3 rok 1st. RES stac. sem. letni (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | 2025 | |||||
380-RS1-3XGIS |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-RS1-3BAA |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-RS1-3JER |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci poszerzą swoją wiedzę w zakresie szeroko rozumianej dostępności przestrzeni edukacyjnej i społecznej, barier fizycznych i społecznych oraz wynikających z nich zróżnicowanych potrzeb osób z niepełnosprawnością. Studenci będą mieli możliwość rozwinięcia umiejętności projektowania i realizowania działań wspierających osoby o specjalnych potrzebach. |
|
||
380-RS1-3GOF |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z instytucjonalnym systemem profilaktyczno-resocjalizacyjnym w Polsce obejmującym rozwiązania w zakresie opieki, wychowania, resocjalizacji, terapii osób nieletnich i dorosłych sprawców przestępstw oraz wdrażanie studentów do jego krytycznej analizy i wprowadzania innowacji modyfikacyjnych. Treścią zajęć są różnorodne aspekty funkcjonowania – podstawy prawne, zadania, kompetencje, patologie - instytucji i organizacji przeznaczonych dla osób nieletnich i dorosłych sprawców przestępstw z prezentacją wybranych instytucji resocjalizacyjnych i programów resocjalizacyjnych oraz istniejących problemów w wymiarze instytucjonalnym. Zostanie przedstawiony rys historyczny i uwarunkowania kulturowe działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych. Promowana będzie wieloaspektowa umiejętność oceny doboru adekwatnych działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych o charakterze instytucjonalnym. |
|
||
380-RS1-3RES |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści wykładów obejmują analizę zagadnień z zakresu teleologicznego, teoretycznego oraz metodycznego wymiaru oddziaływań resocjalizacyjnych realizowanych w środowisku otwartym z osobami zagrożonymi nieprzystosowaniem społecznym i społecznie nieprzystosowanymi |
|
||
380-RS1-3SEM2 |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Etapy realizacji seminarium licencjackiego i pracy Promotora ze Studentem: Omówienie ze Studentem procedur pisania pracy naukowej (licencjackiej), standardów edycji tekstu naukowego, struktury pracy i jej charakteru. Analiza publikacji naukowych i stopniowe przygotowanie Studenta do wyboru tematu pracy. Wybór tematu pracy, dalsza analiza dostępnej literatury w wybranym obszarze tematycznym, omawianie jej z osobą prowadzącą seminarium. Tworzenie zarysu pracy (kluczowe pojęcia, spis treści, najważniejsze zagadnienia itd.), dobór bibliografii. Pisanie pracy (zgodnie z wymogami formalnymi pisania pracy licencjackiej). Przedstawianie i refleksja nad instrumentem badawczym oraz informacja teoretyczna używana w badaniu. Projektowanie i prowadzenie badań z wykorzystaniem elementarnej terminologii używanej w pedagogice/Tworzenie projektu badawczego/Tworzenie projektu edukacyjnego, profilaktycznego, resocjalizacyjnego itd. Napisanie i obrona pracy licencjackiej. |
|
||
380-RS1-3JGWD |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodą pedagogiczną, edukacyjną, a jednocześnie terapeutyczną wykorzystującą naturalną skłonność człowieka do naśladownictwa i zabawy. Istotne są tutaj różnice między dramą, a teatrem i poznanie technik dramowych budujących poczucie bezpieczeństwa i wzmacniających samoocenę studenta. W trakcie zajęć planowana jest prezentacja konkretnych technik (żywy obraz, rzeźba, stopklatka, wywiad, zamiana ról, scena pantomimiczna, scena improwizowana), ćwiczenia wprowadzające do pracy poprzez dramę, utrwalanie zasad korzystania z dramy, wykorzystanie dramy jako narzędzia pracy pedagoga oraz jako drogi do samodoskonalenia i samoświadomości, warsztaty pisania scenariuszy zajęć dramowych. |
|
||
380-RS1-3JGWM |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-RS1-3JGWP |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program przedmiotu zakłada nabycie i doskonalenie przez studentów umiejętności wykorzystywania wybranych metod oraz technik plastycznych jako działań wspomagających procesy resocjalizacji. Celem przedmiotu jest: poznanie przez studentów głównych zadań arteterapii, kształcenie umiejętności autoekspresji poprzez realizacje plastyczne wykonywane przy użyciu różnorodnych technik plastycznych, poznanie i doskonalenie metod pracy w warsztatach arteterapeutycznych, poznanie terapeutycznych i diagnostycznych funkcji plastyki, kształcenie umiejętności planowania, konstruowania i realizowania warsztatu arteterapeutycznego w grupie osób niedostosowanych społecznie |
|
||
380-RS1-3JGWS |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||