3L stac. studia I stopnia kulturoznawstwo - przedm. specjalnościowe (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Studiów Kulturowych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022 - Rok akademicki 2022/23 2023 - Rok akademicki 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2022 | 2023 | |||||
430-KS1-2ZKM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Sporządzanie kontraktu i ustalenie zasad obowiązujących w czasie trwania zajęć. 2. Definicje komunikacji, konfliktu, problemu 3. Umiejętności podstawowe służące skutecznej komunikacji 4. Język ciała i zależności przestrzenne. 5. Pełna komunikacja (połączenie wszystkich rodzajów ekspresji) a komunikaty skrzyżowane. Ćwiczenie wypowiadania pełnych komunikatów. 6.Zasady skutecznej ekspresji. 7. Taktyki raniące rozmówcę – świadomość intencji. 8. Ukryte programy i ich funkcje. 9. Komunikacja w wystąpieniach publicznych. 10. Trzy podstawowe style komunikacji. 11-12. Komunikacja w rodzinie 13. Szczególne strategie asertywne. 14. Komunikacja w innych kulturach. 15. Porozumienie bez przemocy- język serca |
|
|||
520-KS1-2ZKM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
430-KS1-1THR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład jest prezentacją reklamy jako narzędzia wykorzystywanego w ukształtowaniu się kapitalizmu i tym samym kultury konsumeryzmu. Jest to omówienie roli obrazów w nowoczesnej kulturze tworzących komercyjną kulturę wizualną, wykorzystywanych do komunikowania przez przedsiębiorców treści istotnych z ich punktu widzenia przy jednoczesnym uwzględnieniu treści istotnych z punktu widzenia odbiorców. Obrazy komercyjne są tu przede wszystkim prezentowane jako narzędzia stymulowania sfery pragnień odbiorców. Z wykładami są powiązane zajęcia poświęcone komunikacji wizualnej w reklamie i PR. |
|
|||
520-KS1-1THR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład jest prezentacją reklamy jako narzędzia wykorzystywanego w ukształtowaniu się kapitalizmu i tym samym kultury konsumeryzmu. Jest to omówienie roli obrazów w nowoczesnej kulturze tworzących komercyjną kulturę wizualną, wykorzystywanych do komunikowania przez przedsiębiorców treści istotnych z ich punktu widzenia przy jednoczesnym uwzględnieniu treści istotnych z punktu widzenia odbiorców. Obrazy komercyjne są tu przede wszystkim prezentowane jako narzędzia stymulowania sfery pragnień odbiorców. Z wykładami są powiązane zajęcia poświęcone komunikacji wizualnej w reklamie i PR. |
|
|||
430-KS1-2THP | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci są zaznajamiani ze dziedziną public relations jako ważną instytucją nowoczesnej kultury. Celem jest zaprezentowanie najczęściej stosowanych w XIX, XX i XXI wieku strategii perswazyjnych i przy okazji zapoznanie z historią kultury XIX, XX i XXI wieku, w tym również z historią mediów. Jedną z najważniejszych intencji jest pokazanie studentom procesu przeobrażania „kultury potrzeb” w „kulturę pragnień”, której immanentnym elementem jest perswazja w skali społecznej. Treścią przedmiotu są również zasadnicze pojęcia i założenia teoretyczne, które pozwalają poznać współczesne tendencje i modele w dziedzinie public relations. |
|
|||
520-KS1-2THP | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci są zaznajamiani z dziedziną public relations jako ważną instytucją nowoczesnej kultury. Treścią przedmiotu są również zasadnicze pojęcia i założenia teoretyczne, które pozwalają poznać historię oraz współczesne tendencje i modele w dziedzinie public relations. |
|
|||
430-KS1-2TWK | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ramowy zakres tematyczny przedmiotu obejmuje wiedzę na temat: kształtowania się telewizji jako medium kultury XX wieku w Polsce i na świecie, a także przemian telewizji w początkach XXI wieku i nowych sposobów jej odbioru; gatunków telewizyjnych i ich społecznych funkcji - informacyjnych i rozrywkowych; społecznej i kulturowej roli telewizji jako medium masowego, a dzisiaj cyfrowego, będącego głównym dostarczycielem przyjemności, a także źródłem kulturowych dyskursów odgrywającym istotną rolę w życiu codziennym oraz w kształtowaniu tożsamości zbiorowej polskiego społeczeństwa. Celem zajęć jest także zapoznanie studentów z kulturową rolą telewizji regionalnej, na przykładzie Telewizji Białystok. Ćwiczenia mają charakter analityczno-warsztatowy i są powiązane z tematyką wykładów. |
|
|||
