Seminarium magisterskie cz.3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-DS5-5SEM3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie cz.3 |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Na studiach jednolitych magisterskich przewiduje się prace badawcze - tworzone w oparciu o badania jakościowe lub ilościowe realizowane w terenie lub - tworzone w oparciu o badania jakościowe realizowane na podstawie studiowania literatury naukowej, dokumentów, źródeł (praca badawcza z określeniem celów, problemów, hipotez, metod analizy danych, itp.) – rozdział metodologiczny jest konieczny, choć jego struktura jest swoista i nie musi odpowiadać strukturze typowej pracy badawczej o charakterze ilościowym. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot seminarium magisterskie służy nabyciu przez studenta kompetencji w zakresie prowadzenia badań społecznych w odniesieniu do pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Poziom studiów: studia jednolite magisterskie Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Grupa przedmiotów: M_15 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, pedagogika Rok studiów/semestr: V/9 Wymagania wstępne (tzw. system zajęć i egzaminów): Podstawy metodologii nauk społecznych Liczba godz.: 30h (ćwicz) Punkty ECTS - 5 Metody kształcenia: wykład konwersatoryjny, dyskusja, metody praktyczne, aktywizujące, problemowe, praca z tekstem Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach - 30h Udział w konsultacjach – 2h Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń) - 30h Realizowane zadań zlecanych w ramach tworzenia pracy dyplomowej - 30h Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - 40h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: 32h; 1 ECTS niewymagającymi bezpośredniego kontaktu z nauczycielem: 100h; 4 ECTS |
Literatura: |
Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Tłum. W. Betkiewicz, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin, N.K., Lincoln Y.S. (red.) (2010). Metody badań jakościowych, Tom 1, Tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin, N.K., Lincoln, Y.S. (red.). (2010). Metody badań jakościowych, t. 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Flick, U. (2012). Projektowanie badania jakościowego. Niezbędnik Badacza, tłum. P. Tomanek. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe: metodologia praktyczna. Warszawa: WSiP. Grzybowski, P. P, Sawicki, K. (2013). Pisanie prac i sztuka ich prezentacji. Kraków: Wydawnictwo "Impuls". Pozostała literatura zgodnie z tematyką prac magisterskich. |
Efekty uczenia się: |
Student w zakresie wiedzy zna i rozumie: KA7_WG2: klasyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, wychowania, uczenia się i nauczania lub kształcenia oraz ich wartości aplikacyjne, a także potrafi je krytycznie oceniać i twórczo z nich korzystać, KA7_WG9: metodologię badań naukowych stosowanych w dziedzinie nauk społecznych, KA7_WG10: terminy i założenia metodologiczne oraz zasady i normy etyczne projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki przedszkolnej, szkolnej i alternatywnej, KA7_WG11: zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, Student potrafi: KA7_UW1: obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, analizować je z wykorzystaniem wiedzy pedagogiczno-psychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów. Student jest gotów: KA7_UU2: współpracować z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań naukowych, KA7_UU4: rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu: - przygotowanie pracy dyplomowej (w oparciu o analizę literatury przedmiotu, analizę danych wtórnych, zawierającą działania projektowe). Realizacja i analiza badań, przygotowanie pracy dyplomowej. - obecność i aktywność podczas zajęć (zaliczenie nieobecności podczas konsultacji, przy czym nie więcej niż 50% godzin nieobecności umożliwia zaliczenie przedmiotu). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Kowalczuk-Walędziak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Małgorzata Głoskowska-Sołdatow, Elżbieta Jaszczyszyn, Anna Józefowicz, Anna Karpińska, Elwira Kryńska, Katarzyna Nadachewicz, Małgorzata Niesiobędzka, Urszula Wróblewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Jaszczyszyn | |
Prowadzący grup: | Agata Cudowska, Małgorzata Głoskowska-Sołdatow, Elżbieta Jaszczyszyn, Anna Karpińska, Alicja Korzeniecka-Bondar, Marta Kowalczuk-Walędziak, Elwira Kryńska, Małgorzata Niesiobędzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agata Cudowska, Barbara Dudel, Małgorzata Głoskowska-Sołdatow, Emilia Jakubowska, Anna Józefowicz, Anna Karpińska, Elwira Kryńska, Małgorzata Niesiobędzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.