Oferta przedmiotowa jednostki Wydział Nauk o Edukacji
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
380-DN5-2JAR |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wykorzystanie znajomości prawidłowości rozwojowych dzieci u progu wieku przedszkolnego do efektywnego planowania procesu adaptacyjnego dziecka. Współpraca nauczyciela z rodziną w procesie przygotowania dziecka do życia w warunkach przedszkolnych. Zapoznanie z teoriami i modelami adaptacji. Analiza czynników warunkujących zdolności adaptacyjne dziecka do środowiska przedszkolnego. Zapoznanie z cechami dziecka zaadoptowanego do przedszkola. Organizacja i przebieg procesu adaptacyjnego dzieci. Analiza celów i zadań programów adaptacyjnych. |
|
||
380-DS5-2JAR |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wykorzystanie znajomości prawidłowości rozwojowych dzieci u progu wieku przedszkolnego do efektywnego planowania procesu adaptacyjnego dziecka. Współpraca nauczyciela z rodziną w procesie przygotowania dziecka do życia w warunkach przedszkolnych. Zapoznanie z teoriami i modelami adaptacji. Analiza czynników warunkujących zdolności adaptacyjne dziecka do środowiska przedszkolnego. Zapoznanie z cechami dziecka zaadoptowanego do przedszkola. Organizacja i przebieg procesu adaptacyjnego dzieci. Analiza celów i zadań programów adaptacyjnych. |
|
||
380-DN5-3JED |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-DS5-3JED |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OU-7ASC |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SS1-2GPF |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem analizy będą głównie wartości i ich egzystencjalny charakter. Przedstawione zostaną wybrane klasyfikacje wartości. Omówiona zostanie istota dylematu etycznego w pracy socjalnej, jak również źródła, rodzaje dylematów etycznych oraz sposoby ich rozwiązywania. Przeanalizowany zostanie Kodeks Etyczny Polskiego Towarzystwa Pracowników Socjalnych. |
|
||
380-DN5-3JEC |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Omawiane na zajęciach zagadnienia dotyczą: koncepcji pedagogicznych i psychologicznych dotyczących aktywności poznawczej, strategii stymulowania aktywności i samodzielności poznawczej dzieci, identyfikowania oraz rozbudzania zainteresowań i zdolności poznawczych dzieci, dostosowywania sposobów i treści uczenia się do ich zasobów, diagnozowania strefy aktualnego i najbliższego rozwoju, wielozmysłowego poznania świata przez dziecko, stosowania gier w rozbudzaniu aktywności intelektualnej dzieci, przestrzeni edukacyjnej jako zewnętrznego kontekst, podejmowania przez dziecko aktywności poznawczej oraz organizowania działań edukacyjnych nastawionych na konstruowanie wiedzy przez dzieci w przedszkolu. |
|
||
380-DS5-3JEC |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Omawiane na zajęciach zagadnienia dotyczą: koncepcji pedagogicznych i psychologicznych dotyczących aktywności poznawczej, strategii stymulowania aktywności i samodzielności poznawczej dzieci, identyfikowania oraz rozbudzania zainteresowań i zdolności poznawczych dzieci, dostosowywania sposobów i treści uczenia się do ich zasobów, diagnozowania strefy aktualnego i najbliższego rozwoju, wielozmysłowego poznania świata przez dziecko, stosowania gier w rozbudzaniu aktywności intelektualnej dzieci, przestrzeni edukacyjnej jako zewnętrznego kontekst, podejmowania przez dziecko aktywności poznawczej oraz organizowania działań edukacyjnych nastawionych na konstruowanie wiedzy przez dzieci w przedszkolu. |
|
||
380-DN5-4XJJD |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie do problematyki związanej z planowaniem i organizowaniem edukacji prozdrowotnej dzieci w przedszkolu. W ramach przedmiotu studenci pedagogiki będą mieli okazję do zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności w zakresie rozwijania postaw prozdrowotnych dzieci w przedszkolu (w tym rozwijania świadomości zdrowego stylu życia, niesienia pomocy innym, rozwijania poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim). |
|
||
380-DS5-4XJJD |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie do problematyki związanej z planowaniem i organizowaniem edukacji prozdrowotnej dzieci w przedszkolu. W ramach przedmiotu studenci pedagogiki będą mieli okazję do zdobywania wiedzy i kształtowania umiejętności w zakresie rozwijania postaw prozdrowotnych dzieci w przedszkolu (w tym rozwijania świadomości zdrowego stylu życia, niesienia pomocy innym, rozwijania poczucia bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim). |
|
||
380-ERA-7JMK | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Course overview: This course explores the integration of Artificial Intelligence (AI) tools in teaching, education, and research. Students will examine various AI applications that enhance educational practices and research methodologies, focusing on practical implementation, ethical considerations, and the future of AI in education. |
|
||
380-RS5-5JJW |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ERA-7JLE |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ON1-2XJEI |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS1-2XJEI |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPW-3JHC |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przekazanie podstawowej wiedzy o istocie, celach i zadaniach wobec dzieci ze schorzeniami narządu wzroku. Przygotowanie do sprawowania opieki nad dzieckiem i jego rodziną z zaburzeniami wzroku. |
