PNJH2-umiejętności łączone
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-HF1-2JNHU |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJH2-umiejętności łączone |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.francuskiego stosow.z hiszp. - przedmioty obowiązkowe Język francuski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.letni 1 stopień Język francuski stos. z hiszpańskim 2 rok sem.zimowy 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot należy do większej grupy zajęć ( Praktyczna Nauka Języka Hiszpańskiego 2) Umiejętności łączone:poziom docelowy A2/B1+ wg skali ESOKJ. Przedmiot Umiejętności Łączone A2/B1+ ma na celu wspieranie skutecznej komunikacji poprzez słuchanie, mówienie, pisanie i czytanie w języku hiszpańskim. W trakcie kursu studenci będą rozwijać umiejętności wyrażania się w sposób jasny i spójny, dostosowując się do różnych kontekstów i odbiorców. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do zdobycia umiejętności językowych we wszystkich sprawnościach na poziomie B1. |
Pełny opis: |
Praktyczna nauka języka hiszpańskiego 2/ Umiejętności łączone Jednostka: Wydział Neofilologii Kierunek: Filologia francuska Specjalność: filologia francuska z językiem hiszpańskim Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Dziedzina nauki: nauki humanistyczne Rodzaj przedmiotu : przedmioty podstawowe, przedmiot obowiązkowy (M_2) Kod przedmiotu 340-HF1-2JNHU Język przedmiotu: język hiszpański Rok studiów /semestr:II rok/ 3 i 4 semestr studiów Wymagania wstępne ( sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Studenci zaczynają naukę od poziomu A1+ wg skali ESKOJ Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 90 godzin-ćwiczenia Punkty ECTS : 7 ECTS Bilans nakładu pracy studenta - Udział w ćwiczeniach: 90 godzin Przygotowanie do zajęć: 45 godzin Realizacja zadań projektowych: 10h Udział w konsultacjach: 20 godzin Przygotowanie do egzaminu: 20+4=24 godziny Razem: 189 godzin Wskaźniki ilościowe - Nakład pracy studenta związany z zajęciami -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 120 godz. / 4,4 ECST -o charakterze praktycznym 300 godz. / 12 ECTS |
Literatura: |
Arriba 2, Editnos,2019 Gramática de uso del español, SM Ediciones Gramática básica del estudiante de español A1-B2. Nueva edición revisada, Difusión, Madrid 2021 Castro Francisca, Uso de español, Elemental y Intermedio, Edelsa, Grupo Didascalia SA,2000 Nuevo español 2000 mil, Sociedad Española de Libreria S.A., 2007 Francisca Castro Viudez, Aprende gramatica y vocabulario, SGEL,2008 Nuevo Avance 2 i 3,SGEL, Madrid 2010 Vitamina A2 i B1, SGEL, Madrid 2020 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1. Zna podstawową terminologię w języku hiszpańskim służącą porozumiewaniu się w życiu codziennym oraz związaną z szeroką tematyką: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia, komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ,ciekawostki kulturowe, praca, moda, rodzina , miejsca , legendy na poziomie B1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 2. Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych tekstów pisanych oraz wypowiedzi ustnych KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 3. Ma podstawową wiedzę w zakresie pisania tekstów argumentacyjnych, opisowych, opowiadań oraz relacji wydarzeń. KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 4. Ma podstawową wiedzę z w zakresie różnych technik i strategii czytania 5. Ma podstawową wiedzę gramatyczną, dt analizy znaczenia i funkcji form językowych1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 UMIEJĘTNOŚCI` 1. Student rozbudowuje swoje słownictwo w zakresie tematów takich jak: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia, komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ciekawostki kulturowe, praca, moda, rodzina, miejsca, legendy na poziomie A2 do B1 KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 2. Pisze teksty o długości do ok. 250 -300 słów: listy nieformalne, teksty argumentacyjne wyrażające własne opinie, argumenty za i przeciw, krótkie opowiadania, opisuje miejsca i osoby, krótkie historie, legendy/bajki KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 3. Rozpoznaje i artykułuje dźwięki hiszpańskich w różnych kontekstach KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 4. Wyraża własne zdanie na dany temat, przedstawia i uzasadnia swój punkt widzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 5. Na podstawie słuchania identyfikuje informacje potrzebne do wykonania konkretnych zadań KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 6. Streszcza selektywnie tekst i dokonuje jego parafrazy KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 7. Posługuje się strukturami gramatycznymi w celu wyrażenia teraźniejszości, przeszłości przyszłości, hipotezy, przypuszczenia, nakazu i życzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. Potrafi współdziałać i współpracować w grupie (mini-prezentacje) KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO4, 2. Uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO3, KA6_KO5 3. Potrafi prawidłowo funkcjonować w zróżnicowanym otoczeniu społeczno –kulturowym K_K10 KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO5 |
Metody i kryteria oceniania: |
Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę i egzaminem po III semestrze oraz zaliczeniem na ocenę po IV semestrze na poziomie B1 wg skali ESKOJ. Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: -testy z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia fonetyczne, pisanie wypracowań, testy gramatyczne, wypowiedzi ustne, prezentacje, aktywne uczestnictwo w zajęciach. - egzamin z PNJH w semestrze zimowym, warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z zajęć. Oceny: 5= 91%-100% 4+=81%-90% 4= 71%- 80% 3+=61%-70% 3= 51%-60% 2= 0%-50% |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Brzozowska, Ernesto Ferrando Llimos | |