520-KS1-2TWK | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ramowy zakres tematyczny przedmiotu obejmuje wiedzę na temat: kształtowania się telewizji jako medium kultury XX wieku w Polsce i na świecie, a także przemian telewizji w początkach XXI wieku i nowych sposobów jej odbioru; gatunków telewizyjnych i ich społecznych funkcji - informacyjnych i rozrywkowych; społecznej i kulturowej roli telewizji jako medium masowego, a dzisiaj cyfrowego, będącego głównym dostarczycielem przyjemności, a także źródłem kulturowych dyskursów odgrywającym istotną rolę w życiu codziennym oraz w kształtowaniu tożsamości zbiorowej polskiego społeczeństwa. Celem zajęć jest także zapoznanie studentów z kulturową rolą telewizji regionalnej, na przykładzie Telewizji Białystok. Ćwiczenia mają charakter analityczno-warsztatowy i są powiązane z tematyką wykładów. |
|
|||
430-KS1-3SNM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład sięga początków wykorzystania mediów w sztuce oraz zmian w rozumieniu sztuki które dokonały się w XX wieku, szczególnie z perspektywy awangardy i wczesnego kina. Omawiane są podstawowe pojęcia związane ze sztuką nowych mediów. Przedstawiane są główne rodzaje sztuki nowych mediów: sztuka wideo i jej twórcy, sztuka cyfrowa, artyści i dzieła z nią związani, współczesna sztuka interaktywna oraz sztuka wirtualnej rzeczywistości. Wykład podsumowują rozważania na temat przeszłości i przyszłości sztuki sieci. |
|
|||
520-KS1-3SNM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład sięga początków wykorzystania mediów w sztuce oraz zmian w rozumieniu sztuki które dokonały się w XX wieku, szczególnie z perspektywy awangardy i wczesnego kina. Omawiane są podstawowe pojęcia związane ze sztuką nowych mediów. Przedstawiane są główne rodzaje sztuki nowych mediów: sztuka wideo i jej twórcy, sztuka cyfrowa, artyści i dzieła z nią związani, współczesna sztuka interaktywna oraz sztuka wirtualnej rzeczywistości. Wykład podsumowują rozważania na temat przeszłości i przyszłości sztuki sieci. |
|
|||
430-KS1-2SBM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rynek jest podstawową instytucją społeczną regulującą nie tylko procesy gospodarcze, ale również społeczne w polityce, mobilności, mediach etc. Wiedza socjologiczna jest niezwykle przydatna w badaniach preferencji i zachowań konsumenckich, w badaniach postaw politycznych w kontekście praktyk demokratycznych etc. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów socjologii z procesami rynkowymi w celu przygotowania ich do pełnienia funkcji ekspertów, analityków lub doradców w sprawach publicznych. |
|
|||
520-KS1-2SBM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rynek jest podstawową instytucją społeczną regulującą nie tylko procesy gospodarcze, ale również społeczne w polityce, mobilności, mediach etc. Wiedza socjologiczna jest niezwykle przydatna m.in. w badaniach preferencji i zachowań konsumenckich oraz w badaniach postaw politycznych w kontekście praktyk demokratycznych. Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów i studentek z procesami rynkowymi w celu przygotowania ich do pełnienia funkcji ekspertów, analityków lub doradców w sprawach publicznych. |
|
|||
430-KS1-2SWR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami pracy zespołów kreatywnych i projektantów w obszarze sztuk wizualnych i reklamy oraz praktyczne poznanie metod projektowych i źródeł inspiracji w procesie tworzenia produktu i przekazu reklamowego. |
|
|||
520-KS1-2SWR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami pracy zespołów kreatywnych i projektantów w obszarze sztuk wizualnych i reklamy. Uczestnicy będą zgłębiać strategie kreowania przekazu reklamowego, badania rynku, oraz sposoby efektywnego dotarcia do docelowej grupy odbiorców. |
|
|||
430-KS1-2SWP | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest utrwalenie i wzbogacenie wiedzy w dziedzinie public relations, w tym w zakresie wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktycznych działaniach. W szczególności chodzi o identyfikację i analizę realnych wyróżniających się przedsięwzięć w tej dziedzinie prowadzonych przez instytucje i podmioty komercyjne. Studenci powinni też opanować kompetencje w zakresie samodzielnego planowania i realizacji akcji PR i monitorowania ich efektów. W końcowym efekcie, powinni być przygotowani do prowadzenia realnych skutecznych działań w tej dziedzinie podczas późniejszej aktywności zawodowej. |
|
|||
520-KS1-2SWP | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest utrwalenie i wzbogacenie wiedzy w dziedzinie public relations, w tym w zakresie wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktycznych działaniach. |
|
|||
430-KS1-2RPR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest utrwalenie i pogłębienie wiedzy w dziedzinach komunikacji społecznej, w szczególności w zakresie reklamy i public relations. Treść przedmiotu obejmuje dziedziny, które mogą zostać wykorzystane podczas analizowania, prowadzenia i monitorowania realnych działań w zakresie reklamy i public relations. |
|
|||
520-KS1-2RPR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest dostarczenie słuchaczom wiedzy z zakresu reklamy i Public Relations. Zostaną omówione zagadnienia dotyczące miejsca reklamy i PR w systemie marketingu-mix i promotion-mix. Wskazana zostanie specyfika obu narzędzi promocji oraz przeanalizowane będą działania podejmowane w ich ramach. |