|
||
380-DS5-5XAND |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Intelektualne możliwości rozwojowe człowieka w okresie dorosłości. Instytucjonalny i metodyczny wymiar wspomagania rozwoju nauczyciela. Problemy późnej dorosłości (na przykładzie nauczycieli) i implikacje społeczne wynikające ze starzenia się populacji. Kształtowanie własnej przyszłości na podstawie analiz biograficznych (z wykorzystaniem biografii rodzinnych). Wykorzystanie potencjału doświadczeń międzygeneracyjnych dla edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. |
|
||
380-ON1-1AND |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowań Andragogiki - człowiek dorosły, jego rozwój, proces oświatowo-wychowawczy. |
|
||
380-OS1-1AND |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Przekazanie wiedzy na temat intelektualnych możliwości rozwojowych człowieka w okresie dorosłości i podkreślenie wagi przeszłych dokonań i obecnej sytuacji życiowej w kształtowaniu przyszłości. 2. Określenie instytucjonalnego i metodycznego wymiaru wspomagania rozwoju człowieka dorosłego. 3. Poznanie problemów późnej dorosłości i implikacji społecznych wynikających ze starzenia się populacji. 4. Uświadomienie odpowiedzialności w kształtowaniu własnej przyszłości na podstawie analiz biograficznych. |
|
||
380-RN1-1AND |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowań Andragogiki - człowiek dorosły, jego rozwój, proces oświatowo-wychowawczy. |
|
||
380-RS1-1AND |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Przekazanie wiedzy na temat intelektualnych możliwości rozwojowych człowieka w okresie dorosłości i podkreślenie wagi przeszłych dokonań i obecnej sytuacji życiowej w kształtowaniu przyszłości. 2. Określenie instytucjonalnego i metodycznego wymiaru wspomagania rozwoju człowieka dorosłego. 3. Poznanie problemów późnej dorosłości i implikacji społecznych wynikających ze starzenia się populacji. 4. Uświadomienie odpowiedzialności w kształtowaniu własnej przyszłości na podstawie analiz biograficznych. |
|
||
380-SS1-2ABZ |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Przekazanie wiedzy na temat intelektualnych możliwości rozwojowych człowieka w okresie dorosłości i podkreślenie wagi przeszłych dokonań i obecnej sytuacji życiowej w kształtowaniu przyszłości. 2. Określenie instytucjonalnego i metodycznego wymiaru wspomagania rozwoju człowieka dorosłego. 3. Poznanie problemów późnej dorosłości i implikacji społecznych wynikających ze starzenia się populacji. 4. Uświadomienie odpowiedzialności w kształtowaniu własnej przyszłości na podstawie analiz biograficznych. |
|
||
380-ERA-7GHT |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Presentation of issues that are the subject of interest of Andragogy - adulthood, adult people, development, educational process. |
|
||
380-ERA-7JLH |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-ON2-1AKU |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-OS2-1AKU |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Antropologia kulturowa jest nowoczesną dyscypliną badającą różnorodność zachowań ludzkich. Bada wzory życia dawnych i współczesnych ludów za pomocą obserwacji i wywiadów swobodnych. Zajmuje się poszukiwaniem cech typowo ludzkich, czyli tych które wiążą się z kulturową istotą człowieka. Przedmiotem jej zainteresowań są odrębności człowieka wynikające z faktu posiadania kultury. Stąd zajmuje się człowiekiem jako istotą społeczną wytwarzającą kulturę. Badając poszczególne kultury, zwłaszcza kulturę społeczeństw pierwotnych, jej wytwory materialne i niematerialne, a także strukturę społeczną oraz porównując zebrane dane, dąży do skonstruowania uniwersalnej teorii funkcjonowania kultury. |
|
||
380-RN2-1AKU |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Antropologia kulturowa jest nowoczesną dyscypliną badającą różnorodność zachowań ludzkich. Bada wzory życia dawnych i współczesnych ludów za pomocą obserwacji i wywiadów swobodnych. Zajmuje się poszukiwaniem cech typowo ludzkich, czyli tych które wiążą się z kulturową istotą człowieka. Przedmiotem jej zainteresowań są odrębności człowieka wynikające z faktu posiadania kultury. Stąd zajmuje się człowiekiem jako istotą społeczną wytwarzającą kulturę. Badając poszczególne kultury, zwłaszcza kulturę społeczeństw pierwotnych, jej wytwory materialne i niematerialne, a także strukturę społeczną oraz porównując zebrane dane, dąży do skonstruowania uniwersalnej teorii funkcjonowania kultury. |
|
||
380-RS2-1AKU |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Antropologia kulturowa jest nowoczesną dyscypliną badającą różnorodność zachowań ludzkich. Bada wzory życia dawnych i współczesnych ludów za pomocą obserwacji i wywiadów swobodnych. Zajmuje się poszukiwaniem cech typowo ludzkich, czyli tych które wiążą się z kulturową istotą człowieka. Przedmiotem jej zainteresowań są odrębności człowieka wynikające z faktu posiadania kultury. Stąd zajmuje się człowiekiem jako istotą społeczną wytwarzającą kulturę. Badając poszczególne kultury, zwłaszcza kulturę społeczeństw pierwotnych, jej wytwory materialne i niematerialne, a także strukturę społeczną oraz porównując zebrane dane, dąży do skonstruowania uniwersalnej teorii funkcjonowania kultury. |
|
||
380-TN2-1AKU | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-TS2-1AKU | brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||