Prowadzący grup: | Magdalena Brzozowska, Ernesto Ferrando Llimos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Daniela Turowska-Pawlak | |
Prowadzący grup: | Daniela Turowska-Pawlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Umiejętności łączone: Sekwencyjny system zajęć i egzaminów. Studenci zaczynają naukę od poziomu A1+ / A2 wg skali ESKOJ. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do zdobycia umiejętności językowych we wszystkich sprawnościach na poziomie B1. |
|
Pełny opis: |
tj. profil studiów, forma studiów, rodzaj przedmiotu, dziedzina i dyscyplina nauki, rok studiów/semestr,wymagania wstępne, liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć, metody dydaktyczne, punkty ECTS, bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe Poziom kształcenia : studia pierwszego stopnia Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów : stacjonarne Rodzaj przedmiotu : przedmioty podstawowe, przedmiot obowiązkowy (M_4) Kod przedmiotu: 0400-AH1-2JNH Rok studiów/semestr : II rok studia stacjonarne I stopnia, 3 i 4 semestr studiów Wymagania wstępne: Studenci zaczynają naukę od poziomu A1+ wg skali ESKOJ. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć : 90 godzin-ćwiczenia Punkty ECTS : 7 ECTS Bilans nakładu pracy studenta - Udział w ćwiczeniach: 90 godzin Przygotowanie do zajęć: 45 godzin Realizacja zadań projektowych: 10h Udział w konsultacjach: 20 godzin Przygotowanie do egzaminu: 20+4=24 godziny Razem: 189 godzin Wskaźniki ilościowe - Nakład pracy studenta związany z zajęciami -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 204 godz. / 8 ECST -o charakterze praktycznym 300 godz. / 12 ECTS |
|
Literatura: |
,Arriba 2, Editnos,2019 Gramática de uso del español, SM Ediciones Gramática básica del estudiante de español A1-B2. Nueva edición revisada, Difusión, Madrid 2021 Castro Francisca, Uso de español, Elemental y Intermedio, Edelsa, Grupo Didascalia SA,2000 Nuevo español 2000 mil, Sociedad Española de Libreria S.A., 2007 Francisca Castro Viudez, Aprende gramatica y vocabulario, SGEL,2008 Nuevo Avance 2 i 3,SGEL, Madrid 2010 Vitamina A2 i B1, SGEL, Madrid 2020 |
|
Uwagi: |
WIEDZA 1. Zna podstawową terminologię w języku hiszpańskim służącą porozumiewaniu się w życiu codziennym oraz związaną z szeroką tematyką: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia, komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ,ciekawostki kulturowe, praca, moda, rodzina , miejsca , legendy na poziomie B1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 2. Zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych tekstów pisanych oraz wypowiedzi ustnych KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 3. Ma podstawową wiedzę w zakresie pisania tekstów argumentacyjnych, opisowych, opowiadań oraz relacji wydarzeń. KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 4. Ma podstawową wiedzę z w zakresie różnych technik i strategii czytania 5. Ma podstawową wiedzę gramatyczną, dt analizy znaczenia i funkcji form językowych1 KA6_WG1, KA6_WG4, KA6_WG9 UMIEJĘTNOŚCI` 1. Student rozbudowuje swoje słownictwo w zakresie tematów takich jak: życie codzienne, sport, zdrowy tryb życia, uzależnienia, komputery, zdrowie, żywność, rozrywki, upodobania ciekawostki kulturowe, praca, moda, rodzina, miejsca, legendy na poziomie A2 do B1 KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 2. Pisze teksty o długości do ok. 250 -300 słów: listy nieformalne, teksty argumentacyjne wyrażające własne opinie, argumenty za i przeciw, krótkie opowiadania, opisuje miejsca i osoby, krótkie historie, legendy/bajki KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 3. Rozpoznaje i artykułuje dźwięki hiszpańskich w różnych kontekstach KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 4. Wyraża własne zdanie na dany temat, przedstawia i uzasadnia swój punkt widzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 5. Na podstawie słuchania identyfikuje informacje potrzebne do wykonania konkretnych zadań KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 6. Streszcza selektywnie tekst i dokonuje jego parafrazy KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 7. Posługuje się strukturami gramatycznymi w celu wyrażenia teraźniejszości, przeszłości przyszłości, hipotezy, przypuszczenia, nakazu i życzenia KA6_UW6, KA6_UO1, KA6_UU1 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. Potrafi współdziałać i współpracować w grupie (mini-prezentacje) KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO4, 2. Uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO3, KA6_KO5 3. Potrafi prawidłowo funkcjonować w zróżnicowanym otoczeniu społeczno –kulturowym K_K10 KA6_KK1, KA6_KK2, KA6_KO5 Metody i kryteria oceniania: Należy wskazać formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę i egzaminem po III semestrze oraz zaliczeniem na ocenę po IV semestrze na poziomie B1 wg skali ESKOJ. Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: -testy z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia fonetyczne, pisanie wypracowań, testy gramatyczne, wypowiedzi ustne, prezentacje, aktywne uczestnictwo w zajęciach. Kurs kończy się zaliczeniem na ocenę i egzaminem po III semestrze oraz zaliczeniem na ocenę po IV semestrze na poziomie B1 wg skali ESKOJ. Studenci oceniani są w oparciu o następujące kryteria: -testy z rozumienia ze słuchu, ćwiczenia fonetyczne, pisanie wypracowań, testy gramatyczne, wypowiedzi ustne, prezentacje, aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.