Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

PNJH2-umiejętności łączone

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 340-HF1-2JNHU
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: PNJH2-umiejętności łączone
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: 3L stac. I st. studia filologii jęz.francuskiego stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe
Język francuski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.letni 1 stopień
Język francuski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.zimowy 1 stopień
Punkty ECTS i inne: 7.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Przedmiot należy do większej grupy zajęć ( Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego 2)

Umiejętności łączone:poziom docelowy A2/B1+ wg skali ESOKJ.

Przedmiot Umiejętności Łączone A2/B1+ ma na celu wspieranie skutecznej komunikacji poprzez słuchanie, mówienie, pisanie i czytanie w języku hiszpańskim. W trakcie kursu studenci będą rozwijać umiejętności wyrażania się w sposób jasny i spójny, dostosowując się do różnych kontekstów i odbiorców.

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do zdobycia umiejętności językowych we wszystkich sprawnościach na poziomie B1.

Pełny opis:

Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 2/ Umiejętności łączone

Jednostka: Wydział Neofilologii

Kierunek: Filologia francuska

Specjalność: filologia francuska z językiem hiszpańskim

Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Dziedzina nauki: nauki humanistyczne

Rodzaj przedmiotu : przedmioty podstawowe, przedmiot obowiązkowy (M_2)

Kod przedmiotu 340-HF1-2JNHU

Język przedmiotu: język hiszpański

Rok studiów /semestr:II rok/ 3 i 4 semestr studiów

Wymagania wstępne ( sekwencyjny system zajęć i egzaminów)

Studenci zaczynają naukę od poziomu A1+ wg skali ESKOJ

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 90 godzin-ćwiczenia

Punkty ECTS : 7 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta -

Udział w ćwiczeniach: 90 godzin

Przygotowanie do zajęć: 45 godzin

Realizacja zadań projektowych: 10h

Udział w konsultacjach: 20 godzin

Przygotowanie do egzaminu: 20+4=24 godziny

Razem: 189 godzin

Wskaźniki ilościowe -

Nakład pracy studenta związany z zajęciami

-wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 120 godz. / 4,4 ECST

-o charakterze praktycznym 300 godz. / 12 ECTS

Literatura:

Arriba 2, Editnos,2019

Gramática de uso del español, SM Ediciones

Gramática básica del estudiante de español A1-B2. Nueva edición revisada, Difusión, Madrid 2021

Castro Francisca, Uso de español, Elemental y Intermedio, Edelsa, Grupo Didascalia SA,2000

Nuevo español 2000 mil, Sociedad Española de Libreria S.A., 2007

Francisca Castro Viudez, Aprende gramatica y vocabulario, SGEL,2008

Nuevo Avance 2 i 3,SGEL, Madrid 2010

Vitamina A2 i B1, SGEL, Madrid 2020

Efekty uczenia się:

WIEDZA

1. Zna podstawową terminologię w języku hiszpańskim służącą porozumiewaniu się w życiu codziennym oraz związaną z szeroką

tematyką: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia, komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ,ciekawostki

kulturowe, praca, moda, rodzina , miejsca , legendy na poziomie B1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9

2. Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych tekstów pisanych oraz wypowiedzi ustnych

KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9

3. Ma podstawową wiedzę w zakresie pisania tekstów argumentacyjnych, opisowych, opowiadań oraz relacji wydarzeń. KA6_WG1,

KA6_WG4, KA6_WG9

4. Ma podstawową wiedzę z w zakresie różnych technik i strategii czytania

5. Ma podstawową wiedzę gramatyczną, dt analizy znaczenia i funkcji form językowych1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9

UMIEJĘTNOŚCI`

1. Student rozbudowuje swoje słownictwo w zakresie tematów takich jak: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia,

komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ciekawostki kulturowe, praca, moda, rodzina, miejsca, legendy na poziomie A2 do B1

KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

2. Pisze teksty o długości do ok. 250 -300 słów: listy nieformalne, teksty argumentacyjne wyrażające własne opinie, argumenty za i

przeciw, krótkie opowiadania, opisuje miejsca i osoby, krótkie historie, legendy/bajki KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

3. Rozpoznaje i artykułuje dźwięki hiszpańskich w różnych kontekstach KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

4. Wyraża własne zdanie na dany temat, przedstawia i uzasadnia swój punkt widzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

5. Na podstawie słuchania identyfikuje informacje potrzebne do wykonania konkretnych zadań KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

6. Streszcza selektywnie tekst i dokonuje jego parafrazy KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

7. Posługuje się strukturami gramatycznymi w celu wyrażenia teraźniejszości, przeszłości przyszłości, hipotezy, przypuszczenia, nakazu i

życzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1. Potrafi współdziałać i współpracować w grupie (mini-prezentacje) KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO4,

2. Uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form

KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO3, KA6_KO5

3. Potrafi prawidłowo funkcjonować w zróżnicowanym otoczeniu społeczno –kulturowym K_K10 KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO5

Metody i kryteria oceniania:

Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę i egzaminem po III semestrze oraz zaliczeniem na ocenę po IV semestrze na poziomie B1 wg skali ESKOJ.

Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: -testy z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia fonetyczne, pisanie wypracowań, testy gramatyczne, wypowiedzi ustne, prezentacje, aktywne uczestnictwo w zajęciach.

