trakcie zajęć studenci zdobywają wiedzę na temat nowych technologii w doskonaleniu językowym, czy też gramatyki w nauczaniu języka rosyjskiego jako obcego. Zajęcia należą do Grupy Zajęć _7 (Fakultatywnych językoznawstwo / językoznawstwo stosowane) |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy do wyboru (M_3) Dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studów: I rok II stopnia, semestr: I Wymagania wstępne: brak Lczba godzin dydaktycznych: 30h ćwiczeń, Metody dydaktyczne: praca w grupie, dyskusja, mini wykłady, prezentacje, prezentacje studentów - mini lekcje, omówienie ćwiczeń zaprojektowanych przez studentów. Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach - 30 godz. (1,2 ECTS), udział w konsultacjach - 7,5 godz.(0,3 ECTS), przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 12,5 godz. (0,5 ECTS). Razem 50 godz.=2 pkt ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30+7,5=37,5 godz. 1,5 pkt ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Б.Ю. Норман, Теория языка (вводный курс). М.: Флинта, 2006; О. С. Иссерс, Теоретическая и прикладная лингвистика, Омск 2017; Z. Skrundowa, Nauczanie gramatyki języka rosyjskiego, Warszawa 1985. Szczegółowy wykaz literatury znajduje się w części B. |
Efekty uczenia się: |
Student, który zaliczył przedmiot zna i rozumie: KP7_WG1 złożone zjawiska i procesy językowe, teorie wyjaśniające zależności między nimi oraz współczesne trendy w językoznawstwie; KP7_WG2 złożone zjawiska i procesy związane z uczeniem się i nauczaniem języków, teorie wyjaśniające zależności między nimi oraz współczesne trendy w teoriach o uczeniu i nabywaniu języka; KP7_WG4 zaawansowaną terminologię oraz rozbudowany aparat metodologii badań z zakresu językoznawstwa; KP7_WG5 zaawansowaną terminologię oraz rozbudowany aparat metodologii badań z zakresu teorii uczenia się i nauczania języków; KP7_WG7 zaawansowane metody analizy i interpretacji tekstów i innych wytworów kultury danego obszaru językowego w obrębie wybranych tradycji i teorii i językoznawczych. Student potrafi: KP7_UW2 formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy, innowacyjnie dobierając odpowiednie metody i narzędzia z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauki o uczeniu się i nauczaniu języków; KP7_UW5 dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT); KP7_UW6 właściwie dobierać źródła oraz informacje z nich pochodzące w obszarze językoznawstwa oraz dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji; KP7_UK1 komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców używając specjalistycznej terminologii z zakresu językoznawstwa i translatoryki z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych; KP7_UK2 komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców używając specjalistycznej terminologii z zakresu wiedzy nabywaniu i nauczaniu języków z uwzględnieniem elementów społeczno-kulturowych; KP7_UK4 prowadzić w debatę w języku obcym, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich; KP7_UK5 posługiwać się kierunkowym językiem obcym w mowie i w piśmie na poziomie co najmniej C1+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego; KP7_UU1 samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie. Student, który zaliczył przedmiot, jest gotów do: KP7_KK2 uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne i ustne. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Grabowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grabowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.