Metody badań w językoznawstwie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 340-AH1-3MBJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Metody badań w językoznawstwie |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia filologii jęz.angielsk. stosow.z hiszp. - przedmioty specjalnościowe Filologia angielska z językiem hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem. zimowy 1 stopień Język angielski stos. z hiszpańskim 3 rok sem.letni 1 stopień |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Gramatyka opisowa języka angielskiego - semantyka 0400-AS1-2GSE |
Założenia (lista przedmiotów): | Najnowsze prądy w językoznawstwie 0400-AS1-3SNTL |
Założenia (opisowo): | 1. Student zna podstawowe zagadnienia, terminologię i metodologię z zakresu językoznawstwa. 2. Student dostrzega związki pomiędzy językoznawstwem a innymi dyscyplinami z zakresu nauk humanistycznych oraz społecznych. 3. Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą głównych kierunków w językoznawstwie. 4. Student potrafi dostrzegać zjawiska językowe, opisywać je i analizować, posługując się poznanym metajęzykiem. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami badań w językoznawstwie. |
Pełny opis: |
Zapoznanie z głównymi metodami i procedurami badawczymi z językoznawstwa ze szczególnym uwzględnieniem metod współcześnie stosowanych w opisie języka. Ukształtowanie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia własnych badań oraz zastosowania poznanych metod. |
Literatura: |
1. Litosseliti, Lia (ed.). 2010. Research Methods in Linguistics. London/New York: Continuum. 2. Gee, James Paul. 2011. How to do Discourse Analysis - A Toolkit. London/New York: Routledge 3. McEnery, Tony and Andrew Wilson. 2001. Corpus Linguistics, 2nd edition. Edinburgh: Edinburgh University Press. 4. Dawson, Catherine. 2002. Practical Research Methods. A User-Friendly Guide to Mastering Research Techniques and Projects. Cromwell Press, Trowbridge Wiltshire |
Efekty uczenia się: |
K_W01, K_W02, K_W03, K_W07, K_W08, K_U01, K_U02, K_U04, K_K06 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę na podstawie obecności, czynnego uczestnictwa w zajęciach i końcowego projektu badawczego. Dopuszczalna jest jedna nieobecność nieusprawiedliwiona. W przypadku większej liczby nieobecności student ma obowiązek zgłoszenia się na dyżur osoby prowadzącej przedmiot (odpowiedź ustna z materiału omówionego w trakcie zajęć, na których student był nieobecny). |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Gramatyka opisowa języka angielskiego - semantyka 0400-AS1-2GSE |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Najnowsze prądy w językoznawstwie 0400-AS1-3SNTL |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami badań w językoznawstwie. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z głównymi metodami i procedurami badawczymi z językoznawstwa ze szczególnym uwzględnieniem metod współcześnie stosowanych w opisie języka. Ukształtowanie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia własnych badań oraz zastosowania poznanych metod. |
|
Literatura: |
1. Litosseliti, Lia (ed.). 2010. Research Methods in Linguistics. London/New York: Continuum. 2. Grucza, Franciszek. 2013. Zagadnienia metalingwistyki. Lingwistyka – jej przedmiot, lingwistyka stosowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Komunikacji Specjalistycznej i Interkulturowej 3. Gee, James Paul. 2011. How to do Discourse Analysis - A Toolkit. London/New York: Routledge 4. McEnery, Tony and Andrew Wilson. 2001. Corpus Linguistics, 2nd edition. Edinburgh: Edinburgh University Press. 5. Dawson, Catherine. 2002. Practical Research Methods. A User-Friendly Guide to Mastering Research Techniques and Projects. Cromwell Press, Trowbridge Wiltshire |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Prowadzący grup: | Anna Sańczyk-Cruz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Wymagania (lista przedmiotów): | Gramatyka opisowa języka angielskiego - semantyka 0400-AS1-2GSE |
|
Założenia (lista przedmiotów): | Najnowsze prądy w językoznawstwie 0400-AS1-3SNTL |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami badań w językoznawstwie. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z głównymi metodami i procedurami badawczymi z językoznawstwa ze szczególnym uwzględnieniem metod współcześnie stosowanych w opisie języka. Ukształtowanie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia własnych badań oraz zastosowania poznanych metod. |
|
Literatura: |
1. Litosseliti, Lia (ed.). 2010. Research Methods in Linguistics. London/New York: Continuum. 2. Gee, James Paul. 2011. How to do Discourse Analysis - A Toolkit. London/New York: Routledge 3. McEnery, Tony and Andrew Wilson. 2001. Corpus Linguistics, 2nd edition. Edinburgh: Edinburgh University Press. 4. Dawson, Catherine. 2002. Practical Research Methods. A User-Friendly Guide to Mastering Research Techniques and Projects. Cromwell Press, Trowbridge Wiltshire |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.