|
|||
430-KS1-2PBM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
520-KS1-2PBM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z psychologicznymi aspektami badań marketingowych oraz ich rodzajami. |
|
|||
430-KS1-3PPA | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przekazanie wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego i prasowego. |
|
|||
520-KS1-3PPA | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przekazanie wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego i prasowego. |
|
|||
430-KS1-2PST | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym zadaniem jest zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem funkcjonalnym polszczyzny oraz kształcenie umiejętności tworzenia tekstów zróżnicowanych pod względem stylistycznym. |
|
|||
520-KS1-2PST | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym zadaniem jest zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem funkcjonalnym polszczyzny oraz kształcenie umiejętności tworzenia tekstów zróżnicowanych pod względem stylistycznym. |
|
|||
430-KS1-3PRS | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem funkcjonalnym polszczyzny, formami wypowiedzi użytkowych oraz kształcenie umiejętności tworzenia tekstów różnorodnych pod względem stylistycznym. Rozwijanie praktycznej umiejętności analizowania określonych form wypowiedz pisemnej oraz planowania i konstruowania tekstu, przetwarzania go ze względu na cel wypowiedzi i rodzaj przekazu, ugruntowanie kompetencji w świadomym stosowaniu środków stylistycznych i perswazyjnych. |
|
|||
520-KS1-3PRS | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem funkcjonalnym polszczyzny, formami wypowiedzi użytkowych oraz kształcenie umiejętności tworzenia tekstów różnorodnych pod względem stylistycznym. Rozwijanie praktycznej umiejętności analizowania określonych form wypowiedz pisemnej oraz planowania i konstruowania tekstu, przetwarzania go ze względu na cel wypowiedzi i rodzaj przekazu, ugruntowanie kompetencji w świadomym stosowaniu środków stylistycznych i perswazyjnych. |
|
|||
430-KS1-1PMA | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest dostarczenie słuchaczom podstawowej wiedzy z zakresu marketingu. Zostaną omówione zagadnienia dotyczące klienta i podejmowania przez niego decyzji zakupowych, zagadnienia dotyczące strategii konkurowania oraz przeprowadzona zostanie analiza czterech podstawowych elementów marketingu-mix, czyli produktu, ceny, dystrybucji i promocji. |
|
|||
520-KS1-1PMA | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest dostarczenie słuchaczom podstawowej wiedzy z zakresu marketingu. Zostaną omówione zagadnienia dotyczące klienta i podejmowania przez niego decyzji zakupowych, zagadnienia dotyczące strategii konkurowania oraz przeprowadzona zostanie analiza czterech podstawowych elementów marketingu-mix, czyli produktu, ceny, dystrybucji i promocji. |
|
|||
430-KS1-1PAM | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Antropologia mediów jest związana z jednej strony z antropologią nowoczesnych społeczeństw, a z drugiej powiązana jest z przełomem jakim dokonał się w badaniach komunikacji medialnej za sprawą badaczy skupionych w ośrodku studiów kulturowych (cultural studies) w Birmingham. Przedmiot przekazuje podstawowy zasób wiedzy dotyczący teorii mediów, perspektyw analizy przekazów medialnych oraz wybranych zjawisk związanych z mediami w kulturze współczesnej. Kurs ma na celu uświadomienie studentkom i studentom symbolicznej konstrukcji rzeczywistości oraz roli mediów w reprodukcji kultury i formowaniu tożsamości zbiorowej. Ponadto celem przedmiotu jest zapoznanie uczestniczek i uczestników kursu z różnymi praktykami użytkowania mediów i przypisywania im znaczeń. |
|
|||
430-KS1-2MWR | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład prezentuje psychologiczne aspekty odbioru muzyki, klasyfikacje sposobów słuchania muzyki, podział typów ludzkich ze względu na odbiór muzyki, psychologiczne czynniki odbioru muzyki i estetyki muzycznej oraz pozasłuchowe działanie dźwięków i muzyki, zagadnienia związane z percepcją w sztuce audiowizualnej, specyfikę ilustracji muzycznej w filmie i programach TV, podstawowe teorie i badania dotyczące wywierania wpływu przez muzykę na zachowania konsumenckie, funkcje muzyki i potrzeby odbiorców wobec muzyki, działanie muzyki na zachowania konsumenckie, obszary działania muzyki w środowisku konsumenckim, tożsamość dźwiękową marki, sound branding i audiologo, problemy praw autorskich i muzyki bez opłat. Wykład podsumowuje analiza briefu reklamowego z uwzględnieniem wymagań co do przygotowania muzyki na potrzeby reklamy. |
|
|||