- egzamin z PNJH w semestrze zimowym, warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z zajęć.

Oceny:

5= 91%-100%

4+=81%-90%

4= 71%- 80%

3+=61%-70%

3= 51%-60%

2= 0%-50%

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Brzozowska, Ernesto Ferrando Llimos
Prowadzący grup: Magdalena Brzozowska, Ernesto Ferrando Llimos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 90 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Daniela Turowska-Pawlak
Prowadzący grup: Daniela Turowska-Pawlak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Umiejętności łączone:

Sekwencyjny system zajęć i egzaminów. Studenci zaczynają naukę od poziomu A1+ / A2 wg skali ESKOJ.

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do zdobycia umiejętności językowych we wszystkich sprawnościach na poziomie B1.

Pełny opis:

tj. profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe

Poziom kształcenia : studia pierwszego stopnia

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów : stacjonarne

Rodzaj przedmiotu : przedmioty podstawowe, przedmiot obowiązkowy (M_4) Kod przedmiotu: 0400-AH1-2JNH

Rok studiów/semestr : II rok studia stacjonarne I stopnia, 3 i 4 semestr studiów

Wymagania wstępne: Studenci zaczynają naukę od poziomu A1+ wg skali ESKOJ.

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć : 90 godzin-ćwiczenia Punkty ECTS : 7 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta -

Udział w ćwiczeniach: 90 godzin

Przygotowanie do zajęć: 45 godzin

Realizacja zadań projektowych: 10h

Udział w konsultacjach: 20 godzin

Przygotowanie do egzaminu: 20+4=24 godziny

Razem: 189 godzin

Wskaźniki ilościowe -

Nakład pracy studenta związany z zajęciami

-wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 204 godz. / 8 ECST

-o charakterze praktycznym 300 godz. / 12 ECTS

Literatura:

,Arriba 2, Editnos,2019

Gramática de uso del español, SM Ediciones

Gramática básica del estudiante de español A1-B2. Nueva edición revisada, Difusión, Madrid 2021 Castro Francisca, Uso de español, Elemental y Intermedio, Edelsa, Grupo Didascalia SA,2000 Nuevo español 2000 mil, Sociedad Española de Libreria S.A., 2007

Francisca Castro Viudez, Aprende gramatica y vocabulario, SGEL,2008

Nuevo Avance 2 i 3,SGEL, Madrid 2010

Vitamina A2 i B1, SGEL, Madrid 2020

Uwagi:

WIEDZA

1. Zna podstawową terminologię w języku hiszpańskim służącą porozumiewaniu się w życiu codziennym oraz związaną z szeroką tematyką: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia, komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ,ciekawostki kulturowe, praca, moda, rodzina , miejsca , legendy na poziomie B1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9

2. Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych tekstów pisanych oraz wypowiedzi ustnych

KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9

3. Ma podstawową wiedzę w zakresie pisania tekstów argumentacyjnych, opisowych, opowiadań oraz relacji wydarzeń. KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9

4. Ma podstawową wiedzę z w zakresie różnych technik i strategii czytania

5. Ma podstawową wiedzę gramatyczną, dt analizy znaczenia i funkcji form językowych1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9

UMIEJĘTNOŚCI`

1. Student rozbudowuje swoje słownictwo w zakresie tematów takich jak: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia, komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ciekawostki kulturowe, praca, moda, rodzina, miejsca, legendy na poziomie A2 do B1 KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

2. Pisze teksty o długości do ok. 250 -300 słów: listy nieformalne, teksty argumentacyjne wyrażające własne opinie, argumenty za i przeciw, krótkie opowiadania, opisuje miejsca i osoby, krótkie historie, legendy/bajki KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

3. Rozpoznaje i artykułuje dźwięki hiszpańskich w różnych kontekstach KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

4. Wyraża własne zdanie na dany temat, przedstawia i uzasadnia swój punkt widzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

5. Na podstawie słuchania identyfikuje informacje potrzebne do wykonania konkretnych zadań KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

6. Streszcza selektywnie tekst i dokonuje jego parafrazy KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

7. Posługuje się strukturami gramatycznymi w celu wyrażenia teraźniejszości, przeszłości przyszłości, hipotezy, przypuszczenia, nakazu i życzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1. Potrafi współdziałać i współpracować w grupie (mini-prezentacje) KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO4,

2. Uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form

KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO3, KA6_KO5

3. Potrafi prawidłowo funkcjonować w zróżnicowanym otoczeniu społeczno –kulturowym K_K10 KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO5

Metody i kryteria oceniania: Należy wskazać formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie

Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę i egzaminem po III semestrze oraz zaliczeniem na ocenę po IV semestrze na poziomie B1 wg skali ESKOJ.

Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: -testy z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia fonetyczne, pisanie wypracowań, testy gramatyczne, wypowiedzi ustne, prezentacje, aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę i egzaminem po III semestrze oraz zaliczeniem na ocenę po IV semestrze na poziomie B1 wg skali ESKOJ.

Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: -testy z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia fonetyczne, pisanie wypracowań, testy gramatyczne, wypowiedzi ustne, prezentacje, aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)